טור הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 22/10/2014 11:16 ● ערב ערב 2677
טור הומיאופתיה

מחלות חום



מחלות חום הם הוירוסים הכי שכיחים בכל עונות השנה בהן החום עולה למימדים גבוהים ומלווה אותו תשישות איומה ואין שום סימפטומים נוספים. אלו הנוטים לדלקות חוזרות בגרון או באוזניים עלולים לפתח זיהום חיידקי משני לווירוס החום, התוקף.
אולם במידה ומדובר רק בחום ללא דלקת משנית, כדאי לחשוב פעמיים לפני שאתם רצים להוריד את החום. לצערנו, ישנם הרבה מיתוסים ואגדות על חום, שעוברות כתורה שבעל פה מדור לדור עד שכבר התרגלנו להאמין שחום גבוה מהווה סכנה ממשית לבריאותנו כשהוא עובר את ה- 40 מעלות.
התאמנו בלהיכנס לפאניקה כשזה אכן קורה ולדחוף לעצמנו ולילדינו כמויות של תרופות מורידות חום, להיזרק לתוך אמבטיות קרות, לרוץ לרופא ובמקרה הגרוע להזמין אפילו אמבולנס לחדר מיון. אז למען האמת אין כמו היסטריה רבתי בשביל להעלות את רמת מכירת התרופות בבתי המרקחת ובשביל לייצר עוד עבודה לרופאים.
תומס סידנהאם, שהיה אחד מאבות הרפואה של האנושות שעל ברכיו התחנכו דורות של רופאים טען עוד בזמנו שהחום הוא הכלי היעיל של הטבע!
הסיבה הראשונה היא בגלל שחום לא עושה שום דבר לגוף אלא רק לחיידקים ובדיוק לשם כך הוא מיוצר- כדי להרוג את הפולשים הזרים בגופנו ושנית מפני שהורדת החום אינה עוזרת להחלמה אלא ההיפך הוא הנכון! מסתבר שלתהליכי מחלה יש את הקצב שלהם וכשאנחנו מפריעים להם הם מפריעים לנו בחזרה!
הגוף יודע לתכנן בדיוק עד לאן הוא צריך להגיע כשחום הגוף גבוה מאוד הגוף מתחיל לייצר מולקולות מקררות. מסתבר שכל מיקרו אורגניזם בטבע מייצר חום כשהוא חולה, החל מעכברי שדה ועד לבני אנוש. זוהי מערכת משומנת היטב של הטבע החכם. כמו כן ברור שאין קשר בין חום הגוף לחומרת המחלה כך שאם ילדכם העלה חום ל 40 מעלות זה לא בהכרח סימן שהמחלה שלו קשה יותר אלא רק סימן לכך שהאורגניזם האינדיבידואלי שלו יודע לעבוד טוב יותר בחום גבוה יותר.
באופן כללי חשוב לדעת כי חום הגוף אצל ילדים גבוה כבחצי מעלה ואף יותר מזה של המבוגרים לכן בזמן מחלה, חום שאינו עולה על 39 מעלות אצל ילדים אינו נחשב חום גבוה!. מנגנון החום אצל ילדים עובד בצורה יעילה הרבה יותר מזה של המבוגרים(אצלם המנגנון כבר משובש מריבוי תרופות שנטלו במהלך החיים), ואם תבדקו לעומק תגלו שבקרב האוכלוסיה המבוגרת כבר כמעט שלא ניתן לראות חום גבוה. זאת בגלל שמערכת החיסון שלהם כבר חלשה מידי מכדי לייצר חום שיילחם בעבורה.
עוד מיתוס שאשמח לשבור לכם הוא הפחד מפני פרכוסי חום שעלולים להגיע בחום גבוה.
ובכן, מסתבר שפרכוסי חום בכלל לא נובעים מחום אלא כתוצאה גנטית. ילד שיש אצלו במשפחה היסטוריה של פרכוסים או מחלה נוירולוגית אחרת עלול לייצר פרכוסי חום בקפיצות החום הגדולות(וגם אז לא יהיה זה האקמול שימנע או יעצור את הפרכוס רק הווליום). ואילו אצל ילדים שאין אצלם נטייה תורשתית אין חשש ליצירת פרכוסים(אלא במצב של דלקת קרום המוח).
לכן לפני שאתם נלחצים נסו להוריד את החום באמצעים טבעיים, על מנת לאפשר לגוף מנוחה קלה, לצורך התחזקות. אמצעיים טבעיים כמו אמבטיות פושרות, חומץ על הגוף ועוד תרופות סבתא אחרות מסוגלים להוריד את חום הגוף בחצי מעלה לכל היותר וזהו בהחלט שינוי משמעותי. במקביל כדאי לנסות לעבוד עם תרופות הומאופתיות מורידות חום שיקצרו את זמן פעולתו של הווירוס על ידי חיזוק הגוף.

תרופות הומאופתיות להורדת חום:

ACONITE התחלה חזקה ופתאומית אחרי חשיפה לרוח קרה, חום גבוה, חוסר מנוחה וחרדה קיצונית, שיעול יבש, דלקת בבית הקול
BELLADONA - חום גבוה שעולה בפתאומיות(יכול להיות מלווה בהזיות), פנים אדומות, סמוקות, אישונים מורחבים, עיניים אדומות, כאבי ראש, הגוף חם ופולט חום, הרגליים קרות, עצבנות. ללא תחושת צמא. מועיל במצבי דלקת פתאומית (אוזניים, גרון)
FERRUM- PHOS- כשהחום אינו מהיר וקיצוני ואין שום סימפטומים בולטים אחרים. הלחיים ורודות והפנים חיוורות. מועיל בתחילת דלקת כשהסימפטומים מתפתחים לאט.

* את התרופות ההומאופתיות ניתן למצוא בבתי מרקחת הומאופתים בעיר
לטיפול במחלת חום רצוי להתחיל בפוטנץ 30 . 2 כדורים מתחת ללשון מידי חצי שעה למשך 3 פעמים אם אין שינוי רצוי ליצור קשר עם הומאופת מקצועי לשם התאמת הרמדי המדויקת.

תרופות סבתא להורדת חום:

* אמבטיות פושרות הן פטנט ידוע משכבר הימים. חשוב לדעת שהמים צריכים להיות פושרים – חמים (27-30 מעלות). אמבטיות קרות גורמות להלם בגוף ויכולות לגרום נזק. הזמן היעיל לשהייה באמבט חמים נע בין עשרים-עשרים וחמש דקות לפחות.
* מסז' עם ארק על הגוף. למרוח באזור הריאות ועל הגב, לעטוף עם בד או חולצת פלנל ולהתכסות היטב. מחמם וגורם להזעה.
* מסז' בחומץ תפוחים. לאחר העיסוי יש להתלבש בבגדים חמים ולהיכנס למיטה חמה.
* הורדת חום לתינוקות(רק מעל גיל שלשה חודשים):
- תה עם נענע- עד 5 כפיות תה ביום או באמבט ישיבה


התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.






חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש