טור NLP

מאת: או-מד מדיקל ● 12/11/2014 09:46 ● ערב ערב 2680
מאת: זאב טהר לב
טור NLP

מי שמע על מיסופוניה?


אם לא שמעתם, זה בסדר, עד לא מזמן גם לי לא היה מושג מה זה. מיסופוניה, כך מסתבר, היא רגישות גבוהה מאוד לצלילים מסוימים, כמו למשל קולות לעיסת אוכל או מסטיק – במיוחד של בני משפחה קרובים, אך לא רק.

הלקוח שהגיע אלי היה ילד בן 13 שגר בארה"בוהגיע לארץ עם הוריו כדי לחגוג את בר המצווה. לאחר הטקס בכותל הם ירדו לנפוש באילת. בפגישה עמו התברר שהחל מגיל 6 סבל הילד מקולות הלעיסה של הוריו וכאשר הואשומע אותם לועסים זה מטריף אותו והוא מקבל התקפי כעס וחרדה בלתי נשלטים. הוא מרגיש, לדבריו, שהוא מסוגל להרוג את מי שלועס לידו.

בשבע השנים שחלפו מאז, נזהרו ההורים מאוד בלעיסתם. הם הקפידו לאכול בפה סגור, בשקט, כמעט בחשאי. הילד נהג לאכול עם אוזניות תוך שמיעת מוסיקה, אלא שגם זה לא ממש עזר והמריבות סביב עניין הלעיסה לא פסקו והפכו את החיים המשותפים לבלתי נסבלים.

"אין לזה מרפא" טענו ההורים ולמרות שהתרעמתי, יכולתי להבין אותם. הם ניסו הכל. הם פנו לפסיכיאטרים שהגדירו את ההתנהגות הזו כהפרעה טורדנית כפייתית (OCD) והלעיטו אותו בכדורים שהפכו אותו ל"זומבי". הוא עבר טיפולים פסיכולוגים, טיפולים אצל קלינאי תקשורת וכל מיני מטפלים אלטרנטיביים אחרים וכלום לא הועיל.

כמי שעוסק ב- NLP, התעלמתי מתוויות ומהגדרות רפואיות והתייחסתי למבנה החוויה שנוצרה במוחווקישרה בין קולות הלעיסה לבין תחושות של כעס וחרדה.בגלל הזמן המוגבל של המשפחה, קיימתי עם הילד 3 מפגשים, יום אחרי יום. בתום המפגש השלישי הרגיש הילד שכל החרדות נעלמו.עברנו לסלון הבית,שם חיכו לו הוריו. ביקשתי מאשתי להביא מסטיקים, אחד הטריגרים החזקים להתקפי החרדות שלו. חילקתי לכולם וביקשתי שילעסו בקול רם. היה להם קשה, אחרי שנים של לעיסה בשקט, כמעט בחשאי. הסתכלתי על הילד, הוא היה מאושר. ההורים היו בהלם. הם לא ציפו לשינוי כל כך מהיר. 7 שנים של סיוט הסתיימו בשלוש פגישות. הרגע בו הם קמו שלושתם והתחבקו היה מרגש במיוחד.

כמה ימים אח"כ התקשרתי לאביו של הילד. הם כולם אכלו ארוחת בוקר ביחד. "מיסופוניה?" הוא אמר, "כמעט שכחנו מזה. כמה קל להתרגל למצב החדש".

האם אני יכול לטפל בהצלחה בכל אחד הסובל ממיסופוניה? אני כלל לא בטוח. אני לא מתייחס לתוויות או למונחים רפואיים ואין לי פרוצדורות קבועות. אני מניח שכל מקרה ומקרה שונה במהותו וכל אדם הוא עולם בפני עצמו. אני יכול להתייחס רק למבנה החוויה ולייצוג הפנימי במוחו של הלקוח ולנסות לשנות אותועם הכלים של NLP, Time Line Therapy ו- IEMT (טכניקת ריפוי באמצעות תנועות עיניים). שינוי בייצוג הפנימי יגרום מיד לשינוי התנהגותי.



חדשות אילת