רותם ג'קסון

מאת: או-מד מדיקל ● 11/7/2012 09:45 ● ערב ערב 2558
מאת: רוזי שני, צילום: יהודה בן יתח / בעידן בו ברור לכל כי גוף ונפש הינם אחד, אין זה מפתיע שרותם ג'קסון, הומיאופתית קלאסית, בוחרת לקרוא למקצועה-"הרפואה של העידן החדש". לאחר עשר שנות ניסיון ואינספור חוויות הומיאופתיות אישיות, אפשר בהחלט להבין למה היא מתכוונת ומדוע נחשבת ההומיאפתיה לאחת משיטות הטיפול הייחודיות והחשובות ביותר ברפואה המשלימה
רותם ג'קסון

מאז שזוכרת את עצמה, העדיפה רותם תרופות סבתא על פני תרופות קונבנציונאליות ומסתבר שזה אפילו עובר אצלה בירושה: סבתא רבא שלה הייתה הילרית, סבתה הייתה מרפאה בצמחים, אביה אף הוא נשאב לתחום ולמד בעצמו שיטות טיפול אלטרנטיביות אותן ניסה על בתו, ובאופן טבעי ביותר הרגישה רותם שגם ייעודה הוא בתחום הריפוי.

הרצון העז להתמקד דווקא בהומיאופתיה, גם לאחר שלמדה שיטות טיפול שונות כגון רפלקסולוגיה, הילינג, צמחי מרפא ועוד, נולד אצלה לאחר שהלכה לטיפול הומיאופתי אצל הומיאופת מוסמך, כדי להפטר ממחלת האסטמה ממנה סבלה מילדותה המוקדמת. במהלך הטיפול, נדהמה מסוג השאלות שנשאל, מההתמקדות בתמונה הנפשית לא פחות מהפיזית ומהתאמת הרמדי (התרופה ההומיאופתית) בצורה אישית על סמך התשובות שענתה בנוגע לפחדים שלה, להרגלי שינה ואכילה, לתגובות במצבי לחץ וכו'. כיום יכולה רותם לנשום לרווחה, תרתי משמע, כי אחרי שלושים שנה עם משאף צמוד, היא נפטרה מהאסטמה בזכות ההומיאופתיה. לאור ההצלחה הזו, לא מן הנמנע שרותם הלכה ללמוד את תחום ההומיאופתיה הקלאסית במשך ארבע שנים רצופות אצל אחד מבכירי ההומיאופתים בארץ, ד"ר חיים רוזנטל ומאז, כבר עשר שנים, היא עוסקת במקצוע וממשיכה להתעדכן בתחום אצל בכירי ההומיאופתים בעולם.

ממה עשויות התרופות ההומיאופתיות ואיך הן פועלות?
"התרופות ההומיאופתיות עשויות מחומרים טבעיים לחלוטין הלקוחים מעולם הדומם, הצומח והחי, החל ממינרלים שונים, צמחים מגוונים וכלה בחומרים מן החי כמו ארס של נחש, חלב של סוסה, דיו של דג הדיונון וכו'. החומרים הללו מדוללים מספר רב של פעמים, כך שלמעשה לא נשאר חומר בצורתו הפיסית, אלא משתמרת האנרגיה שלו אשר מוטבעת במים על פי תורת החותם. כל הכנה כזו נבחנת ונבדקת על ידי נסיינים ומכונה 'רמדי'.
סוד הרפואה ההומיאופתית הוא שהיא פועלת על פי העיקרון האינדיבידואלי- זאת אומרת ששני אנשים החולים באותה מחלה יקבלו רמדי שונה, מכיוון שהתרופות מבוססות על הסימפטומים האישיים של כל אחד. ההומיאופתיה מעודדת את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף על בסיס חוק הדמיון, 'דומה בדומה ירפא', משמע, שלא מדכאים את הסימפטום (כמו תרופת נגד – נגד שלשול, נגד –חום וכו"), אלא הגוף מקבל באמצעות הרמדי 'מידע' הדומה למחלה ממנה הוא סובל (פיסית/נפשית), ועל ידי כך הוא מתעורר ונזכר איך להילחם בה (בדומה לפעולת החיסונים על הגוף). הטיפול הוא מאוד עדין ואינו מעורר תופעות לוואי. במידה והרמדי לא מתאימה, פשוט לא נראה שום שינוי במצב, אבל כשהרמדי כן מתאימה, זה פועל ממש כמו קסם! עד כדי כך שזה מחליף אנטיביוטיקה, סטרואידים, ריטלין, תרופות נגד אלרגיה, תרופות נגד דיכאון ועוד".

מדוע נקראת ההומיאופתיה "הרפואה של העידן החדש"?
"הגענו לתקופה בה אי אפשר יותר לעבוד על אנשים- הכל שקוף וגלוי וניתן לדעת כל דבר כמעט באמצעות האינטרנט. אנשים מבינים היום שלרפואה הקונבנציונאלית, עם כל הכבוד, קשה למצוא מענה להמון מחלות. כך שלעיתים יש מעמסה של תרופות מיותרות שעושות יותר נזק מהטבה. כמו כן המושג 'הוליסטי' כבר לא כזה מסתורי כמו פעם והמשמעות של הקשר הנפשי-רגשי-גופני, מובנת לכל. למרות ההאצה בטכנולוגיה, קיימת מגמה של חזרה למקורות- לדרך חיים בריאה ונטולת לחצים. אנשים מחפשים שיטות טבעיות ובטוחות כתחליף יעיל לאנטיביוטיקה, משחות, סטרואידים, ריטלין ודומיו, במיוחד כשמדובר בתינוקות וילדים צעירים. ההומיאופתיה מספקת מענה רפואי מושלם מהבחינה הזו, בעלויות זעירות ובמהירות גדולה יחסית. אם זו לא רפואת העתיד, אז אני לא יודעת מה כן?!".

רותם ג'קסון - jackson-homeopathy.com
לייעוץ וקביעת תורים 052-3445704
jacksonr@bezeqint.net



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש