מה למעלה מצפה הכוכבים של אילת והערבה

מאת: אביבה דקל ● 8/5/2014 17:58 ● ערב ערב 2653
'מה למעלה', מצפה הכוכבים של אילת והערבה, היא חוויה ייחודית שחבל להחמיץ.
מה למעלה מצפה הכוכבים של אילת והערבה

לידתו של רעיון מצפה הכוכבים הנייד הוא בפגישתו של איתן שוורץ עם מצפה כוכבים נייד במרכז העיר ניו אורלינס, שם ראה איתן, שלמרות התאורה מסביב, ראו היטב באמצעות טלסקופ גם את שבתאי, גם את צדק וגם את הירח.
את המצפה הנייד שלו התחיל איתן שוורץ בטיילת של אילת. אנשים התאספו, ובאמצעות הטלסקופ של איתן, יכלו לראות את טבעות שבתאי, את החגורות והירחים של צדק ואת מכתשי הירח. הטלסקופ של 'מה למעלה' הוא טלסקופ גדול וממוחשב העוקב אחר הכוכב בו מתבוננים. איתן קובע את הטלסקופ, מכוון אותו והאנשים – כל אחד בתורו, מתבוננים בכוכב אליו הוא מכוון.
כרגע הפעילות העיקרית של 'מה למעלה' היא תצפית של שעה וחצי בלב המדבר – בדרך כלל ליד באר אורה בדרך לנימרה. מתקשרים ל'מה למעלה', מזמינים מקום, מקבלים הוראות הגעה לשטח ומגיעים. במידת הצורך אפשר גם להזמין הסעה למקום. שם, בלב המדבר, מעביר איתן שוורץ תכנית הנקראת 'כוכב נולד', העוקבת אחרי כוכבים מרגע לידתם, דרך התפתחותם ורואים או לפחות מדברים על מותם.
התכנית מלווה בתצפיות באמצעות טלסקופ, משקפות רגילות והלייזר הירוק בעזרתו מצביע איתן על הכוכב עליו הוא מדבר.
בנוסף לתכנית 'כוכב נולד', רואים את מערכת השמש, את הירח, את כוכבי הלכת המופיעים ברקיע באותה עונה ובאותה שעה. בימים אלה לדוגמה, רואים את צדק, את מאדים וגם את שבתאי, ועד מהרה יחזור גם הירח לזרוח בשמיים. מסתכלים בגלקסיות רחוקות, רואים צפירים פתוחים, כדורים כמו שדות של יהלומים, לומדים על קבוצות הכוכבים - בימים אלה קבוצת 'אריה' בולטת מאד בשמיים. לומדים על מיקומו של כוכב הצפון, הכוכב היחיד שמקומו ברקיע קבוע, על משמעותו ואיך מוצאים אותו.
בנוסף לתכנית 'כוכב נולד', אותה מעביר איתן, אפשר גם לתכנן לינה במקום ולראות גם את כוכבי הערב וגם את כוכבי הבוקר. לילה כזה או התכנית 'כוכב נולד' מתאימות גם לזוגות רומנטיים, לימי הולדת של ילדים, לקבוצות, למשפחות, לוועדי עובדים וגם לקבוצת חברים שהנושא מעניין אותם.
האירועים מתקיימים מדי יום. שעת ההתחלה משתנה לפי עונות השנה.
מחיר: - 100 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד, או 300 ₪ למשפחה. המחיר לא כולל הסעות .

תמונת כתבה
צילומים איתן שוורץ


תמונת כתבה
צילומים איתן שוורץ



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש