פרסומת
דלג

עזרא סדן: "הרכבת לאילת תגרום להפסד של מיליארדי שקלים"

מאת: עומר כרמון ● 14/2/2013 09:19 ● ערב ערב 2589
הוועדה המחוזית אישרה השבוע את תוואי מסילת הרכבת שאמורה לחבר בעתיד את תל אביב לאילת. מדובר באישור ראשוני בלבד. הדיונים בנושא תכנון הרכבת לאילת יימשכו גם בשנים הקרובות. מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חישב, כי כדי שפרויקט הרכבת לאילת לא יהיה גירעוני, צריכה אילת לשלש בתוך שנים ספורות את מספר חדרי המלון שלה ואת כמות התיירים המגיעה לעיר. הוא ציין כי מדובר ב"אפשרות דמיונית"
עזרא סדן: ''הרכבת לאילת תגרום להפסד של מיליארדי שקלים''

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה השבוע את תוואי מסילת הרכבת שאמורה לחבר בעתיד את תל אביב לאילת. מדובר באישור ראשוני בלבד. הדיונים בנושא תכנון הרכבת לאילת יימשכו גם בחודשים ובשנים הקרובות. אישור הוועדה שהתקבל השבוע נוגע לקטע בין דימונה וחצבה, שנחשב בעייתי במיוחד בגלל ערכי נוף וטבע ייחודיים שעלולים להיפגע. חברי הוועדה פסלו תוואי חלופי שהציעו המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, שכלל חפירת מנהרה שאורכה 13 ק"מ. המנהרה נועדה למנוע פגיעה בסביבה ובטבע. חברי הוועדה סברו כי חפירת המנהרה תהיה יקרה מדי. בחברה להגנת הטבע מתנגדים נחרצות להקמת הרכבת לאילת ומדגישים, כי אין כל היגיון בתכנון פרויקט כזה, בטרם הוכרע האם המסילה תגיע לנמל או לא. רשות הטבע והגנים ביקשה ממנכ"ל משרד האוצר לשעבר, פרופ' עזרא סדן, לבדוק את ההיתכנות הכלכלית של הרכבת לאילת. ממצאיו הם חד משמעיים: הרכבת לאילת הוא פרויקט חסר סיכוי שיגרום לכלכלת ישראל הפסדי עתק: "כאשר פרויקט ממין זה מוליך, כמעט בוודאות, לכשלון כלכלי - אין לו תכלית", כתב פרופ' סדן, "פרויקט כזה לא יעמוד בעלות ההשקעה הכוללת ועלויות התפעול. ככזה, הוא יסב נזק של מיליארדים למשק הלאומי". סדן חישב, כי כדי שפרויקט כזה לא יהיה גרעוני, צריכה אילת לשלש בתוך שנים ספורות את מספר חדרי המלון שלה ואת כמות התיירים המגיעה לעיר. הוא ציין כי מדובר ב"אפשרות דמיונית". חדשות אילת