משרד בצרפתית

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 18/10/2011 09:53 ● ערב ערב 2520
מה תגידו אם נספר לכם שבאילת, חי, נושם ואפילו מנגן בסטים אחד הדי ג'ייז המובילים בצרפת. תנו כבוד ליואכים כהן, השם היהודי והחם של מוסיקת הדאנס בצרפת. סיפור אופטימי ציונות ומוסיקה שחוצה גבולות של מדינות.
משרד בצרפתית

למרות השם הסופר יהודי שלא עולה בקנה אחד עם מוסיקת 'תן לו בראש', יואכים כהן הוא השם החם של מוזיקת הדאנס בצרפת ונחשב שם לדי ג'יי מוביל כבר 20 שנה. בקרב יהודי צרפת מדובר בכוכב במעמד סלבריטי לכל דבר, המוזמן לתת את הופעתו בכל אירוע מפואר, חתונות, בריתות ושלל מסיבות. מן הסתם הרמתם עכשיו גבה ושאלתם את עצמכם מה עושה אותו סלב צרפתי במחוזותנו, מבלי שמישהו כאן בכלל יכיר אותו ויזהה? מסתבר שאחרי שני ביקורים בארץ ישראל, התלהב היואכים מארץ הקודש המובטחת והחליט לעשות כמעט את הבלתי אפשרי- 'עלייה'. הוא ויתר על ההכרה האדירה שלו בצרפת, על הסלבריטיות, ארז את ילדיו, צמצם את הפעילות המצליחה והמכניסה שלו בפריז והגיע להשתקע באילת. יואכים אולי ויתר על צרפת בלוקיישן אבל לא ויתר על ההיבט המוסיקאלי, כי בעידן האינטרנטי של היום גבולות של מדינות מצטמצמים ומה שאי אפשר כבר לעשות משם, אפשר עדיין לעשות כל הדרך מאילת היישר לצרפת. זו בדיוק הסיבה שכחלק מחייו החדשים באילת פתח די ג'י יואכים תחנת רדיו בעלת שני ערוצים, מוזיקת דאנס מעולה ומוזיקה שחורה וממש כפי שחשב, מהר מאוד נסקה התחנה לשמיים והפכה מקום 'עליה לרגל' לכל האומנים והדי.ג'ייז שמתעדכנים בו שלא לדבר על התיירים מצרפת ועל אלו שכבר עשו עלייה שיודעים מי זה יואכים ונהנים לקפץ איתו כל הדרך לתחנת הרדיו האינטרנטית.

אהבה ממבט ראשון


זה לא סוד שאילת היא מוקד עלייה ליהודי צרפת או לפחות כזו היתה עד לא מזמן. גם היום כשכמות הצרפתים שבוחרים באילת הצטמצמה פלאים לטובת מוקדים מועדפים אחרים כדוגמת אשדוד או נתניה, עדיין יש מי שלא מוותר על אילת. אלו השמש, האווירה והחיים הנוחים, שעושים כנראה את ההבדל ואת אילת לקסומה בעיניהם. לכל אחד מהעולים סיפור אישי שהוביל אותו לעשות עלייה. לאחר קילוף שכבות הסיפור תמיד מדהים לגלות כי האהבה לארץ, היא שהובילה אותם לעזוב משפחה, קריירות מצליחות, את בתיהם ואת ארץ הולדתם לטובת ישראל ואילת. יואכים כהן הוא דוגמא לסיפור מדהים שכזה.
בצרפת היה יואכים יוצר ומופיע עם מוזיקת הדאנס החדשה ביותר כמעט בכל אירוע של אנשי הקהילה היהודית. הופעת הדי. ג'יי שלו שונה מהקונספט הישראלי המקובל. לכל הופעה שלו מצטרפים נגנים, רקדנים, שואו של ממש. גם כיום כשהוא כבר תושב ישראל מזה מספר שנים, הוא עדיין נחשב לדי. ג'יי מוביל ומוזמן לתת הופעות בחו"ל ובארץ בזכות היותו יוצר מוזיקה ומי שמשמיע את המוזיקה המובילה כיום במועדונים, מוסיקה שהוא יוצר ועורך בעצמו.

סיפור האהבה שלו יואכים לישראל התחיל לפני למעלה מעשור. כבר בביקורו הראשון בארץ הוא הרגיש שזה ביתו. בביקורו השני גמר יואכים אומר לעלות ארצה ולגור בארץ הקודש ולפני כשלוש שנים מימש את חלומו.

אתר אינטרנטי חוצה גבולות


יואכים שאהבתו למוזיקה היא זו שמניעה אותו כל חייו, אינו יכול לשבת בשקט ולחכות להזמנות לאירועים של נכבדי צרפת. המוזיקה מבעבעת בו וראשו מלא כרימון במיזמים מוזיקלים תוססים.
המיזם האחרון שלתוכו נשאב יואכים התחיל כחלום לפני עידן האינטרנט, לפתוח תחנת רדיו. מה שהיה בעבר מסכת ביורוקרטית בלתי אפשרית, הפך בעידן האינטרנט לאפשרי מאוד. במשך שנתיים וחצי הוא הקדיש את כל כולו להקמת רדיו- אינטרנט שעלה לאוויר לפני כשנה וחצי.
תחנת הרדיו בעלת שני ערוצים משדרת 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ללא הפסקה, מוסיקת דאנס חדישה ומוזיקה שחורה, RNB- HIT הרדיו אינטרנט ,maxximixx זכה להצלחה מיידית.
ככה זה כשאתה יואכים כהן, די.גיי ויוצר מוזיקה, מהמובילים בסצנה הפריזאית ולמי בעצם אכפת שהמוסיקה הנהדרת שאתה משדר מגיעה מאילת הרחוקה... תחנת הרדיו של יואכים עושה מהפכה מוסיקלית בזכות עריכת המוזיקה, מוזיקת דאנס העכשווית והמעודכנת, מכל העולם, מוזיקת דאנס האוס אלקטרו ועוד. הדי.ג'יי העמיתים מתעדכנים בסצנת הדאנס, האומנים מקבלים השראה ולומדים את האופנות והחדשות והקלאברים שמים את האתר כמועדף אצלם בכל שעות היום. עוד מציע האתר עדכונים בכל החדשות האחרונות מעולם המוסיקה והמוסיקאים, ההופעות בכל הארץ והמקומות הצעירים שהכי כדאי לבלות בהם, הופעות מיקס-לייב, הופעות חיות של די. ג'ייז בשעות הערב המאוחרות שנתפסות היטב כמוזיקה של המועדונים והדיסקוטקים. למרבה ההפתעה המאזינים לרדיו האינטרנטי של יואכים מגיעים מכל העולם: אירופה, הודו, מזרח, אירופה, דרום אמריקה ועוד. כולם מונעים על ידי אהבתם למוסיקה ולמקצבים.
אחרי שהגשים את הקמת תחנת הרדיו maxximixx, יואכים אינו שוקט על שמריו, הוא מכין מהפכות נוספות בתחום מוזיקת הדאנס העדכנית ועתיד לקחת אתכם למסע מוסיקלי מטורף הכולל חידושים בנושא הטרנס, האלקטרו וההאוס מכל העולם.
אז אם עדיין לא התכווננתם לאתר הנכון, למה אתם מחכים? תרשמו לפניכם את השם, יום יבוא וגם בארץ השם יואכים כהן יעשה את שלו, ממש כמו בצרפת ובינתיים תנו קפיצה אינטרנטית לאתר ותיהנו ממוסיקה טובה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש