יוגה - המפתח לבריאות הגוף והנפש

מאת: אביבה דקל ● 25/12/2014 16:46 ● ערב ערב 2686
לידר זיתון חזרה לאילת מקנדה הרחוקה, מביאה איתה את מה שהניא אוהבת, יודעת ומאמינה בו- תורת היוגה. היום בבית הספר המקצועי שברשותה- 'אילת היוגה', תוכלו לחות את השיטה הברוכה בעצמכם. מתאים לנפש, לילדים, לנשים בהריון וכל מי שרוצה לפתוח דף חדש בחיים איכותיים הרבה יותר
יוגה - המפתח לבריאות הגוף והנפש

בסטודיו של לידר – 'אילת היופי', המואר כולו בתאורה קסומה, מסודרים על דשא סינטטי מזרונים ובלוקים של עץ. על הקירות חבלים, וממעל מפרשי בד לבנים, דרכם מנצנצים הכוכבים. כל מי שנכנס לסטודיו של לידר, שוכח מיד שבעצם הוא נמצא בלב העיר. ההרגשה היא שהגעתם למקום אחר- מקור רעננות, שחרור ורוגע מושלם.
לידר זיתון, מייסדת בית הספר המקצועי ליוגה באילת, 'אילת היוגה' הפכה עם השנים לסמל ומותג לבריאות ותרגול יוגה. בין היתר היא התפרסמה בקנדה, בזכות היכולת שלה ללמד בחדרים חמים, שיעורים המדורגים ברמת קושי גבוהה, והכל בזכות העובדה שנולדה וגדלה באילת, והסתגלה לחיות ולתפקד בחום קיצוני. משך השנים ביקרה בהודו, קנדה, ארצות הברית ומרכז אמריקה, וסחפה אחריה מתרגלים רבים, שעם מרביתם היא שומרת על קשר.
"חשוב לי לתת דגש על הביצוע המדויק של התנוחות", מסבירה לידר. "יש צורות רבות ליוגה ומורים שונים. כל אדם צריך לחפש את המורה שיצליח לסחוף אותו ולהעצים עבורו את חווית התרגול. היוגה מועילה מאוד כאשר מלמדים אותה כראוי. כשמתחברים לאימון, היוגה תורמת לכולם".
כשאני שואלת על פירושה של היוגה ומהותה מסבירה לי לידר: "יוגה פירושה אחדות - לדעת מה יש בתוכנו, למצוא את הגרעין האלוהי, את האנרגיה הרוחנית שמאחורי הכוח של הגוף", היא אומרת ומפרטת, "מגיעים לכאן אנשים שאיבדו את האושר שלהם ורגע לפני שרופא משפחה כותב להם מרשם לתרופות נגד חרדות, דיכאון ועוד, הם מחליטים לנסות ולבדוק את היוגה- "כי אומרים שזה עוזר". יש את הרגע הזה שמתרגל עומד על המזרן לפני תרגול, ואת הרגע ששוכבים על המזרן לאחר תרגול, שם בדיוק מתעוררת תחושה של שלווה אמתית".

מצוין לילדים


לידר שפגשה את היוגה בגיל חמש עשרה, מאמינה שצריך להתחיל באמוני יוגה בגיל צעיר הרבה יותר, והיא פונה להורים שיאפשרו לילדיהם להגיע לחוגי היוגה ולחוות אותה כבר מגיל שש. בשנת הלימודים שעברה פתחה לידר בבית הספר 'גלים' בעיר, פרויקט דוגמה לילדי בית הספר היסודי בשם 'ילדי היוגה', בו למדו הילדים יוגה והתחברו אליה. "ילד זקוק ליוגה", אומרת לידר, "ילדים מבלים שעות רבות מול המחשב והטלוויזיה, והגוף שלהם נשאר זניח. ילדים שהשתתפו בפרויקט השתפרו בלמודים, הביטחון העצמי שלהם התחזק, היציבה שלהם השתפרה, והם למדו להרגיש טוב עם עצמם ועם גופם".
השנה מתקיים פרויקט 'ילדי היוגה' בסטודיו של לידר. הפגישות נערכות אחת לשבועיים בקבוצות, וההרשמה כבר החלה.
כנס יוגה לילדים יתקיים בקרוב בסטודיו של לידר, ואפשר כבר להתקשר, לקבל פרטים ולהירשם.

בואו להיות בריאים


למבוגרים, מתקיימת אצל לידר אחת לשבועיים סדנת בריאות במשך שלוש שעות למעוניינים להשתחרר מהפעילות היומיומיות, להתנתק מהשגרה ולהעמיק בלמידה נכונה וסוחפת של תרגול יוגה. לאחר התרגול מוקדשות ארבעים דקות לארוחת בריאות.
פרטים על הסדנאות והתאריך בו הן מתקיימות, אפשר לקבל אצל לידר.

יוגה לנשים בהיריון


אחרי שנים רבות של עיסוק ביוגה, ואחרי שחוותה את לידת בנה, מאמינה לידר שכל אישה בהיריון צריכה לתרגל נשימות נכונות וגמישות, כדי שחווית הלידה תהיה עבורה קלה. לידר מלמדת נשימה נכונה ולחיצות בעזרת אימוני יוגה נכונים ורכים, המותאמים ספציפית ואישית לכל אישה.
עיסוק ביוגה קלאסית, מומלץ ביותר בזמן ההיריון, שכן התרגילים מבוססים על רצף תנועות המחזקות ידיים, רגלים, ברכיים, עמוד שדרה, חגורת כתפיים ורצפת האגן.
אתם מוזמנים ליצור קשר עם לידר ולהיכנס לעולם המופלא של היוגה, שתעניק לכם איכות חיים שלא הכרתם.

טלפון ליצירת קשר: לידר- 052-6714734






חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש