היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 11/9/2013 09:38 ● ערב ערב 2619
היכל התרבות

שיר לשבת


לאמא / צביה ליטבסקי

תמונת כתבה


סְלִיחָה, אִמָּא, שֶׁלֹּא הָיִיתִי אִמֵּךְ.
שֶׁלֹּא גִּדַּלְתִּי אוֹתָךְ יוֹם יוֹם
שָׁעָה שָׁעָה.
שֶׁלֹּא הִצְמַדְתִּי אֶל בִּרְכַּי
אֶת רָאשֵׁךְ הַקָּטָן לִבְכּוֹת אֶת עֶלְבּוֹנֵךְ.
שֶׁלֹּא לִמַּדְתִּי אוֹתָךְ צִפּוֹר,
יַעַר, פֶּה.
שֶׁלֹּא הֵרְאֵיתִי לָךְ אֵיךְ בְּכָל עִפְעוּף
שֶׁל עֲלֵי הַלִּבְנֶה
חוֹזֵר הַזֹּהַר לְגַלּוֹת
אֶת צִדּוֹ הַכֵּהֶה, הַבָּטוּחַ.
סְלִיחָה, אִמָּא, שֶׁלֹּא נָתַתִּי לָךְ אֶת חַיַּי.

באדיבות האתר של נילי דגן, nillydagan.com.

אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים
תתקיים ביום ראשון, י"א תשרי תשע"ד, 15.9.13, בשעה 17:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין.
הציבור מתבקש לכבד בנוכחותו את זכר הנופלים. הנכם מתבקשים להגיע למקום עד השעה 16:45 על מנת לאפשר קיום הטקס במועד.

נהנים בבריכה העירונית-הפנינג


הנכם מוזמנים להפנינג ענק בבריכה העירונית, עם 'נעמה בתנועה'. במקום – מתנפחים.
יום חמישי, 19.9.13, בריכה עירונית.

הפנינג משפחתי


ספורט וסרט תחת כיפת השמיים
עיריית אילת מזמינה אתכם להפנינג משפחתי. בואו להנות מפארק הספורט החדש, מגרש כדורגל מים, דוכני יצירה ועוד. בשעה 19:30, יוקרן הסרט 'מדגסקר 3'.
יום שני, 16.9.13, החל מהשעה 17:00, בגן פרסה המחודש בשכונת אורים. הכניסה חופשית.

להרדם בקיץ ולהתעורר בחורף-תצפית כוכבים



תמונת כתבה


מצפה הכוכבים אילת והערבה, 'מה למעלה' יחד עם איתן שוורץ מזמין את הקהל הרחה להפנינג סוכות תחת כיפת השמיים. בתוכנית: מדורה, אוכל על האש, תפריט חלבי צמחוני בנוסף למרשמלו וכן תפוחי אדמה על האש. לינה בשטח. יש להצטייד בשקי שינה/שמיכות ויש להודיע אם ברצונכם לקבל שמיכות במקום. בבוקר שלמחרת – שתיה חמה ותצפית בכוכבי החורף ובכוכב הלכת צדק. כמו כן בתוכנית: טיול זריחה עם קולין פורטר, ארוחת בוקר וחזרה למזגנים.
לילות סוכות – 19-26.9.13. אפשרות להשתתף רק בחלק מהפעילויות.
לפרטים: 0544-819973.


המלצת ספר-'סלע המחלקות' / אבנר שיריזלי



תמונת כתבה


מסע האדם אל עצמו

'סלע המחלקות' מאת אבנר שיריזלי, בהוצאת הספרים 'גלים' הוא רומן המגולל את סיפורם של ארבעה נוסעים שאורחות חייהם מסיעים אותם בעל כרחם במסע פתלתול אל עצמם: יואב בן צרויה, שר צבא דוד, דוד מלך ישראל, בת שבע, רעייתו ונתן הנביא. דרכיהם נפתלות, אורחות חייהם ממריאים לשיאים גבוהים ונוחתים לתהומות עמוקים. מסלוליהם מצטלבים ונפרדים חליפות, פעמים ברוך ועדנה, ופעמים במסלולי התרסקות. במהלך המסע עובר כל נוסע, תמורות ומטמורפוזות, פיזיות ורוחניות, המציגות אותו בעיני עצמו כפי שלא היה מאמין כלל שיתכן שיהיה כזה, אלמלי יצא למסע.

הרומן 'סלע המחלקות' מתייחס לאירועי הסיפור המקראי, כאל הוויה אמיתית, אך מאיר אותם ומשקיף עליהם מנקודות ראות שונות מאלו של העורך המקראי, כפי שהם עולים בעיניהם, ברוחם ובתודעתם של גיבורי הרומן, בהתאם לאופיים כפי שניתן להבין ולהסיק מן המקרא עצמו. זאת מבלי לפגום באהבה והכבוד שהמחבר רוחש לתוכן המקראי. דרך מסע זה עולה וצף פשר חדש ושונה לאירועים. נחשפות תובנות חדשות, שמעתיקות את הרומן מעל לזמנו ומעבר לגבולותיו. כל זאת, בעוד הפשט והדרש של המקרא משמשים אותו כיסוד איתן. הרומן, כיד הדמיון, וברוחו, משלים ונוסך תוכן משלו לחללים שהעורך המקראי בחר שלא לחדור לתוכם.

המקרא הוא המקור היחידי והבלעדי לאירועי תקופתם של הגיבורים, ואין להם סימוכין מאוששים, היסטוריים, ארכיאולוגיים, או חיזוקים מכתבים וספריות של עמי התקופה האחרים. העורך המקראי מגיש את סיפורו דרך פריסמה צרה מאד המייצגת את השקפתו, האתנית והאמונית. על סמך דברים אלה ניתן להעלות כהשערה, שכל הסיפור המקראי הינו אלגוריה יותר מאשר אמת היסטורית.

גיבור הרומן, יואב בן צרויה, שר צבא עשוי ללא חת, אסטרטג וטקטיקן מזהיר, ובו בזמן אינטלקטואל, האיש שהחרב ונוצת הסופר מתחלפות בידיו ללא הרף. איש רוח והגות, ניחן במח חריף ואנליטי שבאמצעותו מעל ולמרות המלוכה, מטביע את חותמו על כל ההתרחשויות בעלות המשמעות של תקופתו. הוא מתגלה כפוליטיקאי מבריק הקורא את ההתרחשויות בעודן באיבן, ומכין את הכלים לקדמן. חודר כפסיכולוג אמון לנבכי נשמתם של עמיתיו, פיקודיו ומתנגדיו, דולה מהם את המיטב, ומשפיע על תגובותיהם ומעשיהם. בכוח הגותו, שוחט פרות קדושות, ומגדל חדשות תחתן, בידיעה ברורה שהוא מקדים בהרבה את זמנו, ובתקווה שאי שם בחלוף העיתים, יהיו להן עדנה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש