היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 26/6/2014 13:28 ● ערב ערב 2660
היכל התרבות

שיר לשבת-דרור עמית



תמונת כתבה


אִילוּ הָיָה הַדּוּ קְרָב
בֵּינִי וּבֵינְךָ לְבַד
הָיהָ הָאַרְסֶנלָ שֶׁלּיִ
מַסְפִּיק כְּדֵי לִכְבּשֹ
לְפָחוֹת אֶת הַגָּדָה הַמַּעֲרָבִית
שֶׁל לִבְּךָ.


אַךְ מִכֵּיוָן שֶׁבַּדּוּ קְרָב בֵּינֵינוּ הָיִיתִי אֲנִי חָמוּשׁ בְּטֶבַע הָאָדָם וְאַתָּה בְּלַחֲצֵי הַחֶבְרָה הַיִּשְׂרְאֵלִית כֻּלָּהּ, נַעֲשֵׂיתִי כִּכְבָרָה.


מתוך הספר 'שירים מהפרדס', הוצאת פרדס 2013.

באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com.

מועדון הסרט הטוב-המחברת הגדולה



תמונת כתבה


שני תאומים כבני 13 נשלחים על ידי הוריהם לגור עם סבתם בכפר קטן ונידח בהונגריה של ימי מלחמת העולם השנייה, בתקווה שלשם לא יגיעו זוועות המלחמה. אלא שתחת השגחתה של מי שהם מכנים 'המכשפה הזקנה', מבינים השניים בהדרגה שאין להם על מי לסמוך אלא על עצמם - ומחליטים להכין את עצמם לעולם האכזר, הקשה והאלים שבחוץ. הם עושים זאת על ידי הסתגלות ואימון הגוף והנפש לספוג מכות, רעב, היעלבויות והשפלות - הכל כדי לשרוד ולנצח. מבוסס על רב המכר הבינלאומי ועטור השבחים של אגוטה קריסטוף ונציג הונגריה לאוסקר 2013.
יום שני, 30.6.14, בשעה 18:30 ויום שלישי, 1.7.14, בשעה 21:00, 'תאטראות אילת'

ספיישל ילדים בקיץ-קיץ של כוכבים


חגיגת מופעי בידור לילדים ולכל המשפחה

תמונת כתבה


תמונת כתבה


תמונת כתבה


תמונת כתבה


במלון 'רימונים' אילת ו'רימונים סנטרל פארק' אילת. עם כוכבי הילדים האהובים: טל מוסרי, רוי בוי, שירה וילנסקי ודני לשמן – כוכבי 'השמינייה', אסף אשתר, רוני נדלר מערוץ 'הופ ילדות ישראלית' ועוד
מלון 'רימונים' אילת ומלון 'רימונים סנטרל פארק' אילת, מקבוצת רשת מלונות 'רימונים', יארחו בחודשי הקיץ החמים, יולי-אוגוסט, את מיטב כוכבי הילדים האהובים לחגיגת מופעים מיוחדים לילדים ולכל המשפחה.
*כוכב ערוץ הילדים, טל מוסרי, במופע קצבי סוחף עם מיטב להיטי 'ערוץ הילדים' ושיריו מהפסטיגל וממחזות הזמר הרבים בהם השתתף. בין השירים קטעי קישור והפעלה עם קהל הילדים.
*רוי בוי, ילד הטבע, בהרפתקת קיץ קסומה בשילוב שיריו היפים מה- די וי די המצליח שבכיכובו.

*מסיבת קיץ עם שירה וילנסקי ודני לשמן – כוכבי הסדרה הפופולארית 'השמינייה' במופע מוזיקאלי חדש בליווי רקדנים.

*צלילים של ילדות- אסף אשתר בדמותו 'אספון' ורוני נדלר מערוץ 'הופ ילדות ישראלית'- מצדיעים למיטב שירי הילדים היפים מכל השנים. חוויה מוסיקלית לכל המשפחה !!

כל המופעים במלון 'רימונים' אילת ו'רימונים סנטרל פארק' אילת יתקיימו בשעה 21:00
להזמנות 6333* http://www.rimonim.com/

קצרים


רד זומבה

תמונת כתבה


בואו לאירוע זומבה על שפת המים.
יום חמישי, 26.6.14, 20:30-22:00, מתחם הקניות החדש 'רד'. הכניסה חופשית.
ערב זמר - שרים בצוותא
מחממים את הלב עם שירים שאוהבים לשיר – ממיטב הזמר הישראלי בערב סיום העונה, כולל כיבוד קייצי מרענן
כמסורת מתנ"ס 'קולייר'.
בהנחיית: ברנרד עידן (מXפקטור).
ניהול מוזיקלי: אודי טרן.
כניסה: 30 ₪.
כרטיסים במכירה מוקדמת במתנ"ס 'קולייר' 08-6331018.
מוצ"ש, ל' סיון, 28.6.14, בשעה 20:30, במתנ"ס 'קולייר'.

המלצת ספר-ספר חדש: 'לאה' מאת מרסל לוי

תמונת כתבה


את הבוקר של יום רביעי, שהחל כיום רגיל, לא תשכח לאה לעולם. "בוקר טוב" חביב ותמים מלווה בחיוך נעים של גבר זר בגיל העמידה ברחוב, מזעזע את כל עולמה הסגור, גורם לה לשנות את אורחות חייה מקצה לקצה בתפיסת עולמה השגור. אחרי אותה ברכה, היא ניצבת מופתעת ודוממת, אבל מקיצה בעקבותיה מתרדמת בת שנים, ומתחילה במסע מופלא אל תוך החיים
הספר 'לאה' מאת מרסל לוי, בהוצאת הספרים 'אוריון', הוא סיפור מרגש של תהליך של שינוי והתפתחות אישית על כל שלביה שאותם עוברת לאה גיבורת הסיפור. לאה ספונה בביתה. אסון פקד אותה בגיל 19 בהיותה נערה וחיילת, הוריה ואחיה נהרגו בתאונת דרכים אשר בעקבותיה היא ננעלת 17 שנים לבדה בין כותלי ביתה. מאבדת את עולמה המתגבש והמבטיח במחי יד אחת. נעצרת עם הזמן, דורכת במקום, והנה חיוך של הלך זר שהיא פוגשת באקראי ואומר לה "בוקר טוב" מצליח להתניע את חייה מחדש. מעתה והלאה פוקדת כל נקודות עצר, גומעת את חלל השנים בקצב מתחזק והולך, מציבה יעדים ועומדת בכולם ומצליחה להדביק את ההווה. לאה מבינה לפתע וקולטת כי "רגשותיי הם המפסלים את הסביבה". מזהה את השפעת רגשותיה על אופן ההסתכלות שלה.
כשטוב לה היא מגלה שהכל סביב יפה וטוב, "והיפה והטוב כמה שהוא מעלה בערכי". זהו המסר העיקרי שמועבר בסיפור. כאשר הייתה לאה סגורה בביתה באפלולית של הזיכרונות, עטופה ברחמים העצמיים. הכל נראה קודר בעיניה, והנה החיוך שליווה את ברכת ה"בוקר טוב" גרם אפילו לרחוב לשנות את גווניו והפך, רק למענה, לכל כך מסביר פנים – הירוק מסביב, עצי הנוי לאורך השדרה שבהם הבחינה פתאום. היא מבינה כי "הכל הוא פועל נכנס ויוצא מ'לאה'" ומרגישה כי "כרגע כל העולם מחייך אליי, אף שעדיין לא הפכתי לברבור".
מסר חזק נוסף בספר, הוא לדעת לזהות עוגנים, נקודות עצירה, אלה הנקרות בדרכנו, לפעמים כשקופות, ולדעת לא לפסוח מעליהן. זה בדיוק מה שקרה ללאה החל מאותו בוקר טוב. מדמות מכונסת בפני עצמה, דמות שעולמה חרב עליה, דמות ששעון החול שלה הפסיק לפעול כשהיא מצפה לדלג לנקודת גמר, לחצות הזמן. אחרי 17 שנה היא מתפכחת ומגלה את נפלאותיו של העולם העכשווי. נכנסת ל'מסע תגליות', איננה נרתעת יותר ונוחלת הצלחות מפתיעות. תהליך התפכחותה של לאה מוצג בספר ברגישות, בהומור ובאסוציאציות חדות הבחנה, שמעלים זכרונות עדינים וארוגים בידי אמן.





חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש