יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 22/2/2012 09:02 ● ערב ערב 2538
הרב דוד שנה מפקח כשרות עירוני
יהדות

פרשת 'תרומה'


בשעת כתיבת מאמר זה, עשרות אלפי יהודים בכל רחבי העולם אומרים תהילים ומתפללים לרפואתו של זקן הרבנים בעולם, גדול הדור במלא מובן המילה, הרב שלום אלישיב שליט"א. כמה מאתנו יודעים מיהו הרב אלישיב? אה נכון, זה איזה רב קשיש שקשור למפלגות של החרדים ואנחנו שומעים מדי פעם בתקשורת שאחד הפוליטיקאים הלך אליו וביקש ממנו את תמיכתו או את ברכתו.
האמת, כאשר אני כותב שורות אילו בא לי לבכות. איזו רדידות, איזו אפסיות, כמה כלום אנשים מייחסים לאדם ענק שבענקים. כל המדד שיש לתקשורת כלפי מאן דהוא הוא לפי ה"כוחות" שיש לו ה"השפעה" שיש לו או ה"שליטה" שיש לו בכך וכך אנשים, ועד כמה הוא יכול לסובב את כולם על האצבע בספין כזה או אחר. כמה עלוב וכמה עצוב.
הרב שלום אלישיב. מהיכן מתחילים לספר עליו. אולי נתחיל מאביו הצדיק המקובל האמתי שחיבר ספר קדוש בשם "לשם", ואולי נמשיך עם חמיו - הצדיק הירושלמי הרב אריה לוין זצ"ל, רבם של אסירי ציון, או שמא נספר על חתנו, הרב קנייבסקי שליט"א. לרבים מקוראי טור זה אין שמץ של מושג על גדולי ישראל הללו, וחבל. גדול בתורה אינו נמדד לפי הרייטינג שהוא מסוגל לייצר, או לפי כמות הפוליטיקאים שמקיפים אותו. גדול בתורה זוכה לתואר זה (הוא בוודאי שאינו קורא לעצמו - אני גדול בתורה) בעיקר בזכות מסירות נפש ללימוד התורה בהתמדה מגיל קטן יום יום בכל שעות היממה, כאשר הוא מקצה מעט מאוד זמן לקיום הפיזי הנדרש וההכרחי ביותר, וכל יתר זמנו מוקדש ללימוד תורה ולעבודה על המידות, לא לכעוס, לא להתגאות, לברוח מהשררה, לברוח מהכבוד, לברוח מהתאוות, להסתפק במועט, לחשוב כל היום איך אני יכול לעשות נחת רוח לבורא עולם, להתייחס לכל שניה בחיים כאילו היא אוצר יקר שלא יחזור יותר לעולם (מה שבאמת נכון, שניה שעברה לעולם איננה חוזרת) ואיך ניתן לנצל את הזמן באופן האופטימלי ביותר, לא בבחינה של זמן שווה כסף אלא זמן שווה חיים שהם עולם ומלואו.
השבת נקרא בפרשת 'תרומה' את הציווי של הקב"ה לבנות משכן. המטרה בהקמת המשכן היא - "ושכנתי בתוכם". חז"ל מדייקים בפסוק שלא נאמר "ושכנתי בתוכו" בתוך המשכן, אלא "ושכנתי בתוכם" בתוך כל אחד ואחת מבני ישראל הקב"ה חפץ לשכון.
בכל יהודי ויהודייה יש נשמה שהיא חלק מאלוקים והקב"ה מבקש מאתנו: אנא, קדשו את עצמכם, כדי שהנשמה שנתתי לכם תוכל לשכון בתוככם בשמחה ביושר ובטהרה, בבקשה תהפכו את עצמכם למקדש שלי. אם כל אחד מאתנו מתאמץ להיות המשכן של ה' אז כולנו ביחד, כל עם ישראל יכולים להיות לבסוף המרכבה של השכינה, לנסוק לגבהים של קדושה וטהרה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש