ביתכם הוא אתם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 30/8/2012 17:43 ● ערב ערב 2064
ביתכם הוא אתם

הדירה האותנטית

תמונת כתבה
הדירה: דירה בעלת ארבעה חדרים מרווחים, בבניין ליד בית הספר 'אלון'. הדיירים: סמסון ורחל שורדיקר, נשואים מזה כ-50 שנה ומגדלים שבעה ילדים יחד. גרים בדירה הזו משנת 1974. דבר הדייר: "הדירה מעוצבת לפי העבר שלנו ממגורינו בהודו. אצל ההודים לא אוהבים את השחור-לבן, לכן יש הרבה צבע בבית שממחיש את החיים. כמה שיותר צבע – יש יותר שמחה. היה לנו חשוב להביא את הזיכרונות איתנו לבית. בכל פעם שאנו נוסעים לבקר בהודו אנו בוחרים יחד אבזור חדש לבית". ממליצים: "רהיטי 'צומת-דרבי'. נוח מבחינת מחירים ושירות. חלק מהרהיטים שלנו משם". פריטים: טירן פרחים מהודו (תוספת לוילון) – 200 ₪ שולחן + סלון – 2500 ₪ כורסה- 900 ₪ ספרייה – למעלה מ-40 שנה בביתם , עלתה בזמנו כ-300 לירות אהיל – 1500 ₪ תקרת עץ – חבר טוב בנה לכבודם סך הכול עלות הפריטים בחדר – כ- 5100 ₪ + 300 לירות האהוב: "כיוון שאני מזל שור קיבלתי פסל מרהיב של שור מאחד מילדיי ליום הולדתי האחרונה. הפסל ממוקם מעל הטלוויזיה בסלון כדי שיראו אותו, מקום של כבוד". החשוב: "אנחנו מתחברים לכל פריט שאנחנו קונים לבית. כל מה שנמצא בבית נבחר בקפידה וחשוב באותה המידה – הספה, השולחן ושאר רהיטי הבית". הנוסטלגי: "חרב מנחושת ששייכת לסבא שלי ז"ל, הקיימת משנת 1885 ועוברת אצלנו בדורות. קיבלתי אותה מאבא שלי כדי להמשיך במסורת ואני שומר עליה היטב".

הדירה הכפרית

תמונת כתבה
הדירה: קוטג' 7 חדרים בפרויקט 'צעירי אילת' בעיר. הדיירים: שווקה יוסי ורחלי. מתגוררים בדירה עם שלושת ילדיהם מיום הקמת הפרויקט לפני כ -20 שנה. דבר הדיירת: "זה בית שהיה מעוצב בסגנון כפרי על כל המשתמע מכך. לפני כשנתיים החלטנו לשפץ וערבבנו בכפרי מעט מודרני, אבל עדין את הסגנון הכפרי אפשר להרגיש בבית כמעט בכל פינה". ממליצים: רהיטי חן, עומר מנגרית פרטוש ורן אסתרין מעידן הברזל. האהוב: "הסלמונז'ה' שלנו- פירושו בצרפתית- חדר אוכל. זהו פריט שמעוצב בסגנון כפרי עתיק משהו ואני אוהבת אותו מאוד. החשוב: "המטבח ואי העבודה. למרות הסלון רחב הידיים, המטבח ובעיקר האי הפכו למרכז הבית. מרגע שאנשים נכנסים לבית הם נעצרים ליד האי, מתיישבים וכאן זה מתחיל וגם נגמר. אני אמוד אוהבת לבשל ולכן המטבח חשוב לי מאוד. שני, הבת שלי, אופה, לכן גם הוספנו עבורה את אי העבודה ומכאן שמכל הבחינות, זה מרכז הבית". הנוסטלגי: "הכורסה של קוקו הכלבה שלנו. זו כורסה עתיקה, מרופדת בסגנון מרוקאי. היחידה ששמרנו עוד מהסלון הקודם שלנו שזה אומר שהיא בערך בת 20. רק קוקו יושבת כאן, כי אנחנו לא מרשים לה לשבת על סלון העור". אופציה 1- סלון- פירוט פריטים בתמונה: סלון- 7 אלף ₪- רהיטי חן. כורסת מסאז' ד"ר גב- 7 אלף ₪, קניתי לבעלי לרגל 25 שנות נישואים. אחרי שאני טיפלתי בו כל השנים שתעשה את זה היא מעכשיו..., כורסת אינדיאנה- 1350 ₪. שולחן קוביות- בהזמנה אישית אצל נגר כ- 3000₪, מעקה מדרגות- עידן הברזל רן אסתרין. סך עלות הפריטים בחדר: 18,350 ש"ח אופציה 2- מטבח- פירוט עלות הפריטים בחדר- אי עבודה- 7 אלף ₪, כסאות בר של בית הקפה המיתולוגי 'אפרופו'- בני 20, כ – 1500 ₪ כל כסא. מטבח בעיצוב כפרי משנת 99 כולל פינת בישול נמוכה מהרגיל- כי אני גמדה וכדי להגיע טוב יותר לסיר של הקוסקוס- 26 אלף ₪. סך עלות הפריטים בחדר- כ- 36 אלף ₪.

הדירה המודרנית

הדירה: דופלקס גן 5 חדרים ביעקב אבינו. הדיירים: סמדי ויוסי דנינו, גרים בדירה עם שני ילדיהם. דבר הדיירת: "מאחר ורציתי מקסימום ספייס בבית, שברתי מיד עם הכניסה כל קיר אפשרי והרחבתי את החלל. אני אחראית על העיצוב ויוסי אחראי על הביצוע. הלכנו על קו נקי, עיצוב מודרני וחדשני. לא התפשרתי על מטבח והלכתי על מטבח גדול ואי עבודה מרווח. גם כשכולם אוהבים מטבח לבן, אצלי מטבח צריך להיות בצבע וונגה. על טעם וריח אי אפשר להתווכח". ממליצים: 'רהיטי איכות', כי כשרוצים איכות זו הכתובת. האהוב: יוסי- "אצלי זו המקלחת. הכי מפנקת שאפשר". סמדי: "אצלי החלק האהוב הוא החלק התחתון של הבית- הסלון והמטבח". החשוב: יוסי: "כקבלן שיפוצים אני יודע שהדבר הראשון שנתקלים בו מיד בכניסה לבית זה הקרמיקה והמטבח. לכן חשוב ביותר שהם יראו טוב". הנוסטלגי: פינת הזולה בחוץ. היא בת 7 שנים והגיעה מהבית הקודם. סך עלות הפריטים בחדר: פינת אוכל- 10 אלף ₪ (רהיטי איכות), קיר מסך כולל שולחן סלון- מעל 7.5 אלף ₪, סלון- 4.5 אלף ₪ (רהיטי הוכמן). הוא בן 10, החדש כבר בדרך, הכורסה- 4 אלף ₪ "קניתי ליוסי לפני 12 שנה לרגל יום הולדתו ה – 30". ואזה- 600 ₪ (למונדו), מנורה עומדת- 500 ₪ (אשראם), מנורות תקרה מקריסטלים- 2000 ₪ כל אחת (מחסני תאורה). פירוט עלות פריטים בתמונה: כ- 31 אלף ש"ח


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש