טור רפואה דחופה

מאת: או-מד מדיקל ● 25/3/2015 12:11 ● ערב ערב 2699
בס"ד
טור רפואה דחופה

'טרם' מציגה: כך תעברו את ההכנות לחג בשלום
ברשת מיוני 'טרם' נערכים לשרת את הציבור בכוחות מתוגברים גם בימי חג הפסח. ד"ר זאב וימפהיימר, מנהל רפואי ב'טרם' ומומחה ברפואה דחופה מגיש טיפים לעבור את הניקיונות ואת החג בשלום. מתי יש לחבוש כפפות ומתי מסכת פנים? מה לעשות במקרה חתך/ כוויה? ומה אסור לחולי לב בליל הסדר? 

ניקיונות:
עם חומרי ניקוי יש לנהוג במשנה זהירות ולהיות ערניים ולהרחיק את החומרים מהישג ידם של ילדים וממגע עם גופם ונשימתם. במקרה של שאיפת/ שתיית חומרי ניקוי אצל ילדים, יש לפנות בהקדם האפשרי לבדיקת רופא.
בעת שימוש עם חומרי ניקוי ריכוזיים כגון אקונומיקה, סנט מוריץ וכדומה, רצוי לעבוד עם מסכת פנים כמו גם עם חלונות פתוחים, על מנת שהרעלים יתפוגגו במהרה, ובכך להימנע מהסיכון הכרוך בשאיפה של גזים רעילים. חולי אסטמה צריכים לנהוג במשנה זהירות על מנת להימנע מהתקף, ולהחזיק משאף בהישג יד.
על מנת להימנע מכוויות של חומרים רעילים, יש לנקות את הגז/ כיריים או כל משטח אחר כשהידיים בכפפות.
בעת הגעלת הכלים או ליבונם לקראת החג, יש לנהוג בזהירות יתירה על מנת שלא להתקרב למקור האש/ המים החמים. במקרה כוויה יש להתרחק מהגורם המסכן וכיבוי השריפה במידת הצורך, הזרמת מים פושרים בכמות גדולה על גבי הכוויה למשך מספר דקות, וכיסוי הכוויה בתחבושת רטובה על מנת למנוע זיהום. כמו כן מומלץ ליטול תרופות נוגדות כאב כגון אקמול ונורופן.
שימו לב: אין לנסות להוריד בכח בגדים שנדבקו לגוף! אין לפוצץ שלפוחיות מאחר וזה מגביר את הסיכון להתפתחות זיהום!
מומלץ להגיע לאחר הטיפול הראשוני לבדיקה רפואית על מנת שהצוות הרפואי יוכל להעריך את עומק, שטח וחומרת הכוויה ויחליט על הטיפול הנדרש.
בעת ניקוי ארונות גבוהים או חלונות יש לנהוג במשנה זהירות ולעמוד על משטח יציב ובטוח על מנת למנוע סכנת נפילה.
כאשר מנקים באמצעות חפצים חדים יש להיזהר מפני חתכים. במקרה חתך יש ללחוץ לחיצה על מקום החתך עם בד או תחבושת כ- 10 דקות עד שהדימום פוסק. אח"כ יש לשטוף את מקום החתך במים ובסבון ולחבוש עם תחבושת נקייה יחד עם משחה נגד זיהום.
חתך שמדמם מאוד, למרות שהופעל עליו לחץ מקומי במשך 10 דקות, או שהוא ארוך, עמוק, ובלתי סדיר בשוליו קרוב לוודאי שיצריך התערבות רפואית, כגון תפרים או הדבקה, ועל כן יש לגשת למרפאה. כמו כן חתך המלווה בשבר (כגון דלת שנטרקה על אצבע), חתכים במקומות בעלי חשיבות אסטטית רבה או באזורים בעלי מתח רב, כגון סנטר או מפרקים שונים, ידרשו התייחסות מיוחדת.
מאכלי פסח ותרופות:
לחולי ספיקת לב- רצוי להיזהר מעומס נוזלים, רצוי שלא לחרוג מ 4 הכוסות.  לחולים הסובלים מאסכמיה ,תעוקת חזה- עומס האוכל ועומס השומנים עלולים לגרום להתקף ולכן הכרחי לאכול במידה.
חולים הסובלים מבעיות של לחץ דם להימנע מאכילה מופרזת. עומס האכילה יוצר עודף מלחים ועלול ליצור "קפיצה" בלחץ הדם וכאבים בחזה שידרשו טיפול רפואי.
בכל הנוגע לשימוש בתרופות בחג הפסח אין להפסיק נטילת תרופות באופן עצמאי אלא רק לאחר ייעוץ עם רבנים ורופאים, וזאת בשל הסיכונים השונים שעלולים לגרום לסכנת חיים מידית.
 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש