היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 28/8/2014 10:40 ● ערב ערב 2669
היכל התרבות

שיר לשבת-אמת / שיעה לזרסון



תמונת כתבה


אֱמֶת הוֹלִידָה חֲצִי אֱמֶת
שֶׁהוֹלִידָה שֶׁקֶר לָבָן
זֶה הוֹלִיד שְׁקַרְקָל
שֶׁהוֹלִיד שֶׁקֶר וּמַמְזֵרוֹ-
זְכוּת הַשְּׁתִיקָה

הָאֱמֶת הָיָה עָלֶיהָ
לְהִוָּתֵר בִּנְזִירוּתָהּ
אַךְ לֹא עָמְדָה בַּפִּתּוּי

מתוך הספר 'בשער הסתיו', הוצאת עיתון 77, 2013. באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com.

ציפורים רבותיי-מבלים בפארק הצפרות אילת



תמונת כתבה


תופעת הנדידה בישראל ממקמת את אילת כאתר השני בחשיבותו בעולם לנדידת ציפורים ובכל שנה מגיעים לכאן אלפי צפרים כדי ליהנות מתופעה ייחודית זו. הפארק מהווה גם בית לציפורים שאינן נודדות אלא מקננות וחיות בו. הפארק, שהוקם בשנות ה-90 על שטחי המזבלה הישנה של אילת, מדגים שימור טבע ממעלה ראשונה - שיקום שטח והפיכתו לירוק, נעים ומזמין.

ניתן לסייר בשבילי הפארק, לחסות במקומות מסתור ליד האגם, לצפות על עופות באגם ובבריכה, בין צמחים ועל העצים, וליהנות מפנינת טבע הצמודה לעיר. הזמן המומלץ לצפייה בציפורים הוא שעות הבוקר המוקדמות ולפני השקיעה.

במקום מתקיימות הדרכות בתיאום מראש בשעות הבוקר. ההדרכה כוללת היכרות מקרוב עם ציפורים נודדות ומקומיות, הסבר על הנדידה, על תפקידה של אילת במסלול הנדידה בין אפריקה לאירופה ועל שיטות המחקר והטיבוע וכן סיור תצפית בפארק.

במקום פועלים בשעות הבוקר מרכז מידע למבקרים וחנות לרכישת ציוד מקצועי ומזכרות.
הכניסה חינם.

לינק לאתר:
http://www.birds.org.il/he/bird-center-page.aspx?centerid=70
http://ibrceilat.blogspot.co.il/

המלצת ספר



ספר חדש: 'תודעת על' מאת יעקב קלקשטיין
עולם בו הכל אפשרי


תמונת כתבה


הספר בהוצאת הספרים 'אוריון' יסחף אתכם למסע חווייתי, חושי ושכלי כאחד בעולם בו הכל אפשרי: השפעה על קביעת העתיד, שליטה על מציאות ההווה ואפילו על אירועי העבר. בספר זה תגלו מציאות נסתרת ויכולות בלתי נתפסות, הגלומות בכל אחד מאיתנו. סקרנות, פתיחות, נכונות להתמודד עם רעיונות בלתי מקובלים הם רק חלק מהתכונות הנדרשות מכם הקוראים, אבל התוצאה תהיה בהחלט מהנה ותעשיר אתכם בידע עצום שתוכלו לקלוט, להטמיע ולממש בהתאם לרצונכם. המחבר, בעל ידע רב בתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והמדע משרטט בשפה בהירה וקולחת את משנתו. הוא מוביל את הקורא צעד אחר צעד בנפתולי התובנה האנושית ולא פוסח על שום מהמורה או קושייה.

הספר מנסה לעשות קצת סדר, להציג בשלבים את התפתחות החשיבה המדעית של ההוגים והמדענים, כך שהקוראים יוכלו להבין יותר טוב את הרעיון וחלקם אף יהיו מסוגלים להתמודד עם האפשרות שיתכן שהמציאות שונה מזו המוכרת, ובמקרה זה יתכן שהספר יעניק להם כלים להשפיע על המציאות שלהם ולשנות את מצבם, עתידם ויתכן גם את עברם. הספר קולח, כתוב בשפה ישירה וברורה. מחולק לפרקים רעיוניים וביצועיים ומיועד לכל אחד.
המחבר מלווה את הקורא במסע גילוי מופלא של צפונות עולם המציאות ומתאר את אופן התהוותה. הוא מתחיל בעולם קדמון, נשגב מבינתנו שהיה לפני היווצרות עולמנו הנוכחי. את הספר חותם המחבר בצרור עצות וארבע תובנות ליצירת מציאות עכשווית שונה.
יעקב קלקשטיין, (67) אב ל- 3, תושב נס ציונה, קצין משטרה בכיר לשעבר, פיקד במגוון תפקידים ביטחוניים, היה ממונה על יחידות עילית מיוחדות, יזם ואפיין מערכות מודיעיניות מתוחכמות, בעל תארים: בקרימינולוגיה, מנהל עסקים ולימודי פילוסופיה לדוקטורט, חובב מושבע של מדע בדיוני, מחשבים, רובוטיקה וחידושים מדעיים. 'תודעת על' הוא ספרו השני. ספרו הראשון הוא ספר המתח 'חצי דקה' (אוריון).

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש