פרסומת
דלג

'ערב ערב' ו'זאפ דפי זהב' במיזם אינטרנט אילתי חדש

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● 2/7/2014 13:24 ● ערב ערב 2661
אתר 'ערב ערב' גאה להשיק את 'מדריך העסקים' החדש של אילת, בשיתוף 'זאפ דפי זהב'. החל מהשבוע, יש לאילת 'צומת עסקית' ראשונה מסוגה בישראל, שהיא תוצר השותפות בין שני הגופים הוותיקים. מפת העסקים של אילת עולה על הרשת. עם שלל אפשרויות פרסום דיגיטלי עסקי. כך תעשו זאת נכון
'ערב ערב' ו'זאפ דפי זהב' במיזם אינטרנט אילתי חדש

אין כיום בעל עסק שאינו מבין כי חובה עליו לבסס נוכחות ברשת האינטרנט. אלא שאף שההבנה הזו כבר הופנמה, היא גם מבלבלת: לאיזה סוג נוכחות בדיוק אני זקוק? ובאיזו מידה? וכמה עלי כבעל עסק להקדיש בסעיף ההוצאה לסעיף הפרסום החדש הזה? והאם דף פייסבוק עסקי חשוב מאתר? או שמא בכלל להיפך? החל מעכשיו, אנחנו כאן ב'ערב ערב' נשב אתכם, בעלי העסקים ונלמד, נסביר ונתאים עבור כל אחד מכם, את עולם האינטרנט העסקי שלו, בדיוק במידה ובגודל הסעיף התקציבי המתאים לכיסכם ותתפלאו, זה לא חייב לעלות לכם אלף שקל בחודש בשביל שני פוסטים בשבוע שמישהו מעלה לכם לפייסבוק, בהרבה פחות תקבלו הרבה הרבה יותר, ולשם שינוי גם תוכלו לדעת בדיוק כמה גולשים צפו בכם, ומי מהם פנה אליכם דרך האתר, אבל לפני שנצלול אל הטכנולוגיה, קצת גאווה מקומית:

תמונת כתבה
ניהלו את הקמת המיזם מתחילתו: (מימין) סמדר ברכה- מנהלת שיווק לקוחות ושרון שוהרט-מנהלת פרויקטים ומוצרים, עם מנכ"ל 'ערב ערב' עו"ד רותם נועם (במרכז)


תמונת כתבה
המודל החדש יקנה לבעל העסק האילתי נוכחות כפולה באתר 'דפי זהב', ובאתר 'ערב ערב'. מרימים כוס לחיים.


קפיצת מדרגה


לאחרונה, חתמה מערכת 'ערב ערב' על הסכם שותפות עם 'קבוצת זאפ', אותה ממש אין צורך להכיר לכם. מדובר בקבוצת האינטרנט הגדולה בישראל שמוכרת לכם מאתרים מובחרים כמו zap השוואת מחירים, zap דפי זהב המיתולוגית,'REST', 'מתחתנים', 'דוקטורס' ועוד שורה של אתרים רבים נוספים כמו אתר 'weekend' התיירותי. המשותף לכל האתרים הללו, שביחד הם מהווים את חטיבת הקלסיפיקציה העסקית המפולחת והטובה ביותר שקיימת ברשת הישראלית. עם נתוני תעבורה של 5 מיליון כניסות בחודש רק לאתר 'דפי זהב', אפשר לומר בבטחה שכל העם מגיע, במוקדם או במאוחר לאחד מאתרי הקבוצה, בחפשו אחר בית עסק, בעל מקצוע או נותן שירותים.
החבירה ל'ערב ערב' כשותפי הפרימיום הראשונים של הקבוצה אינה דבר של מה בכך, היא מבטאת לא רק את האמון הרב שרוכשים ב'קבוצת זאפ' למותג האילתי הוותיק, שהמציא את הפרסום באילת לפני 52 שנה, אלא שהוא גם פרי הקשר שנרקם בין מנכ"ל הקבוצה, ניר למפרט, לחתום מעלה, המשמש בעשור האחרון כמנכ"ל העסק המשפחתי שהוא 'ערב ערב'.
ניר למפרט: "בחרנו לקיים שותפות עם 'ערב ערב' מתוך הבנת הערך עבור הגולש האילתי אשר יוכל לקבל מידע איכותי על בעלי מקצוע ונותני שירותים בעיר אילת באמצעות הכלים המתקדמים של 'קבוצת זאפ' ובאתר המוכר לאילתים 'ערב ערב' במקביל לכך. שותפות זו תאפשר לעסקים האילתים להכיר וליהנות משלל פתרונות הפרסום הדיגיטליים של 'קבוצת זאפ', התפורים במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים ועם ראיה לוקלית".
החיבור הזה הוליד מודל חדש ברמה הארצית, שאילת היא מקרה המבחן הראשון שלו וככזה הוא הופך מסקרן לא פחות משהוא יעניק לכם - בעלי העסקים המקומיים, יתרון אדיר על פני בעלי עסקים אחרים שאינם אילתים: לראשונה הוטמע חלון החיפוש של מערכת אתר 'zap דפי זהב', כחלק אינטגרלי מאתר 'ערב ערב' הנהנה מכ-60,000 כניסות בחודש, רובן המכריע של אילתים המחפשים לקרוא תכנים מקומיים איכותיים. מעתה, הם יחפשו באתר שלנו גם את בעלי המקצוע ונותני השירותים המקומיים, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של 'zap דפי זהב'. אבל כדי שנבין בדיוק עד כמה ייחודי המודל החדש שהמצאנו, בואו נעשה ראשית מעט סדר במגוון הטכנולוגי העומד כיום לרשותו של בעל העסק, בדרך לנוכחות דיגיטלית איכותית ברשת:

קצת סדר בבלגאן


עולם הפרסום הדיגיטלי מורכב מכמה סוגים של נוכחות: אפשר להקים אתר עם כתובת דומיין עצמאית, את האתר הזה אפשר ורצוי מאוד להתאים כך שיראה כמו שצריך גם בסלולרי ובטאבלטים, ולא רק במחשבים רגילים ולפטופים. זו פלטפורמה אחת בסיסית הכרחית, אלא שהאתר שלכם, מדהים ככל שיהיה, לא יצליח להביא אליו גולשים (כלומר לקוחות פוטנציאלים), אם לא יזכה בקידום (SEO) – כך שיוצג בין התוצאות הראשונות בחיפוש ב'גוגל', אלא שאליה וקוץ בה - קידום אתרים עולה אלפי שקלים בחודש, לא באמת יכול להבטיח לכם נוכחות בעמוד הראשון במילות חיפוש שכיחות שכבר נתפסו על ידי אחרים, וגם נתון לגחמות ושינויים מצד 'גוגל', שבעצמה מעניקה יתרון למי שמשלם לה בעבור פרסום ממומן ולא לאחרים, כל אלה משאירים אתכם עם אתר שהוא אולי כרטיס ביקור מהמם, אבל לא ממלא את ייעודו כמקדם הכנסות (כלומר מכניס לקוחות)
אז מה עושים?
קודם כל לא מוותרים על אתר רק משום שהוא לא יגיע לעמוד הראשון בחיפוש ב'גוגל', אתר כיום הוא כרטיס הביקור שלכם. אם מישהו עומד לעשות אתכם עסקים, סביר מאוד להניח שהוא יקיש את שמכם ב'גוגל' על מנת לראות אילו תוצאות מביא החיפוש, ואתם ממש לא רוצים שה'נוכחות' שלכם, מה שמכנים "תעודת הזהות האינטרנטית" שלכם, תראה רע, או סתם לא תהיה קיימת. לכן, עסק רציני מתחזק אתר ורצוי כזה שייראה טוב, יכלול גלריית תמונות, לצד תכנים מקצועיים, יציג את פועלה של החברה או העסק שלכם בצורה מקצועית וישדר אמינות. אם תוסיפו לו ממד של גלריית תמונות וחוות דעת, הוא ישדרג אתכם מעל מתחריכם וישמש ככלי ממתג.

נוכחות זה שם המשחק


מאחר ואתם זקוקים לכלי שיכניס לכם עבודה לעסק ולא רק לתעודת זהות עבור מי שכבר שמע עליכם ורק מבקש לברר האם אתם רציניים, אתם זקוקים לנוכחות נוספת בצמתי התנועה בהם עוברת תנועת הגולשים. כאן נכנסים לתמונה שני צמתים כאלו: האחד - הצומת החברתי שכולנו מכירים בפייסבוק, והשני - הצומת העסקי, היכן שאנחנו הולכים לחפש בעל מקצוע כשדוד החשמל מתפוצץ לנו או רגע לפני שאנחנו מכריזים על כוננות שיפוץ. את פייסבוק נדמה לכם שאתם מכירים מצוין, לכן נתחיל דווקא עם הפלטפורמה העסקית, שכן כאן נכנס לתמונה המודל החדש שהמצאנו עבורכם ביחד עם 'zap דפי זהב' – אם לתמצת את הרעיון למשפט, הבאנו לכם שניים במחיר אחד. אם להרחיב קצת יותר, אז מה שעשינו זה לקחת את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת בשוק העסקי הדיגיטלי, שנמצאת מן הסתם בידי הגוף המתקדם ביותר בתחום – 'zap דפי זהב', שילבנו עימם ידיים וביצענו הטמעה של מנוע החיפוש המעולה שלהם אל תוך מדריך העסקים האילתי, באתר 'ערב ערב', בו ניתן לחפש עסקים אך ורק מאילת והסביבה, ולמעשה, יצרנו מודל כפול:
מי שרוכש כיום חבילת פרסום דרכנו ב'zap דפי זהב', נהנה מנוכחות כפולה של מיני-סייט (שזה בעצם מיני אתר היושב על השרתים של 'zap דפי זהב'), גם באתר 'zap דפי זהב' הארצי, אבל לא פחות ואולי אפילו חשוב יותר עבור העסק האילתי, גם באתר 'ערב ערב' המקומי. לבעל עסק מרמת גן אין יתרון כזה.
וכשאנחנו אומרים 'מיני-סייט', אנחנו מדברים על הדבר האמיתי, שכן יש בו הכל ובעבור רובכם הוא יספק מעל ומעבר ויפתור אתכם מהצורך להקים אתר. לצד הפרטים הבסיסיים ההכרחיים, הוא יעניק לכם מספר זהב במתנה, שיאפשר לכם לדעת בדיוק כמה שיחות קיבלתם מהאתר (וכן עד כמה הוא אפקטיבי), יש בו קופון אלקטרוני עבור מבצעים משתנים שלכם, הוא מחובר למפות שימסללו את הדרך עד אליכם עבור הלקוחות, וכמובן שיש בו פונקציות הכרחיות כמו 'צרו קשר' וחיוג ישיר דרך הסלולר. אפילו גלריית תמונות יש ב'מיני-סייט' הזה, כך שהוא באמת מהווה כרטיס עסקי מכובד עבורכם, אבל מה שאולי חשוב מכל - יש בו מערכת חוות דעת מעולה, שכן כיום אין כמעט מי שמבצע בחירה בחנות או בבעל מקצוע, מבלי שבדק את חוות הדעת שהתפרסמו עליו.

חוששים מחוות דעת שליליות?
ובכן אל תחששו. ב'zap דפי זהב' מעסיקים צוות מקצועי שעוסק כולו בתחום ויודע לנטר חוות דעת אפקטיביות ולסייע לכם להשיב באופן מקצועי שרק יסייע לבנות אתכם כנותני שירות מצוינים בעיני הגולשים.
יתרון נוסף ולא פחות חשוב, הוא שבנינו עבורכם שש חבילות נוכחות במספר דרגות קידום במנוע החיפוש שלנו, על מנת שכל אחד יוכל להתאים את העלויות לתקציבו העסקי. בחלק הראשון של החבילות תקבלו נוכחות באתרי 'zap דפי זהב' ו'ערב ערב', אליהם הולך הציבור לחפש בעלי מקצוע כשצריך מדביר או עורך דין, ובחלק המתקדם יותר של החבילות, הוספנו על ה'מיני-סייט' גם אתר עצמאי (בנוסף ל'מיני-סייט' באתרים שלנו), שיותאם גם לסלולרי ולטאבלטים, שכן מחקרים כיום מראים בבירור שכ-40% מהחיפושים שאנחנו מבצעים, נעשים ממכשירי הסלולר ולא מהמחשבים בבית. מי שמחזיק את כל החבילה, כלומר נוכחות מלאה גם ב'דפי זהב', גם ב'ערב ערב' וגם בצורת אתר עצמאי, מכוסה למעשה מבחינת כל מה שיש לעולם העסקי הדיגיטלי להציע כיום, כלומר כמעט מכוסה, שכן כעת מגיעה תורה של הרשת החברתית שבלעה את חיינו: פייסבוק.

האם אני באמת חייב דף עסקי בפייסבוק?
ובכן את השאלה הזו שואל עצמו כיום כמעט כל בעל עסק והתשובה על כך, למרבה ההפתעה, היא: לא בטוח, אבל אולי, וגם אם כן, מאוד תלוי איזה, והכי חשוב – בכמה.
נתחיל בטוב – ממש כשם שאתר 'zap דפי זהב' הוא צומת עבור אנשים שמחפשים בעלי מקצוע כשהם נדרשים להם, פייסבוק, בהיותה רשת חברתית, היא צומת של המון אנשים. נקודה. כאן היתרון שלה, אבל כאן גם חסרונה. מצד אחד, למעלה מ-90% מהציבור בישראל נמצא באתר המופלא הזה שכבש את חיינו (ומחקרים מראים כי פייסבוק ישראל מחזיקה בנתוני החדירה הגבוהים בעולם), מצד שני, אותו ציבור ממש לא נמצא שם על מנת לרכוש שירותים או מוצרים. כשאדם נכנס לאתר ebay או Amazon, הוא יודע שהוא נכנס לחנות לחפש משהו מעבר לעניין. כשהוא נכנס לאתר 'zap דפי זהב', הוא יודע שהוא מחפש בעל מקצוע או נותן שירות, אבל בפייסבוק הוא חי, כאן הוא מבלה את שעות הפנאי שלו. עד כמה הוא באמת מוכן או מעוניין להיות מוטרד מפרסום מסיבי של בעלי עסקים שנדחפים לו ל'פיד' (אותו עמוד ראשי בו מופיעים הפרסומים שלכם מחברים, סלבס וקבוצות שעשיתם להן לייק). גם מארק צוקרברג מבין את הדילמה הזו, אבל מבין עוד יותר שעליו לספק מודל עסקי רווחי לבעלי המניות שלו, ועל כן הפכה מפלצת הפייסבוק בשנה האחרונה לגוף, שבכל מה שנוגע לקידום דפים עסקיים, יעשה כן אך ורק עבור אלו שמוכנים לשלם לו ישירות בעבור קידום ממומן. נסביר: פייסבוק מחולקת לשני סוגים, עמודים של אנשים פרטיים, וכאלו המיועדים לקידום עסקים. בעוד שהראשונים יכולים להזמין לעצמם חברים (עד 5,000), צריכים האחרונים להמתין שמישהו יואיל לעשות לדף העסקי שלהם 'לייק' (אבל הכמות אינה מוגבלת). זה מצריך התגייסות רצינית ביותר וכיום כבר ברור שמבלי שתשלמו לפייסבוק סכומים של מאות שקלים בחודש, מד הלייקים שלכם לא ממש יזוז, וגם אם יזוז, הפוסטים שתעלו לעמוד שלכם יגיעו למספר מצומצם ביותר של אנשים, שכן האלגוריתם המתוחכם של פייסבוק יודע כיום להעדיף במובהק פוסטים ממומנים ששולם עליהם, ומזניח עד מעלים כליל פוסטים רגילים או כפי שמכנים אותם בעגה המקצועית 'אורגניים'. קידום אורגני, אם כן, אולי לא עולה שקל, אבל שווה כיום כמעט אפס. קידום ממומן שווה בלייקים ובתפוצה רחבה (וממוקדת גיאוגרפית) של הפוסטים שלכם, אבל עולה ממון רב. מה שמחזיר אותנו לשאלה, האם אני זקוק לדף פייסבוק עסקי? ובכן התשובה לשאלה הזו היא -לא תמיד! זה תלוי באיזה עסק אתה מחזיק ועד כמה חשובה לו האינטראקציה עם הציבור. אם אתה מדביר או בעל תחנת דלק, התשובה על כך קלה. לא – אתה לא זקוק לדף פייסבוק. רוב הסיכויים שדף פייסבוק שלך ייחשב למטריד ומשעמם וייחסם במהרה על ידי מי שיגיע אליו בטעות. אם אתה מטפל בשיאצו או עורך דין, רצוי מאוד שתנהל עמוד פייסבוק, שכן בעזרת ניהול נכון, תוכל לייצר בעזרתו תדמית עסקית שתביא לך עבודה נוספת מאנשים שיחשפו לעמוד שלך, למטופלים מרוצים, למגוון השירותים שאתה מציע וכמובן לתכנים מקצועיים שתעלה בו. אבל - בתנאי שיהיה לדף הזה קידום ממומן כמובן.

יצאתם פראיירים?


מה שמעביר אותנו לשאלת מיליון הדולר: האם שווה לכם להוציא 1,000 שקל בחודש בעבור גוף מקצועי שינהל עבורכם את דף הפייסבוק העסקי, או שמא עדיף שתנהלו אותו בעצמכם ותחסכו? אני יודע שאתם מצפים לשמוע ממני שישנה עדיפות לתת למישהו כסף שיעשה זאת במקומכם, אבל התשובה דווקא לרוב כלל הפוכה. ישנם עשרות בעלי עסקים שמשלמים כיום אלף שקל בחודש לגורם מקצועי כזה או אחר על מנת שינהל עבורם את עמוד הפייסבוק העסקי. אלא שכשאני יושב מולם ומנסה לברר בעבור מה הם משלמים, ברוב המקרים, הם אינם יודעים להשיב לי. 'כמה מתוך הסכום הזה הולך בעבור קידום ממומן?' אני שואל אותם, 50, 100, 200 שקל בחודש? לרוב בעלי הדפים אין מושג, ובכן דעו לכם, שבפחות מ-200 שקל לחודש שילכו ישירות לחשבון הבנק של צוקרברג, אין ממש טעם בעבודת הפוסטים, מהממת כלל שתהיה, בעמוד העסקי שלכם. פייסבוק ידאגו שהיא תגיע למתי מעט ושכמות הלייקים שלכם בכללי תישאר נמוכה. 'כמה פוסטים מתחייבים אותם מנהלים לייצר עבורכם?', אני מקשה, אם הם מתחייבים על פוסט כל יום, הם גורמים לכם נזק. אין דבר יותר מעצבן מעסק שמטריד לך את ה'פיד' עם פוסטים מסחריים שמזהמים לך את הקיר הפייסבוקי ב'ספאם' עסקי. עסק כזה יזכה במהרה לחסימה מצד מרבית הגולשים, ואין דבר גרוע לעסק שלך מריבוי Blocks כאלו. לכן מרבית מנהלי הדפים ימליצו על לא יותר משני פוסטים בשבוע, שנחשבים לכמות סבירה, אלא שכשאני שואל את בעל העסק מי מכין עבורם את הפוסטים הללו הלכה למעשה, אני שומע תמיד את אותה התשובה: "אם זה לא ברכה לחגים, אז מי שמצלם בעסק וכותב את הפרטים ומעביר אותם למנהל העמוד, זה אני"/ אם כך, אני שואל, בעבור מה בדיוק אתה משלם 1,000 שקל בחודש? רוב בעלי העסקים לא מצליחים להשיב על השאלה הזו, שהרי אם גם ככה הם אלה שעובדים את מרבית העבודה בעצמם, מה מונע מהם גם להעלות את הפוסט בעצמם ולחסוך ממון רב? ופה למעשה קבור הכלב. רבים מנצלים את חוסר ההבנה של בעלי עסקים בתחום. מצד אחד הם אינם מייצרים עבורם תכני פייסבוק איכותיים – הכוונה לתכנים שמייצרים אינטראקציה עם הקהל ולא – העלאת התפריט של המסעדה שלכם כפוסט או תמונה של הצוות, ממש לא עונה על הקריטריון, הכוונה לפוסטים שמייצרים תחרויות, מעודדים את הגולשים לכתוב תגובות, להצביע לסקרים ולהעלות תמונות במסגרת של תחרויות נושאות פרסים – פעילות כזו, שהיא יצירתית במהותה, שווה כסף. העלאת פוסט מזל טוב לשולה הפקידה או לארוחה העסקית המהממת שלכם – ממש לא.

אז מה כן?
אם אתם ממש מתעקשים על נוכחות פייסבוקית והפלטפורמה הזו מתאימה לסוג העסק שאתם מנהלים, נסו לחשוב ברצינות האם לא שווה שתשלמו בעצמכם 200 שקל במימון ישיר לפייסבוק בעבור קידום ותעלו בעצמכם שני פוסטים בשבוע. זו לא הרבה עבודה, זה לא מאוד מסובך לייצר את התכנים, וגם אתם בכוחותיכם הדלים תוכלו לייצר תחרות העלאת תמונות מ'ליל הסדר', שתזכה את הזוכה בסלסלת חג שתרכשו בפיצוציה הקרובה למשרדכם. בשביל זה לא צריך לשלם למישהו 1,000 שקל בחודש. אפשר לחסוך 800 שקל ולדעת בוודאות ש-200 שקל הולכים לקידום ממומן שיבטיח שגם יראו אתכם ויביא לכם לייקים איכותיים (כלומר של אילתים ולא מאבו דאבי). אם אתם ממש לא בעניין של להתעסק עם הפייסבוק שלכם אפילו לא ברמה המינימלית, לפחות תדאגו שמי שמנהל אותו עבורכם עובד בעבורכם – מה שאומר שהוא זה שמייצר את התכנים, מגיע לצלם אצלכם באופן קבוע, מעלה את הפוסטים שהתחייב עליהם ודואג שהם יהיו יצירתיים וייצרו עניין חברתי אמיתי ולא סתם ידווחו על המוצרים או השירותים שלכם. זכרו – אנשים בפייסבוק רוצים שתעניינו אותם, ופרסום של מבצע החודש אצלכם זה ממש לא מידע שנכנס בקטגוריה הזו. תחרות תמונות של חתולים בהחלט כן. סקרים בענייני השעה שבהם נדרשים הגולשים להצביע – מומלצים ביותר, לכן אל תזרקו את הכסף שלכם אצל חובבנים, אלא העדיפו גופים רציניים כמו 'zap דפי זהב', שיודעים שמעסיקים את האנשים המקצועיים ביותר בתחום ומתחייבים להעניק לכם תמורה מלאה בעבור הכסף שאתם משלמים, ובשקיפות מלאה. אצלנו אין מצב שתשלמו מבלי לדעת כמה כסף מתוך הסכום הולך לקידום ממומן, אצלנו גם אין סיכוי שלא תקבלו באופן שוטף דיווח מלא על רמת התפוצה של העמוד שלכם – למעשה תוכלו להיכנס אליו כמנהלים בכל עת ולקבל נתונים בזמן אמת, הן על רמת התפוצה של העמוד ושל כל פוסט, והן על ההתקדמות במספר הלייקים שלכם, לפי פיזור גיאוגרפי. אם הנתונים הללו נמנעו מכם עד היום, תגידו מהר שלום למי שניהל עבורכם את עמוד הפייסבוק והעבירו את התקציב היקר שלכם למקום קצת יותר רציני.



חדשות אילת

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש