דרך חדשה - אימון והדרכת הורים לדרך מטיבה

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 8/11/2013 08:33 ● ערב ערב 2627
רותי בן דוד מצאה את נוסחת הפלא בתחום יחסי ההורים - ילדים, נוסחה המביאה ראשית לקשר בריא בין השניים ושנית, כפועל יוצא, הורדת מפלס האלימות והתקפי הזעם ובכלל להצלחה בחייהם של הילדים. מנסיון חייה ועבודתה יחד עם לימודיה, רקחה את תרופת הפלא הזו. ועכשיו היא רוצה להעביר זאת הלאה, כדי שכל ההורים יהנו מחוויית ההורות
דרך חדשה - אימון והדרכת הורים לדרך מטיבה

רותי בן דוד, מאמנת כבר כמעט שני עשורים במרכז ובהצלחה רבה, החליטה להדרים ולגור באילת וכמובן לחולל ניסים גם כאן. היא מביאה שנים של נסיון ברזומה שלה ולא מעט לימודים. "עברתי המון תהליכים, השתלמויות, למדתי אימון בביה"ס 'אימושיין', ביה"ס להקשבה וטרנספורמציה, נחשפתי לפסיכולוגיה, 15 שנים עשיתי עבודה עם עצמי, ורק בשנתיים האחרונות מצאתי את נוסחת הפלא לטיפול במערכות יחסים בין ילדים להורים"
ספרי לי על העבודה עם הורים.
"אני מאמנת, כשתחום האימון שלי הוא הורים וילדים, ואני מלווה אותם לאורך כל תהליך הבראת מערכת היחסים ביניהם. למעשה אני עובדת עם ההורים בצורה פרטנית אחד על אחד (לא כזוג), כשהתפיסה הבסיסית שלי היא - שמערכת יחסים היא קודם כל בין שני אנשים. הלכה למעשה, אני יושבת עם ההורה, אנחנו בוחנים יחד סיטואציות שהוא מתמודד עימן, ולבסוף מגיעים לפתרונות הבעיה בתוך מערכת היחסים הזו. מאחורי כל הטיפול הזה עומדת אג'נדה שלמה שבניתי".
מהי האג'נדה שלך?
"האג'נדה או האני מאמין שלי - הם שבבסיס ההורה אחראי ב- 100% למערכת היחסים עם ילדו. למשל, אם נתונה מערכת יחסים של הורה-ילד שיש בה כעס, עוינות, לפעמים אפילו אלימות, התוצאה היא 100% של ההורה, זה לא קשור בכלל לילד. כלומר - לאן שזה הגיע, זו אחריות של ההורה. זה בעצם הבסיס של כל העבודה. תפיסת העולם שלי אומרת, שההורה צריך לקחת את האחריות לידיים שלו, הוא לא יכול להאשים אף אחד. זו נוסחה שנותנת לך מקום לפעול, כי אם את אומרת- הילד אשם, המורים אשמים, החברים אשמים - אין לך הרבה מה לעשות. המטרה היא להרוויח את התפקיד ההורי בחזרה, לרכוש מחדש את הסמכות ההורית הזו, שילדים צמאים לה ושבסופו של דבר - הם אלו בעצם שמקנים אותה להורה עליו הם סומכים".
במה שונה גישתך משאר הגישות?
"שיטת העבודה שלי מחולקת לכמה חלקים. נקודת ההתחלה היא לשלוט על הרגשות כדי לא לפעול בצורה אימפולסיבית ובלי שיקול דעת. לאחר מכן אני מלמדת את ההורה שהדרך (מערכת היחסים) יותר חשובה מהתוצאה: עם יחסים טובים אפשר להשיג הכל. נדבך נוסף הוא ללמד את ההורה לדבר עם ילדו על רגשות. הורה גם צריך ללמוד את עולמו של הילד ולא להגיב לדברים על פי עולמו שלו".
"אני מבחינה בין האג'נדה שלי לבין כל האסכולות שכוללות בין היתר מתן פרסים על התנהגות טובה, אסכולות שנותנות עצות וכללים להורים, אסכולות כלליות יותר. אני מאמינה שזה לא במעשה, אלא במי שאתה. לדוגמה, אם נותנים להורה עצה כזו או אחרת, בזמן כעס, ההורה יגיב כמו שהוא רגיל מההוויה שלו, קשה מאוד לאמץ את העצות בשעת כעס. זה גורר גם בלבול בקרב הילדים, כי מצד אחד ההורה אומר משהו, ומצד שני הוא עושה אחרת. המטרה שלי כאמור, היא להחזיר את הסמכות ההורית ולהפוך את ההורים למנהיגים, כדי שהילדים ירגישו שיש להם על מי לסמוך. כי כשאין סמכות הורית, אין לילד עם מי להישען ואז הוא חש חסר אונים, מתוסכל, בודד וחסר בטחון, תחושות אותן הוא מתעל לכעס, זעם ואלימות. זה מחזיר אותנו לכך שהבסיס הוא בעצם ההורה. אני עובדת על החדרת המודעות הזו להורה, שכל המשאבים יופנו לטיפול של ההורה בהורה ולא בילד, כי אחרת אין סיכוי לילד. השיטה הזו עובדת בעצם בכל מערכות היחסים שחווה הורה, אם זה עם המעביד, עם חבר, עם בן זוג וכד'. הכלים שאני מקנה מחוללים שינוי תפיסתי, השינוי מהיר ומוצלח, ובקיצור - זו נוסחה מנצחת. למה משול הדבר? לתרגיל במתמטיקה עם שיטת חישוב פורצת דרך שבסופה תוצאה נכונה".
לקביעת פגישה: רותי -054-4461020.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש