היוגה כניקיון הגוף

מאת: או-מד מדיקל ● 20/3/2013 17:34 ● ערב ערב 2594
מאת: לידר זיתון
היוגה כניקיון הגוף

כל אחד מאיתנו נולד קצת אחרת, יש כאלו שניחנו ביכולת טבעית להתגבר על מכשולים ואירועים קשים, ויש את אלו שצריכים לתרגל את העניין. בדיוק כמו שמישהו אחד יהיה טוב בהיסטוריה בעוד חברו יצטרך ללמוד בשקדנות כדי לעבור את המבחן. הדרך בה גדלנו, השקפות העולם של הורינו, היחסים שלנו עם הקרובים אלינו כילדים, כל אלה עיצבו את מי שאנחנו, אבל כיום, כאנשים בוגרים, יש לנו את הכוח וזכות הבחירה להיות מי שאנחנו רוצים להיות, ולעשות מה שניתן לעשות כדי להיות אנשים טובי לב, שמחים ומשוחררים עד כמה שאפשר כי החיים לא צריכים להתנהל בשום דרך אחרת.
לוותר, לתת, להצטנע, לחייך, לאהוב, לקבל, לסלוח, לשחרר.
קבלו את חג הפסח כהזדמנות לנקות לא רק את הבית אלה גם את הבית הפנימי ביותר שלכם בגופכם ונשמתכם.
תרגול היוגה סימבולי מאוד לניקיון הפסח שאנו עושים מידי שנה. תחשבו רגע כמה אנחנו מרגישים טוב אחרי הניקיונות והקירות הלבנים. גם בתרגול היוגה התהליך זהה, גופינו מתנקה מבלי שאנו מודעים, והרגשתנו נפלאה לאחר ניקיון הגוף.
תרגול יוגה בזרם הקלאסי משחרר מאוד, מנקה אותנו בכך שגופינו פולט החוצה זעה לא רגילה, ולמה הכוונה? זעה מהפנימיות העמוקה ביותר של השרירים, דרך קושי פיזי חזק להחזיק בתרגיל ולנשום חמש נשימות בזמן שיכולות להתעופף מחשבות ורעיונות תוך כדי כל הקושי.
זה הניקיון חברים! פסח פנימי על ידי תרגול מדיטציה (תרגול מנטאלי) ותרגול פיזי
מדיטציה זו יוגה, שואלים אותי, אז כן- יוגה זו מדיטציה, אך המדיטציה שונה. מדיטציה כמו שכולנו מכירים בישיבה מזרחית וידיים על הברכיים כאשר אנו עוצמים עיניים ומנסים להירגע זוהי שיטה עתיקה מאוד לשחרור הראש ממחשבות, מומלץ לכל אדם ילדים ומבוגרים כאחד לתרגל את המדיטציה" הרוחניקית"...מחקרים מוכיחים שעשרים דקות בישיבה מזרחית ועיניים עצומות ירחיקו מכם מאתיים מחשבות מיותרות מהראש.
גם בתרגול היוגה אנו עושים מדיטציה אך זוהי מדיטציה פיזית ישירה ומכווננת אל הגוף מבלי שדבר יפריע לנו.
כיצד מתרגלים מדיטציה?מצאו לכם פינה נקייה ונעימה,הדליקו נר ריחני,וכונו שעון לעשרים דקות, וודאו שהפלאפון על שקט!
מתחילים בכך שיושבים בצורה הכי נוחה שמתאימה לכם,רצוי ישיבה מזרחית,לאלו שהאגן שלהם לא גמיש במיוחד רצוי לשבת על כרית.
האריכו את חוליות עמוד השדרה וודאו שעצם הזנב ובית החזה נמצאים בקו אחיד וישר.
הניחו את שורש כף היד על הברכיים והביאו את האצבעות יחד,בשלב זה גופכם הפיזי יהיה מוכן למדיטציה,כעט נכין את הגוף המנטאלי:נתחיל בנשימה עמוקה דרך הנחיריים בלבד,בכל נשימה תנו לעצמכם להתארך למעלה גבוה,בנשיפה שחררו את השרירים ותעמיקו את הראיה הפנימית,התבוננו בנקודה בין שתי הגבות ונשמו פנימה.תחילה יצוצו כל כך הרבה מחשבות אל תעייפו את עצמכם בניסיון להרחיקם פשוט תנו למחשבות לרוץ במוחם זהו תהליך טבעי שמתרחש במוח בזמן המדיטציה.
לאחר שתסיימו מיד תרגישו נקיים יותר...
אני מאחלת לכולם חג שמח !!
נמסטה



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש