טור חוק ומשפט

מאת: או-מד מדיקל ● 20/3/2013 17:32 ● ערב ערב 2594
טור חוק ומשפט

חובות-האם איחוד תיקים בהוצאה לפועל זה הפתרון ?

עו"ד רפאל חזן מביא בפניכם חלק מהדרכים להתמודד עם חובות .
אדם המצוי בחובות קרי, תיקים שנפתחו בלשכת ההוצאה לפועל, הוא אדם במצב קשה. האדם נמצא במרדף מתמיד על ידי הנושים, מצוי בלחצים אדירים המרכיבים את עולמו בשגרה יום יומית קשה ומורכבת. הלחץ מופעל עליו גם במעגל הפנימי הקרוב על ידי בני משפחתו.

האם זהו מצב סופי שלא ניתן להתמודד איתו? ממש לא! החקיקה בישראל לעניין חובות של אזרחים היא חקיקה סוציאלית, כלומר חקיקה שרואה את רווחתו של האדם/אזרח ומעניקה לו כלים להתמודד עם החובות. חברי הכנסת (להלן "המחוקק ו/או המחוקקים ") חוקקו חוקים אשר מאפשרים התמודדות עם החובות, ויצירת חיים נורמליים אף על פי כן ולמרות הכל.

להלן מסלול האפשרויות להתמודדות עם חובות בהוצאה לפועל:

1.ראשית, ניתן לפנות באופן עצמאי לעו"ד המייצגים בתיק ו/או הנושים עצמם, לפתוח במו"מ ולנסות ליצור הסדר חובות. זוהי דרך מומלצת בעיקר אם לחייב יש סכום מסוים שהוא יכול לפרוע את החוב, אם אין לחייב את זה, חבל על מאמציו זה מיותר.
2.שנית, לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולהגיש בקשה לאיחוד תיקים , יש לשים לב לנושא צו התשלומים , כי הכרזה על החייב כמוגבל באמצעים כרוכה במגבלות לא פשוטות כגון עיכוב יציאה מן הארץ, מוגבל חמור בבנק ישראל ,לא ניתן להוציא שיקים ועוד.
3.שלישית, בקשה לפשיטת רגל המוגשת לכנ"ר (כונס הנכסים הראשי), בקשה מפורטת ומורכבת יותר מהבקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל, כוללת גם עלות נכבדה לכנ"ר (אבל מגלמת יתרונות רבים בתוכה כמו הקפאת הריבית על החובות, אפשרות להפטר בסוף התהליך ועוד) .
בואו נפרט בקליפת אגוז את הבקשה לאיחוד תיקים:

מסלול הגשת הבקשה
1.תהא ערוכה על פי טופס 7 לתוספת לתקנות הוצאה לפועל ותוגש באמצעות תצהיר(טופס 7א לתוספת) לבקשה זו יתווספו כל המסמכים הנדרשים להמצאה הקבועים בטפסים הללו.
2.כמו כן הבקשה והטפסים הנלווים לה יוגשו במספר ההעתקים כמספר הנושים.
הבקשה לאיחוד תיקים לא תידון בפני ראש ההוצאה לפועל אלא אם ביצע החייב את הפעולות הבאות:
1.צירף לבקשתו תצהיר המאמת את הפרטים הכלולים בבקשה.שילם בלשכת ההוצאה לפועל סכום שלא יפחת מ-3 אחוזים מסך חובותיו.שילם בלשכת ההוצאה לפועל 3 אחוז כל חודש מסך החובות הפסוקים כנגדו (עד מתן החלטה בעניינו) אלא אם כן החליט ראש ההוצאה לפועל אחרת. אם החייב לא ישלם 3% הוא יוכרז כמוגבל באמצעים עם כול הכרוך כפי המוסבר בסעיף 2 דלעיל.
האם זה כדאי? על פניו מסלול לפשיטת רגל עדיף אבל יש לזכור כי אין למעשה תשלום אגרה בהוצאה לפועל וההליך עצמו הוא קצר יותר ומיידי , בכול מקרה עדיף שעו"ד מקצועי בתחום ילווה את ההליך.
אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי .


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש