פרסומת
דלג

מהפכת התפוצה של 'ערב ערב'

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● 7/1/2015 11:09 ● ערב ערב 2688
החל מהשבוע יודפס 'ערב ערב' באלפי עותקים נוספים. קווי חלוקה חדשים וחינמיים הושקו בכל בתי המלון בעיר, וב-19 יישובי חבל אילות והערבה התיכונה. לכבוד יום הולדתו ה-54, 'ערב ערב' מכריז על מהפכת תפוצה שתביא אותו לקהלים חדשים. העיתון שהמציא את העיתונות המקומית בישראל, ממשיך להמציא את עצמו מחדש, לצד מיזמי האינטרנט של קבוצת זאפ דפי זהב ואח צעיר ובועט בתיבות הדואר שלכם, בשם 'מה נשמע'. רצינו לספר לכם וגם לומר תודה
מהפכת התפוצה של 'ערב ערב'

כבר שנים ארוכות שמספידים את העיתונות המודפסת, אך המציאות ממשיכה להוכיח כי לא לחינם המפרסמים ממשיכים להביע בה אמון. מחקר שנערך בשנת 2012 על ידי מכון שילוב מילוורד בראון במימונה של לא אחרת מאשר גוגל ישראל, גילה להפתעתה הרבה של המממנת, כי שיעור היעילות הגבוה ביותר בקמפיין של בנק מזרחי טפחות, נמדד דווקא במודעות בעיתונים, הרבה לפני הטלוויזיה, שלטי החוצות, הרדיו והאינטרנט. אתם יכולים לדמיין את ההלם במשרדי גוגל, שביקשה לבחון את יעילות הפרסום באתר יו טיוב שבבעלותה, לנוכח התוצאות. עוד עלה מהמחקר, כי לו היו מגדילים את נתח התקציב של העיתונות המודפסת, יו-טיוב והבאנרים באינטרנט פי שניים, ומקטינים את הנתח של הטלוויזיה, שלטי החוצות והרדיו, היו מביאים לעלייה של שני אחוזים בממוצע ההשפעה של הקמפיין.

על ההבדל שבין עיתון לעסק


המסקנות הללו נכונות פי כמה כשמדובר במקומון המשרת עסקים קטנים, ובמיוחד בעיר מנותקת כמו אילת הנהנית וסובלת בו זמנית ממשק סגור. לא לחינם קם המקומון הראשון בישראל באילת, הוא קם כאן ויחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-54, משום שלתושבי אילת היה ועדיין יש, צורך אמיתי לנהל סדר יום ציבורי משלהם. העובדה שעיתון מצליח לשמור על רלבנטיות, ולהמציא את שוק הפרסום המקומי ולהובילו בהצלחה לאורך למעלה מחצי מאה, אינה עניין של מה בכך. זה קורה בשל שילוב של שלושה מרכיבים הכרחיים: הון אנושי, תוכן איכותי ותפוצה ללא פשרות. אבי יבדל"א, איש חכם, הסביר לי ביום שבו העביר אלי ואל אחותי זיוית, את שרביט הניהול, לפני למעלה מעשור, את סוד המשכיותו של 'ערב ערב' על פני מתחריו: "בעוד שאני ואמא שלך ניהלנו עיתון, הם תמיד הקימו מולנו עסק". במשפט הזה טמונה כמעט כל התורה, שכן על מנת לייצר תוכן עיתונאי איכותי נדרש לך הון אנושי איכותי, אנשים מוכשרים כמו עומר כרמון, עורך 'ערב ערב' ומירב לוי עורכת 'מה נשמע', שהם ללא ספק, אם יורשה לי לטפוח לעצמנו רגע על השכם, מהעיתונאים הטובים בישראל. כן. ממש לא רק באילת.
ההבנה כי מקומון אילתי חייב תוכן מקורי, כתוב ברמה גבוהה ושעוסק אך ורק בנושאים הקשורים בעיר אילת, היא סודהאמון שאתם, הקוראים, להם אנו חבים תודה, ממשיכים להביע בנו לאורך העשורים. אך על מנת להגיע אליכם, בעיר שממשיכה לצמוח, גם אנחנו חייבים כל הזמן לגוון את המוצרים שלנו, ולהגדיל את תפוצתם.

תמונת כתבה


הסוד הוא בתפוצה


עיתון חפץ חיים הוא עיתון שמבין שהצלחתו תלויה לא פחות על תפוצתו. כאן נכנסת לתמונה מהפכת התפוצה החדשה של 'ערב ערב' – רבים היו מתחרינו שקיצצו לאורך השנים בתפוצתם כדי להיות זולים מאתנו, מתוך הנחה שמה שהמפרסמים לא יודעים, לא יפגע בהם. הם טעו. בעלי העסקים שמשלמים את מיטב כספם עבור פרסום, יודעים טוב מאוד למדוד את מידת האפקטיביות שלו.גם אנחנו ב'ערב ערב' מודעים לחשיבותה של התפוצה בחייו של עיתון, ולא מתפשרים לגביה. עד היום הופץ העיתון ב-10,000 עותקים מידי שבוע, 3000 מהם נמכרים במהלך סוף השבוע והרוב מופץ בחינם ב-50 נקודות ברחבי העיר. מי מכם לא פגש את 'ערב ערב' בבנק, בבית החולים או בביטוח לאומי. אנחנו שם, ובחינם, כי אנחנו לא מתפרנסים ומעולם לא התפרנסו ממכירת עיתונים. פרנסתנו היא על המפרסמים ועל מנת שאלו יביעו בנו אמון מתמשך, עלינו לספק להם אפקטיביות. הדרך היחידה לספק אפקטיביות היא לעמוד בהתחייבות הבלתי כתובה שבינם לביננו - להדפיס כמה שיותר עיתונים ולהביא את מרכולתם לכמה שיותר תושבים. בהסכם הזה 'ערב ערב' ו'מה נשמע' התחייבו וממשיכים להתחייב להוביל. לפיכך, בתום מהלך מורכב שארך מספר חודשים, הצלחנו לעבור לשיטת הדפסה חדישה שאפשרה לנו להקפיץ את כמות העיתונים שאנחנו מדפיסים ל-13,500, ממש כמו הכמות המודפסת של 'מה נשמע'. אלא שבעוד שהאח הצעיר של 'ערב ערב' ימשיך להגיע אליכם בחינם אל תיבות הדואר, את 'ערב ערב' תפגשו מעתה בנוסף לכל הנקודות הרגילות, גם במקומות ייחודיים רק עבורו – החל מהשבוע נפיץ את העיתון בשלמותו ב-2500 עותקים בכל בתי המלון בעיר, כך שגם המבקרים בעיר וגם עובדי המלון ייחשפו אליו בחינם כבר ביום ה', ביום שישי יצא קו חלוקה חדש שלנו שיחלק את 'ערב ערב' ב-1500 עותקים בכל יישובי חבל אילות והערבה התיכונה: אילות, אליפז, גרופית, יהל, לוטן, נאות סמדר, נווה חריף, יטבתה, סמר, קטורה, באר אורה, שחרות, וגם חצבה, עידן, עין יהב, פארן, צופר, ספיר וצוקים – מהיום גם אתם נכנסים לקו החלוקה של 'ערב ערב', בכל שישי ובחינם. אגב, בישובים הללו אם התעניינתם, מתגוררים כ-6200 תושבים. אם מוסיפים אותם ל-47,700 תושבי אילת, מדובר בגידול תפוצה של-13% – כשמוסיפים אותה לחשיפה שיקבל העיתון בשלמותו גם בבתי המלון, מדובר בחשיפה שאין לה תחרות בשוק המקומי, בשילוב עם תיבות הדואר של 'מה נשמע', אתם מקבלים 27,000 עותקים שבועיים שאין ספק שיפגשו את כל תושבי העיר. על מנת להצליח במהלך הזה נדרש מאתנו להחליף את בית הדפוס האהוב שלנו, בו הדפסנו את 'ערב ערב' מתחילת המילניום – דפוס סולן ולא בלי צער אנו נפרדים מחיים ואמיר סולן - משפחה שהעניקה לנו שירות מעולה לאורך שנים ארוכות. גם את פורמט העיתון שינינו מעט, שכן הדפוס החדש אליו עברנו – דפוס המקור ביבנה, מדפיס במכונות שונות, וברוחב גליל אחר, אבל בזכות המעבר הזה זכה 'ערב ערב' בשנתו ה-54 למהפכה של ממש, וכבר מהשבוע אני מבטיח לכם שתחושו בהבדלי הכמויות של העיתונים ברחבי העיר, בתי המלון והערבה.

ממשיכים לחשוב מחוץ לקופסה


יודע כל בעל עסק, כי אם ברצונו להמשיך ולהתקיים עליו להמשיך ולהתחדש. בשנה שעברה היתה זו חבירתנו לקבוצת זאפ דפי זהב, שהפכנו לשותפי הפרימיום הראשונים שלה בישראל. קצת יותר מחצי שנה לאחר החבירה ו-147 לקוחות מרוצים, אני יכול לומר לכם בסיפוק כי ההחלטה ההיא היתה צעד חשוב ונכון בדרך להבנת ובניית העתיד. היכולת שלנו להעניק כיום לבעל עסק פתרון מושלם וכולל לפרסום העסק שלו, הן ברמת הפרינט והן ברמה הדיגיטלית, ממשיכה להציב אותנו בחוד החנית של שוק הפרסום המקומי. הטמעת חלון החיפוש של אתר דפי זהב באתר 'ערב ערב' הוכתרה כאחד המהלכים המפתיעים והמוצלחים שנעשו השנה בתחום הדיגיטל באילת. מנתוני מערכת גוגל אנאליטיקס המנתרת את הכניסות שנעשות לאתר דפי זהב דרך אתר ערב ערב, עולה כי כ-10,000 כניסות כאלו, מניבות למעלה מ-17,000 חיפושים של עסקים אילתים, מידי חודש, על ידי כ-5500 אילתים שכבר אימצו את מנוע החיפוש באתר שלנו, כדרך המועדפת עליהם לחפש עסקים באילת. אגב, לאתר 'ערב ערב' היו בשנה החולפת 642,412 כניסות, של 342,012 משתמשים ייחודיים, שצפו ב-1,223,050 כתבות! אלו לא פחות מנתונים מדהימים עבור אתר מקומי – בפעם הבאה שתעשו אצלנו עסקת פרסום משולבת ב'ערב ערב' וב'מה נשמע' ותקבלו מאתנו במתנה באנר בעמוד הבית של האתר שלנו, שיפנה לאתר או לפייסבוק שלכם, תזכרו איזה ערך עצום יש לבאנר הזה, שיהבהב מול עיניהם של למעלה מ-40,000המבקרים באתר שלנו מידי חודש. אין אף גורם פרסום באילת שמסוגל להציע לכם את החשיפה הזו, וברמת יירוט כל כך מדויקת – אחרי הכל אתר 'ערב ערב באילת' הוא ללא ספק מדורת השבט החמה ביותר בשטח, וכאתר תוכן מקומי, הוא מנקז אליו קהל שרובו ככולו אילתי. אגב, אותו הרציונל פועל גם בכל הנוגע למודעות הדרושים, המתווכים ולוח המילים שאתם מפרסמים בעיתונים שלנו – מידי חודש נרשמות בממוצע כ-5000 כניסות לעמודי הדרושים שמועלים מהעיתונים לאתר, כ-1500 כניסות לעמודי הלוח הענקו–כ-750 כניסות לעמודי הפרסום של המתווכים של אילת. הכניסות הללו הן כניסות "איכותיות", שכן הן כולן עד אחרונה מתבצעות על ידי מחפשי עבודה, או דירה והן "התוספת שתופסת" שאנו מעניקים לפרסום שלכם בעיתון המודפס.

ממשיכים להמציא את עצמנו מחדש


ממש לאחרונה חתמנו ב'ערב ערב' על הסכם שיתוף פעולה חדש עם אתר נוסף מקבוצת זאפ - Weekend, המתמחה במקומות לינה, אטרקציות ומסעדות, ממש בקרוב אנחנו משיקים מיזם אינטרנטי נוסף שעדיין מתחמם על האש ולכן נשאיר אותו תחת מעטה סודיות לעת עתה, אנחנו כאן בהחלט על מנת להישאר לעוד חצי מאה לפחות, ואנו נעשה זאת בזכותכם, ובזכות האמון שאתם ממשיכים להביע בנו כקוראים ומפרסמים, נעשה את זה מעניין יותר, נתחייב על התפוצה הגבוהה ביותר, ונמשיך לתקוף עבור בעלי העסקים בעיר את קהל היעד בכל החזיתות – נייר ואינטרנט. כי בסופו של דבר, 'ערב ערב' זה לא הנייר שהוא מודפס עליו, אלא המשפחה שהוא מהווה, הן עבור עשרות עובדיו ומטופלי סניף אנו"ש לפגועי נפש (אותם אנו מאמצים כבר שנים רבות, ומעסיקים אותם בהכנסת פלאיירים ל'מה נשמע', כחלק מתרומתנו לקהילה) והן עבורכם האילתים, שמוצאים בנו כתובת לבקר את מעשי השלטון, ולשמש ככלב השמירה של העיר האהובה שלנו אילת. אז זכרו, בין שאתם לוקחים 'ערב ערב' ליד, ובין שאתם מפרסמים בו, אתם מוודאים שאחד מהמוסדות החשובים בדמוקרטיה המקומית שלנו ימשיך להתקיים, עצמאי, בלתי תלוי, ללא משוא פנים, ומוכן תמיד להחזיר לקהילה בתרומה. אז שוב תודה ונתראה בשבוע הבא.



חדשות אילת

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש