מדפסת לייזר או הזרקת דיו? מה מומלץ לעסק שלך

מאת: או-מד מדיקל ● 29/7/2015 10:04 ● ערב ערב 2065
כל עסק חייב לפחות מדפסת אחת שתענה על צרכי הדפוס בחברה כמו הדפסת חשבוניות, צ'קים ומסמכים. יש בשוק מגוון עצום של מדפסות במחירים הנעים מכמה מאות שקלים ועד לאלפי שקלים ויותר, המחיר משתנה בהתאם לסוג ואיכות המדפסת ובהתאם לטכנולוגיה- לייזר או דיו. ההיצע הגדול גורם לבלבול ומקשה על בחירת מדפסת חדשה לעסק. לכן, כדאי לפנות לחברה מקצועית על מנת לקבל ייעוץ ולבחור מדפסת איכותית העונה במדויק על צרכי העסק.
מדפסת לייזר או הזרקת דיו? מה מומלץ לעסק שלך

בחירת מדפסת לפי גודל הארגון


עד לפני מספר שנים רק עסקים בינוניים וגדולים רכשו מדפסת לייזר בגלל מחירה הגבוה יותר בהשוואה למדפסת הזרקת דיו. כיום, גם עסקים קטנים רוכשים מדפסות עם טונרים בגלל איכות ההדפסה הגבוהה יותר והחיסכון בעלויות ההדפסה לאורך זמן. כאשר בוחרים מדפסת חדשה לעסק חשוב לוודא כי ניתן לחבר אותה לרשת המחשבים, כיום יש מדפסות עם כרטיס רשת אלחוטי כך שניתן להתקין אותן בקלות ללא צורך בכבלים ובהגדרות מסובכות.
עסקים קטנים, במיוחד עסק הפועל מהבית או עסק קטן של אדם אחד, יכולים להסתפק ברכישת מדפסת הזרקת דיו כל עוד הם אינם זקוקים להדפסות רבות. עם זאת, עסקים קטנים רבים, כמו עסקים בינוניים וגדולים, מעדיפים לרכוש מדפסת משולבת המשמשת אותם גם לצרכי סריקת מסמכים ותמונות וכמכונת צילום. ישנם דגמים של מדפסות משולבות עם פקס מובנה, כך העסק יכול ליהנות מפונקציונליות גבוהה ומשטח אחסון נמוך.

עלות של עמוד מודפס


עלות ההדפסה מהווה שיקול מרכזי בבחירת סוג המדפסת למשרד. מדפסת הזרקת דיו מתאימה למשרדים קטנים שכמעט ואינם מדפיסים ולמשרדים הזקוקים להדפסה פוטו ריאליסטית אך למרבית העסקים, קטנים וגדולים, מומלץ לרכוש מדפסת לייזר בגלל עלות ההדפסה הנמוכה. כמו כן, מדפסת עם טכנולוגיית לייזר מציעה מהירות הדפסה גבוהה יותר בהשוואה למדפסת הזרקת דיו.
ראוי לציין כי עסק שמדפיס מאות או אלפי מסמכים בחודש יחזיר את ההשקעה הנדרשת לרכישת מדפסת לייזר תוך חודשים ספורים. לפי תחשיבים מקצועיים שנעשו בתחום מומלץ לכל עסק שמדפיס מעל 10 עמודים ביום לרכוש מדפסת עם טונר על פני מדפסת הזרקת דיו. כמו כן, כדאי לדעת כי מדפסת עם טכנולוגיית לייזר נחשבת אמינה יותר ומתאימה לסביבת עבודה מאומצת, לכן חוסכים גם בעלויות התחזוקה.

פתרונות הדפסה מתקדמים


מדפסת הזרקת דיו נחשבת לפשוטה ביותר ומשמשת רק להדפסת מסמכים בשחור/לבן או בצבע. מדפסת לייזר מספקת מענה מקצועי ואיכותי יותר לעסק בגלל מהירות ההדפסה ואיכות ההדפסה הטובה יותר. יודגש כי מדפסת הזרקת דיו איכותית מדפיסה לרוב באיכות של 600X600 DPI בעוד מדפסת לייזר מציעה איכות הדפסה ממוצעת של 1200X1200 DPI.

מדפסת משולבת לעסק


רוב העסקים זקוקים לפתרונות הדפסה איכותיים וזולים אך גם לסריקת מסמכים למחשב, לצילום מסמכים ולפקס. לכן, עסקים רבים מעדיפים לרכוש מדפסת לייזר משולבת המאפשרת להם ליהנות מביצועים גבוהים ומפתרון מושלם וחסכוני במקום.
לטיפים בנושא מה לבדוק לפני שקונים מדפסת לחצו כאן