בודהה בורגרס – עכשיו גם באילת!

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/12/2013 19:29 ● ערב ערב 2632
צילום: זוהר רביבו / כי טבעוני זה הכי, אחי. גם טעים, גם בריא וגם במחיר עממי
בודהה בורגרס – עכשיו גם באילת!

תמונת כתבה


תמונת כתבה


טרנד הטבעונות על כל הכרוך בו, הומניות, בריאות, שמירה על הסביבה, תפס תאוצה מטאורית בשנים האחרונות בארץ ומזה חודשים ספורים – גם באילת. כן כן, סוף סוף יש לטבעונים מבינינו מקום להנות מארוחה במחיר עממי, ולא רק – מסתבר שכולם, אוכלי בשר וצמחוניים, ואלה שהם שעטנז, טעמו את האוכל ב'בודהה בורגרס' והתאהבו.
היו אלה ארנון כהן ומירי כהן, זכייני הרשת באילת ושותפים ולחיים שהביאו את הבשורה לאילת לפני כשלושה וחצי חודשים. ואיך כל זה קרה אתם שואלים? ובכן, ארנון טבעוני מזה שנתיים בעקבות הרצאתו של גארי יורופסקי, פעיל יהודי אמריקאי למען זכויות בעלי חיים, שאף ביקר בשבוע שעבר בארץ ומצליח לסחוף אחריו רבים. ארנון זכיין 'בודהה בורגרס' באילת והערבה: "כל חיי הייתי אוכל כל, עד לפני שנתיים שנחשפתי להרצאתו המרתקת של יורופסקי, ויחד עם חברה טובה, אוסנת רביב, טבעונית אף היא, שנתקלה בסניף המסעדה בחיפה, חשבנו איך אפשר להביא את זה לאילתים, שגם הם יוכלו להנות. כטבעוני היה לי קשה מאוד באילת, באין מענה לטבעוניים, עד כדי כך שהייתי נוסע מדי שבוע לרכוש אוכל ואף לאכול במסעדות טבעוניות במרכז, שיש כמובן בשפע. לבסוף גמלה ההחלטה בלבי והחלטתי להגשים חלום ולפתוח מסעדה טבעונית, ומה טבעי יותר מאשר ללכת על רשת מסעדות ששמה יצא מלפניה, ה'בודהה בורגרס', לה ארבעה סניפים ברחבי הארץ, ומזה כמה חודשים – גם באילת". מירי הזכיינית: "אני עדיין לא טבעונית, אבל נראה לי שאני בדרך לשם. במהלך כל השבוע אני אוכלת כאן ורק בסופ"שים אני אוכלת אוכל לא טבעוני. יש לציין שאני מרגישה הרבה יותר טוב, באמת אוכלת טוב ואפילו רזיתי".

ספר לנו האג'נדה של 'בודהה בורגרס'.
"על פי מחקרים ככלל, ובשני העשורים האחרונים בפרט, המזון הצמחי נחשב לבריא ביותר. אנו נמנעים לחלוטין מהכנסה של רכיבים מן החי, שהוכחו כגורם מספר 1 של מחלות המערב. מבחינתנו בריאות = טבעונות. נקודה. ידוע כי התזונה עתירת החלב והבשר חושפת אותנו להתקפי לב ולמגפה של מחלות סרטניות. המפתח להפחתת משקל יציבה וארוכת טווח טמון באכילת מזונות מרובי רכיבים תזונתיים. המזונות שמכילים את הכמות הגדולה ביותר של מרכיבי תזונה לכל קלוריה הם ירקות וקטניות, העשירים מאוד אף בחלבונים ובסידן. רוב הירקות מכילים יותר חלבונים לקלוריה מאשר בשר, ויותר סידן לקלוריה מאשר חלב. לא ניתן להגזים בצריכת חלבונים כשאוכלים פחות מוצרים מהחי ויותר ירקות, קטניות, אגוזים וזרעים. המזון של 'בודהה בורגרס' מכיל ערכים תזונתיים רבים, עם דגש על רכיבים תזונתיים נטולי קלוריות. למעשה, אוכל צמחי הוא בריא לנו, וגם לאחרים ואף לכדור הארץ שלנו".

מה אוכלים כאן?
מירי, שחולשת על המטבח: "הכל – שווארמה, המבורגר ואפילו סטייק, שנראים בדיוק כמו המקור וטעימים ביותר. יש כאלה שאומרים שזה בדיוק אותו הדבר. חוצמזה יש תפריט עשיר הכולל הכל: נקניקיות פרנקפורטר טבעוניות, פלאפל, חומוס במגוון תוספות, סלטים מיוחדים: סלט קינואה וחמוציות, סלט אצות ים, סלט שורשים, מרקים, בוריטוס, פסטות, תבשילים: טופו בסגנון אסיאתי, תבשילי ירקות יומיים על בסיס טופו או סייטן, מוקפצים, פיצות, טוסטים וקינוחים, משקאות חמים וקלים ועוד ועוד. יש לציין כי הטעמים אצלנו לדעתי מיוחדים יותר משאר מסעדות הרשת, בשל התיבול המיוחד שלנו. מעבר לקינוחים המובנים, יש המון קינוחים שבניתי במו ידיי, כמו עוגת ה'גבינה' פירורים שאת אוכלת עכשיו (שהיא אגב – א ל י פ ו ת). באופן עקרוני אני משתמשת במעט מאוד שמן וכמובן שאין סוכר באף מנה שלנו. יש לציין אף, שיש לנו כאן פינה ללא גלוטן, ואני מקפידה מאוד על בידוד הפינה, והכל למען הסועדים, שלא יחששו לאכול את המנות ללא הגלוטן ויהיו בטוחים שהן לחלוטין נטולות גלוטן. ואי אפשר שלא לציין את השייקים הבריאותיים שלנו המומלצים בכל בוקר לניקוי הגוף".

כמה זה עולה לנו?
"טבעונות תמיד נקשרת איכשהו עם מחירים גבוהים, אבל זה לא צריך להיות ככה. ולראיה – אצלנו המחירים הם כמו של מסעדה עממית, אפשר לאכול כאן ארוחה מלאה מדהימה ב- 50 ₪ בלבד, בורגרים ב- 25 ₪, קינוחים בעשרה שקלים ועוד ועוד".

'בודהה בורגרס', רח' המליחה, מול 'הום סנטר', משלוחים וטייק אוואי. טלפונים: 08-6374185, 0509-000028, 0578-26689, שעות פתיחה: א' -ה': 11:00 – 23:00, ו': 11:00 – 15:30, מוצ"ש: 19:00 – 24:00.





חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש