הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 5/10/2011 09:05 ● ערב ערב 2518
הומיאופתיה

חזרה ללימודים - חלק 2


שיפור תפקודי המוח
שנת הלימודים בפתח ועימה החששות מפני חוסר הריכוז או קשיים בזיכרון ביום הלימודים הארוך של הילדים או לחילופין ביום העבודה הארוך שלנו ההורים.
בטור הקודם הזכרתי את חשיבותה של התזונה והשפעתה הישירה על תפקודי המוח שלנו ועל היותה שיטה אלטרנטיבית תומכת ונפלאה לצד ההומאופתיה הקלאסית הדוגלת במתן רמדי אחת נכונה המתאימה לאדם על סמך אבחון אישי. על אחת כמה אם ילדכם מאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז או במידה ושמתם לב שהוא עלול לפתח קשיים רגשיים או פיסיים, בגן או בבית הספר, הטיפול ההומאופתי הוא הזדמנות נהדרת להפטר מהקושי לפני שמקטלגים לכם את הילד כ"ילד בעייתי" או לפני שהבעיה משתרשת והופכת להרגל מגונה. לצד הרמדי רצוי לעבור לאורח חיים בריא הכולל תפריט בריא ומזין. בטור הקודם התמקדנו בארוחת הבוקר וחשיבותה לפני היציאה לבית הספר ואילו כעת נתמקד בארוחות הצהריים והערב וחשיבותן התזונתית לתפקוד יעיל של המוח.
ארוחת צהריים
כשהילדים חוזרים הביתה מבית הספר וצריכים להמשיך בשיעורי הבית או כשאנחנו נשארים לעבוד, צריך לחשוב על הפסקת צהריים מזינה וטעימה שלא תגרום לנו להישפך אחריה אלא להישאר ערניים ובהירי מחשבה.
1. לצהריים כדאי ללכת על ביצת אומלט וסלט. הביצים מלאים בחומר שנקראCholine המייצר במוח את המשדרים של הנוירונים. חוסר בחומר זה כנראה גורם לאלצהיימר. מחקרים מראים שאכילת הרבה מהחומר הזה מאט את תופעת אבדן הזיכרון בזקנותנו. הסלט גם הוא מלא בחומרים נוגדי חמצון הכוללים בטה-קרוטין וויטמין C ו-E אלה מסוגלים לתחזק את המוח המתבגר בצורה טובה יותר ולמוסס בו את המזהמים והרעלים שמצטברים בו.
2. כדאי לסיים את ארוחת הצהריים ביוגורט טוב. זה ישמור על שעות צהריים ערניות. וזה משום שביוגורט יש חומר הנקראamino acid tyrosine. החומר הזה מתכלה מהר מהמוח כשאנחנו תחת לחצים. היוגורט הוא טוב כנגד תופעות לוואי של לחצים והוא מסוגל להעלות את הערנות שלנו בשעות הצהריים המייגעות.
3. יותר מאוחר בצהריים, אם אנחנו עדיין בעבודה או ביום לימודים ארוך כדאי לחשוב על איזה חטיף אנרגיה כדי לשמור על רמת הסוכר שהמוח זקוק לו.
* הכלל הכי חשוב, הוא להימנע מ-junk food במיוחד מעוגות ומזון מעובד אחר(סוכר לבן, קמח לבן וכ"ו). חוץ מהכמויות הגדולות של שומן טרנס, שהוא והמזונות המעובדים האחרים בכלל לא מתעכלים בגופנו, הם מהווים מקור לבעיות רבות כמו דיסלקציה, אוטיזם ובעיות ריכוז והיפר אקטיביות רבות.
ארוחת ערב
בערב, הכלל האחרון: תאכלו הרבה דגים!. בדגים יש אומגה 3. וזהו החומר הטוב ביותר למוח כדי שיישאר משומן היטב. לא רק שהוא טוב למוחות צעירים אלא גם למוחות מזדקנים. מחקרים הוכיחו שהוא מוריד את שכיחות האלצהיימר ואת רוח השטות שיכולה לפקוד נערים צעירים.
וויטמינים:
ויטמיןA , ויטמינים מקבוצתB , וויטמיןC - יביאו לשיפור בריכוז ובזיכרון.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש