חומוס ירושלים

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 7/12/2011 16:14 ● ערב ערב 2527
/ צילום: מוטי חזן / קבלו את אימפריית החומוס ב- 14 תוספות שפשוט אחד יותר טעים מהשני. בנוסף: בשרים על האש, סלטים לרוב. ארוחות ילדים. סנדוויצ'ים ועוד. פשוט ללקק את האצבעות
חומוס ירושלים

כירושלמים במשך 10 שנים מחיינו, בעלי ואני טעמנו והתמכרנו לאוכל המשובח בכלל ולחומוס בפרט, והיה זה אך טבעי שנבוא לטעום קצת נוסטלגיה. באנו והתמכרנו. הכירו את רועי לוי, בעל 'חומוס ירושלים', חמד של בחור, בן 26, צעיר צעיר, אבל בקיא בתחום החומוס. רועי: "גדלתי בבית עם אמא דניאלה הבשלנית. אם תראו את המטבח שלה, תחשבו שאתם במטבח תעשייתי. הבישול בבית היה מעורב – מרוקאי וכורדי, ככה שקיבלתי את הטופ משני המטבחים המדהימים הללו".

ואיך הגעת לחומוס?
"עבדתי בתחום וחקרתי את התחום החומוס במשך שנים. רקחתי, שיפרתי, עבדתי קשה והרבה, עד שהגעתי לטעם המיוחד הזה. בנוסף, עשיתי קצת פיוז'ן עם מאכלים אחרים לטעמי חומוס מרעננים".

את החומוס מכין רועי טרי טרי כל שעתיים במקום, המרקם שלו מדהים, זה באמת חומוס שלא טועמים בכל מקום. עליו מתווספות תוספות שונות כמו: טחינה, גרגרים חמים, פול, מסבחה, פטריות חמות, פלאפל (אחח איזה פלאפל) וגם – טלה טחון, רצועות חזה עוף ובצל, קבב הבית (של אמא דניאלה), מרגז על מצע בצל, מעורב ירושלמי, שניצלונים, פרגית מתובלת ואפילו חומוס – רצועות אנטרקוט ובצל. וואו.

לא על החומוס לבדו


לא רוצים חומוס? לא חייבים! ב'חומוס ירושלים' יש גם עסקיות בשרים על האש (בצלחת) + תוספת חמה (צ'יפס/אורז), סלט קצוץ דק + סלטי הבית +לחם + בקבוק שתיה – ב- 58 ₪ בלבד. מבחר המנות הבשריות כולל: שניצל עוף פריך בנוסח ירושלמי, נקניקיות מרגז חריפות על מצע בצל, רצועות חזה עוף על מצע בצל, נתחוני פרגית מתובלת, מעורב ירושלמי אמיתי, קבב הבית של דניאלה (מומלץ) ואנטרקוט. בא לכם את המנות הבשריות בפיתה או לאפה? למה לא? יש לציין, שבלאפה או פיתה – ניתן גם להזמין פלאפל וסביח.
מה עוד? סלטים שונים כדוגמת : סלט ירושלמי – הכולל סלט ישראלי קצוץ דק, גרגירי חומוס חם וטחינה או סלט מעדן אנטרקוט, סלט נתחוני פרגית וסלט רצועות חזה עוף ויש גם סנדוויצ'ים.

בין הנשנושים – צ'יפס וחציל קלוי ברוטב טחינה.

במקום: שתיה קלה, אלכוהול ושתיה חמה.

המקום עצמו מעוצב בסגנון מודרני קליל, בצבעי שחור ואדום, עם אווירה כיפית ומוסיקה נעימה. אפשר לשבת בפנים, אפשר גם בחוץ, אפשר להזמין ויש גם טייק אוואי.
אני שואלת את רועי – למה החומוס שלו הכי טוב? רועי:"כי אחרי כל כך הרבה שנים של ניסיונות, הגעתי לטעם והמרקם המנצח. אני בטוח בחומוס שלי, בגלל זה הרשיתי לעצמי להוסיף עליו תוספות מיוחדות. ככה זה כשיש בסיס טוב".

'חומוס ירושלים' חרט על דגלו: שירות, אוכל, ניקיון, טריות, אווירה ומחירים נמוכים מאוד.

אמרת שאתה כורדי...מה עם מרקים? חורף? מרק קובה...
"גם את זה אני יודע להכין, אני מגלגל בעצמי קובה וחושב להכניס מרקים לתפריט... חורף, תענוג".

אז יאללה – מי בא לנגב ב'חומוס ירושלים'?

'חומוס ירושלים', כשר – בשרי. 15% הנחה לתושבי אילת, לחיילים ולסטודנטים. כתובת: מרכז 'פנינת אילת' (ליד קניון 'מול הים'), שעות פתיחה: א'-ה' מ -10:00 ועד אחרון הלקוחות, יום ו' מ- 10:00 ועד כניסת שבת, מוצ"ש – משעה אחרי צאת השבת ועד אחרון הלקוחות. למשלוחים/טייק אוואי – 08-6371004.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש