שושי דה סילבה – תופרת ומעצבת אופנה

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 1/2/2012 10:21 ● ערב ערב 2535
נכון שתמיד חלמת על תחפושת שתפתיע את כולם, מקורית שאין לאף אחד אחר?. אני בטוחה שחלמת על שמלה שהיא בדיוק הטעם שלך, בצבע האהוב עלייך ובגזרה המתאימה לך. או אולי בא לך לחדש בגדים ולהוסיף להם שיק?. אצל שושי דה סילבה החלום הופך מציאות. כי בגדים עושים באהבה – או לא עושים כלל
שושי דה סילבה – תופרת ומעצבת אופנה

תמיד אהבתי תופרות, הן תמיד נראו לי קוסמות, כאלה שיכולות להגשים כל חלום, כאלה שמשרות אווירת חמימות, ביתיות ועוסקות בעבודת כפיים עד ליצירת הקסם. נכון, בגדים יש בלי סוף בחנויות, תחפושות – גם, אבל משהו שהוא יחיד ומיוחד אך ורק לך, זה כבר משהו אחר, זה השיא בסוף חדוות היצירה, המתובלת בהמון אהבה וכשרון ובאמצעים פשוטים. קבלו את הקוסמת – התופרת בהא הידיעה – שושי דה סילבה.

שושי דה סילבה עוסקת בתחום האמנות מאז זוכרת את עצמה, אם זה תפירה, רקמה, סריגה, ציור, ובעצם כל הקשור לתחום, ולא בכדי, משפחתה של שושי, אביה וילדיה, כולם אמנים ויצירתיים. אומרים שזה זורם בדם, ובבית של שושי בהחלט ניתן לראות את האמנות מציצה מכל עבר, אם בציורים מעשה ידי אביה, ילדיה, אם בקולאז'ים של תמונות לפרטי פרטים, אם בבניה שעוסקים בתחום הקולינרי ואם בסדנה הפרטית שלה.

בשנת 83', הגיעה שושי, מורה לתפירה, תופרת ומעצבת, מירושלים לאילת. את אמנות התפירה למדה בתיכון, ולאחר מכן השלימה את לימודיה בבית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב - שנקר, בו למדה תדמיתנות ועיצוב שמלות כלה. באילת לימדה תפירה בבית הספר התעשייתי שהיה קיים בזמנו, בית ספר לילדים שנפלטו ממערכת החינוך בשל בעיות כאלה ואחרות. ברבות הימים נסגר בית הספר, לצערה הרב של שושי, שמאוד אהבה ללמד את הילדים. לאחר מכן, לימדה חוג לתפירה בנעמ"ת לנשים. כמו כן, במשך תשע שנים תפרה תלבושות לבית הספר למחול ב'קולייר' וכן לימדה תפירה במתנ"ס. "היתה זו תקופה מדהימה בחיי, מאוד התחברתי לשלי שיר, הייתי מבלה המון בחוג, נושמת את הכוריאוגרפיות, כך למדתי להכיר את העבודה מקרוב ולהתאים תלבושות פונקציונליות ומעוצבות בדיוק לצרכים שלהן, של הריקוד", היא מחייכת. לאחר שעזבה את המתנ"ס, עבדה בסטודיו לשמלות כלה וערב של שונית ונופר מיזן, עימן היא עובדת עד היום. יתר על כן, היא מתנדבת בשמחה לעזור בתפירה בגן בו מלמדת בתה אורטל ותופרת עבור הגן כל מה שצריך – מפות, כיסויי כיסאות, תיקי ספר לכל ילד, "והכל באהבה ומכל הלב", היא מציינת.

בשלב מסוים, החליטה שושי לחזור הביתה, לאהבה הישנה שלה – הוראת התפירה. החליטה וגם עשתה. קורסי התפירה מתקיימים בסדנה שבביתה, בצורה פרטנית אחד על אחד. הקורסים מתאימים לנשים וגברים כאחד לכל הגילאים. שושי: "העבודה אחד על אחד מאפשרת ללמד טכניקות רבות ולהקנות כלים רבים, תוך זרימה עם רצון התלמיד לתפור מוצר זה או אחר". שושי מלמדת העתקה מבגד קיים, ציור על הבד ישירות ושימוש בגזרה ומשלבת את כל הווריאציות יחד במכונת תפירה. במסגרת הקורס, ישנו שימוש בשני סוגי מכונות תפירה – רגילה ו'אוברלוג' – שתופרת עם ארבעה חוטים לגימורים מקצועיים ומושלמים.

שושי: "אני רוצה להעביר את האהבה הזו שבי לתפירה לאנשים. כך שידעו שיש את הכלי הזה בידם והשמיים הם הגבול מבחינת יצירתיות. למן הדברים הפשוטים כמו תיקונים, מכפלות, רוכסן שהתקלקל, דרך תפירת ווילונות, מפות, בגדים ועד חידוש בגדים ישנים. כי להיות שטאנס זה כבר פאסה, כולם מחפשים את הייחוד, אותו אפשר לקבל דרך התפירה. עם השקעה נכונה ועם התמדה בלימוד תפירה, אפשר להניב פירות ולרכוש מיומנות וכלים לכל החיים, מה גם שההשקעה היא מינימלית – מכונת תפירה היא הוצאה חד פעמית לתקופה ארוכה".

הקורסים מתקיימים בבוקר וגם אחר הצהריים באווירה חמה וביתית. כל מפגש הוא בן שלוש שעות במחיר מבצע של 180 ₪, וחבילה של חמישה מפגשים – כאשר המפגש החמישי – חינם!

לפרטים והרשמה: שושי – 052-2964717.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש