פרסומת
דלג

נתניהו קידם בצרפת את הרכבת לאילת

מאת: עומר כרמון ● 11/5/2011 22:20 ● ערב ערב 2497
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש השבוע עם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פילון ודן עמו בהשתתפותה של צרפת בבניית קו הרכבת לאילת. פרויקט הרכבת לאילת נקלע למשבר בשבועות האחרונים, לאחר שמשרד האוצר סירב להכלילו בפרויקט 'נתיבי ישראל', בטענה כי מדובר "בבזבוז כספי ציבור"
נתניהו קידם בצרפת את הרכבת לאילת



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש השבוע עם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פילון ודן עמו בהשתתפותה של צרפת בבניית קו הרכבת לאילת.

פרויקט הרכבת לאילת נקלע למשבר בשבועות האחרונים, לאחר שמשרד האוצר סירב להכלילו בפרויקט 'נתיבי ישראל', בטענה כי מדובר "בבזבוז כספי ציבור". לטענת האוצר: "עלות הפרויקט הגבוהה (כשבעה מיליארד שקל) אינה מצדיקה את היקף הנסועה המתוכנן בקו".

למרות התנגדות משרד האוצר, שר התחבורה, ישראל כץ, ממשיך בניסיונותיו לקדם את הרכבת לאילת, ולדבריו, הוא זוכה בעניין זה לגיבויו של ראש הממשלה. לטענת משרד התחבורה, כ- 70 חברות הגישו הצעות לסלילת הרכבת לאילת. חלקן, חברות ענק מהמזרח הרחוק.

אתמול (יום רביעי), התכנסה לדיון ראשון ועדת השרים לענייני 'נתיבי ישראל', שמטפלת בתכנית לפיתוח התחבורה בנגב והגליל. בפני השרים הציגה רכבת ישראל תכנית ראשונית לקיצור תוואי הנסיעה של המסילה המתוכננת לאילת. לפי התוכנית, תיכרה מנהרה באזור נחל צין, והרכבת תקבל אישור לנסיעה במהירות של 230 קמ"ש. כך ניתן יהיה לעמוד ביעד שנקבע בידי הממשלה: נסיעה מתל אביב בשעתיים וחצי בלבד.

פקידוני האוצר


ראובן זלץ

זה פשוט בלתי נתפס, שבמדינה מתוקנת, הפקידים במשרדי הממשלה קובעים את סדר היום הביצועי של המדינה, ואילו השרים ואפילו רוה"מ עומדים חסרי אונים. זה מזכיר כל כך את סדרת הטלוויזיה האנגלית 'כן אדוני השר'. עצוב, מכעיס ובלתי נסבל. על אחת כמה וכמה כשמדובר בפקידי האוצר. אם זה היה תלוי בהם, הרי שגם המוביל הארצי היה עסק יקר ובזבוז כספי ציבור, וכך גם עוד עשרות פרויקטים לאומיים. מישהו צריך להסביר להם שמדינה מתנהלת ופועלת, לא רק ע"פ חוקי כלכלה יבשים, אלא גם על פי חוקי חברה ואינטרסים לאומיים שאולי עולים הרבה כסף, אך הערך המוסף שלהם הוא בלתי נדלה. ראו פרויקט הרכבת לאילת.