היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 25/4/2013 08:00 ● ערב ערב 2599
היכל התרבות

שבוע קלאסי


פסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית ייפתח בשבוע הבא
ביום ב' (29.4) ייפתח פסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית ובמרכזו השנה השחקן ההוליוודי ג'ון מלקוביץ' עם הדרמה המוסיקלית 'הקומדיה השטנית' (2.5). כמדי שנה, יארח הפסטיבל את גדולי המוסיקאים מרחבי העולם לסדרה של קונצרטים, סדנאות ופעילויות מוסיקליות נוספות. הקונצרטים יתקיימו במלון 'דן' אילת
29 באפריל עד ה-4 במאי, 2013.
מנהל אמנותי וכללי: לאוניד רוזנברג
שחקן הקולנוע ההוליוודי ג'ון מלקוביץ' יופיע במסגרת פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית עם מופע התיאטרון המוסיקלי המצליח 'הקומדיה השטנית - וידויים של רוצח סדרתי', בו יגלם את דמותו של הרוצח הסדרתי האוסטרי ג'אק אונטרווגר. את מלקוביץ' מלווה תזמורת הבארוק 'האקדמיה של וינה' בניצוחו של מרטין הסלבק ולצידו שתי זמרות סופרן: קלייר מגנאג'י (ישראל) וברנרדה בוברו (סלובניה).
המופע יעלה באילת ב-2.5 במלון 'דן' ויום לפני כן (1.5), במוזיאון תל אביב במסגרת פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה.

תמונת כתבה


כמדי שנה, יארח פסטיבל אילת שורה ארוכה של אמנים מהדרג הראשון של המוסיקה העולמית לחגיגה מסעירה של צלילים על רקע נופי אילת. הפסטיבל יביא ארץ את מיטב הסולנים והתזמורות לשורה של קונצרטים קאמריים, קונצרטים תזמורתיים, מופעי מוסיקת עולם ועוד. בין האירועים הבולטים בפסטיבל: תזמורת הבארוק - Wiener Akademieבקונצרט תזמורתי ובו מוסיקה מאת מוצרט וכן קונצ'רטו לצ'לו מאת קפ"ע באך בביצועו של הצ'לן היפני הנודע הידמי סוזוקי, שמתמחה בביצועים תקופתיים. הכנר הצעיר ואלרי סוקולוב, שכבש את במות אירופה ומוזמן להופיע עם התזמורות והמנצחים הנחשבים בעולם, ישוב לפסטיבל אילת ויופיע בקונצרטים קאמריים ברפרטואר של באך, בטהובן ושוסון. הרביעייה הדורית הפופולארית תגיע מלונדון ותעלה קונצרט קאמרי, כמו גם קונצרטים עם הפסנתר אלכסנדר מלניקוב ועם דואו הכינור-פסנתר ואלרי סוקולוב - איגור צ'טוייב. מחווה לג'וזפה וורדי פסטיבל אילת חוגג 200 שנים להולדתו של ורדי בקונצרט מיוחד בכיכובו של סולן בית האופרה של רומא, האבובן ג'נפרנקו בורטולטו והזמרים קלייר מגאנג'י ואלכסיי קנוניקוב, בליווי הפסנתרנית סוניה מזר שיעלו עיבודים קאמריים לאריות מתוך אופרות של ורדי וקטעים נוספים. דואו כלי ההקשה סלמנדראם, תומר יריב (לשעבר פרקדו) וגלעד דוברצקי, יעלה בבכורה את התכנית 'מסעות' - פרויקט מוסיקלי חדש ובו מקצבים, צבעים ומלודיות מתרבויות שונות, תוך התמקדות בסוגים שונים של מסעות: גיאוגרפיים, רוחניים, היסטוריים ותרבותיים. השניים משלבים השפעות של מוסיקה מרוקאית מימי הביניים, מוסיקה פרסית, תפילות יהודיות, מנגינות אפריקאיות מסורתיות, מקצבים מזרח תיכוניים, פאנק אמריקאי ומוסיקה עתידנית. הפסנתרן הרוסי איגור צ'טוייב, שזוכה לקריירה משגשגת ברחבי אירופה הן כסולן עם התזמורות המובילות ביבשת והן כנגן קאמרי וברסיטלים, יעלה רסיטל ובו מיטב הרפרטואר לפסנתר מאת בטהובן, שופן וליסט. הפסטיבל גאה לארח השנה את הפסנתרן אריה ורדי שיופיע בקונצרט/הרצאה ובו ינגן ויספר על המזורקות של שופן. בפסטיבל יופיעו כוכבים בינלאומיים גדולים נוספים, בהם הכנר מיכאיל גנטווארג, הסולן והמנהל האמנותי של סולני סנט. פטרסבורג; הפסנתרנית אוקסנה יבלונסקאיה; הצ'לן לאוניד גורוכוב; הכנרת אני שנארך; והרכב המיתרים הווירטואוזים מיאקוטיה.
הפסטיבל, שיתקיים במשך שבוע, במהלכו יושמעו 12 קונצרטים. כמו כן ינהלו סולני הפסטיבל כיתות אמן בעבור עשרות סטודנטים שיגיעו מרחבי העולם. אותם סטודנטים יעלו מבחר קונצרטים קאמריים, בהם קונצרט מיוחד בריף הדולפינים.
כל הקונצרטים יתקיימו במלון 'דן' אילת באולמות הארועים - אולם 'תרשיש' לקונצרטים הקאמריים ואולם 'הכחול הגדול' לקונצרטים התזמורתיים. כיתות אמן יתקיימו בשני מלונות 'דן' באילת בכל ימי הפסטיבל.
כרטיסים לפסטיבל - 'מופעים ועוד' 08-6370004. אתר הפסטיבל : www.eilat-festival.co.il


מתנ"ס קולייר בשיתוף חיילי אוגמ"ר 80 מזמינים ל:חגיגות ל"ג בעומר



תמונת כתבה


בשעה 17:00 יצאו הסעות ממתנ"ס 'קולייר'.
הרשמה מוקדמת להסעות במחיר סמלי במזכירות 'קולייר'.
יום ג', כ' אייר, 30.4.13, בשעה 17:00 בכיכר המערבית.

הקתדרה העממית של מתנ"ס 'בית רובין' מזמינה:
אשנב ליהדות


ספר הכוזרי - מפגש מס' 6
מנחים: שי נגר ועזרא אשכנזי.
כניסה: 15 ₪.
יום ג', כ' אייר, 30.4.13, בשעה 20:00 בספריה העירונית.

הפנינג קבלת תינוקות לקהילה



תמונת כתבה


במעמד ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי ומנהל ביה"ח 'יוספטל' - ד"ר אבי גולדברג.
עמדות מידע של: 'כללית', 'בטרם', רפואה משלימה, טיפת חלב, 'כללית סמייל', הנקה וחנויות למוצרי תינוקות.
הפעלות וסדנאות: עיסוי תינוקות, ג'ימבורי, תנועה, יצירה, ליטוף בע"ח ומכירת מזון.
לכל תינוק עד גיל שנה נעניק באהבה: כרטיס הטבות וחולצה - שי מבית החולים 'יוספטל'.
הכניסה חופשית.
בשיתוף עיריית אילת, בית החולים 'יוספטל', 'כללית' ומתנ"ס 'שחמון'.
יום ד', כ"א אייר, 1.5.13 בשעה 16:30 במתנ"ס שחמון

לקראת הופעה
להקת רוקפור במופע



תמונת כתבה


Too Many Organs
כשנתיים וחצי לאחר צאת אלבומה האחרון, בו הפתיעה הלהקה והקליטה לראשונה לאחר 15 שנה חומרים בעברית, ממשיכה 'רוקפור' בהפצה הבינ"ל ומוציאה אתToo many Organs- האלבום השישי שלה באנגלית שהושק בטור מיוחד בכל רחבי הארץ, ועכשיו - בהופעה חיה ב'פאדיס' - הבר האירי הכי נכון באילת.
יום שבת, 4.5.13, החל מ- 22:30 בפאב ה'פאדיס'. מחיר כרטיס: 70 ₪. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש. 6376237, 6370921.

שיר לשבת


עשייה נכונה / צדוק עלון

אֵין לִי הַיִּתְרוֹן
שֶׁיֵּשׁ לַמְנַצֵּחַ עַל הַתִּזְמֹרֶת
שֶׁהַדַּפִּים אוֹמְרִים לוֹ מֵרֹאשׁ אֶת סֵדֶר הַדְּבָרִים
וּפְרוּשִׂים הַתָּוִים מִכָּאן
וְהַנַּגָּנִים מִכָּאן
וְהוּא מוּבָל לִמְלֶאכֶת הַתֵּאוּם הַנְּכוֹנָה
בִּשְׁתֵּי יָדָיו

שֶׁלֹּא כְּמוֹתוֹ
אֲנִי מוּבָל לָעֲשִׂיָּה הַנְּכוֹנָה
בְּגוּפֵךְ הַפָּרוּשׂ עַתָּה לְפָנַי

השיר מתוך "בהמולת היום והלילה אני שוכח וזוכר", עתון 77, 2007
באדיבות האתר של נילי דגן
www.nillydagan.com


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש