דשן אורגני - תוספת מצוינת לגינה שלכם

מאת: או-מד מדיקל ● 5/7/2015 09:20 ● ערב ערב 2713
דשן הוא למעשה גללים של בעלי חיים או זבל אשר עוזר לצמחים בגינה שלכם לצמוח בצורה מהירה יותר, להיות ירוקים יותר ולהניב יבולים בריאים יותר ויפים יותר.
דשן אורגני - תוספת מצוינת לגינה שלכם

בעלי גינה רבים כבר גילו מזמן כי השימוש בדשנים הוא שימוש חכם שעוזר מאוד להתפתחות של הגינה. כאשר בעל גינה מחליט על הוספת דשנים לגינה שלו יש בפניו את ההתלבטות האם לקנות דשן אורגני או דשן כימי. דשנים אורגנים הם דשנים אשר מיוצרים מחומרים טבעיים והגיעו מן האדמה והטבע ודשנים כימיים מיוצרים במפעלים המיועדים לכך ואינם טבעיים. לכל סוג דשנים יש את היתרונות והחסרונות אך שימוש קבוע בדשנים, אורגנים או כימיים הוא מצוין עבור הגינה ויכול לשדרג אותה מאוד. פוריות ואיכות האדמה בגינה שלכם היא הבסיס להכל ולא משנה אם הגינה שלכם היא למטרות חקלאיות או למטרות נוי, על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר אתם חייבים דשן אורגני או דשן כימי בגינה שלכם.

דשן אורגני- יתרונות לעומת הדשן הכימי

בעלי גינה ברובם הם אנשים שאוהבים את הסביבה ואוהבים את הטבע והמחשבה שלכם ירוקה מלכתחילה. דשן אורגני נוצר מהטבע, נוצר באופן טבעי ולכן הוא לעולם יהיה בריא יותר עבור האדמה שלכם. דשן אורגני עוזר לשמור על איזון אקולוגי ולמעשה מזין את הגינה שלכם בכל פעם מחדש. בניגוד לדשנים כימיים, דשן אורגני לא פוגע באדמה ולא הורס את האיזון בה ותורם רבות לפוריות שלה. דשנים כימיים בכמות חריגה יכולים לפגוע ברמת המלחים של האדמה ובכך לפגוע באדמה ולהביא למצב שבו השקית הגינה תעשה בתכיפות גדולה יותר ובכמויות גדולות יותר. דשן אורגני בריא יותר ויעיל יותר אם משתמשים בו נכון ובכמויות המתאימות. אם מדובר בגינה גדולה יחסית אז אומנם יותר קשה לפזר את הדשן האורגני בכל הגינה אבל המאמץ משתלם בסופו של דבר.

למה גורם השימוש בדשן אורגני?

בראש ובראשונה, דשנים אורגנים עוזרים לצמיחה בריאה ויפה יותר של הצמחים, העצים, הגידולים, הפירות והירקות. שימוש קבוע בדשנים האורגניים יביא לפוריות גבוהה יותר של האדמה והצמחים והגידולים שצומחים עליה יהיו יפים יותר למראה וחזקים יותר מאשר גינה ללא שימוש בדשנים. עוד תורם השימוש בדשנים אורגניים לכך שהאדמה תהיה בריאה יותר ותוביל לכך שהאוכל שאתם אוכלים (בעיקר הפירות והירקות) יהיו בריאים יותר. שימוש בחומרים כימיים אינו מומלץ בשום מצב, בעיקר כאשר מדובר באוכל שאנחנו מכניסים לפה שלנו מדי יום. דשן אורגני מביא גם להרחקת מזיקים מהצמחים, העצים, הפרחים ושאר הגידולים. בעל גינה שרוצה להפוך את האדמה שלו לבסיס מצוין לגינה מושלמת לא יכול לוותר על דשן אורגני. בהחלט אפשר לומר שגינות שיש בהן שימוש קבוע ונכון בדשן אורגני יהיו חזקות, בריאות וכמובן מרשימות יותר במראה שלהן מאשר בעלי גינה שאינם משתמשים בכך.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש