חזרה ללימודים-שיפור תפקודי המוח

מאת: רותם ג'קסון ● 27/8/2015 11:29 ● ערב ערב 2721
חזרה ללימודים-שיפור תפקודי המוח

שנת הלימודים בפתח ועימה החששות מפני חוסר הריכוז או קשיים בזיכרון ביום הלימודים הארוך של הילדים. בשבוע שעבר הזכרתי את חשיבותה של התזונה על תפקודי המוח שלנו, לצד ההומאופתיה הקלאסית, הדוגלת במתן רמדי אחת נכונה המתאימה לאדם על סמך אבחון אישי. על אחת כמה אם ילדכם מאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז או במידה ושמתם לב שהוא עלול לפתח קשיים רגשיים או פיסיים, בגן או בבית הספר. הטיפול ההומאופתי הוא הזדמנות נהדרת להיפטר מהקושי לפני שמקטלגים לכם את הילד כ'ילד בעייתי' או לפני שהבעיה משתרשת והופכת להרגל מגונה. אבל לא רק ארוחת הבוקר חשובה- השבוע נתמקד בארוחות הצהריים והערב וחשיבותן התזונתי לתפקוד יעיל של המוח.

ארוחת צהריים


כשהילדים חוזרים הביתה מבית הספר וצריכים להמשיך בשיעורי הבית, צריך לחשוב על הפסקת צהריים מזינה וטעימה, שלא תגרום לנו להישפך אחריה אלא תשאיר אותנו ערניים ובהירי מחשבה.
1.לצהריים כדאי ללכת על ביצת אומלט וסלט. הביצים מלאים בחומר שנקרא Choline, המייצר במוח את המשדרים של הנוירונים. חוסר בחומר זה כנראה גורם לאלצהיימר. מחקרים מראים שאכילת הרבה מהחומר הזה מאט את תופעת אבדן הזיכרון בזקנותנו. הסלט גם הוא מלא בחומרים נוגדי חמצון המסוגלים לתחזק את המוח המתבגר בצורה טובה יותר ולמוסס בו את המזהמים והרעלים שמצטברים בו.
2.כדאי לסיים את ארוחת הצהריים ביוגורט טוב. זה ישמור על שעות צהריים ערניות משום שביוגורט יש חומר הנקרא amino acid tyrosine. החומר מתכלה מהר מהמוח כשאנחנו תחת לחצים. היוגורט הוא טוב כנגד תופעות לוואי של לחצים והוא מסוגל להעלות את הערנות שלנו בשעות הצהריים המייגעות.
3.בצהריים, אם אנחנו ביום לימודים ארוך, כדאי לחשוב על חטיף אנרגיה/פירות יבשים, אגוזי מלך, אגוזי ברזיל, שקדים ופירות כחולים ואדומים מיובשים כדגומת אוכמניות, גוג'י ברי'ז, צימוקים ועוד כדי לשמור על רמת הסוכר שהמוח זקוק לו.

ארוחת ערב


בארוחת הערב רצוי להרבות בדגים בהם יש אומגה 3, חומר הטוב ביותר למוח כדי שיישאר משומן היטב. מחקרים הוכיחו שהוא מוריד את שכיחות האלצהיימר ואת רוח השטות שיכולה לפקוד נערים צעירים.
וויטמינים: אומגה 3, ויטמין A , ויטמינים מקבוצת B , וויטמין C - יביאו לשיפור בריכוז ובזיכרון.

צמחי מרפא:


מליסה- לאחרונה דווחו מדענים כי לצמח יש השפעות ריפוי וחידוש על המוח האנושי וכי מנות גדולות של הצמח משפרות משמעותית את היכולת הקוגניטיבית ומרגיעות. רוזמרין- לצמח השפעות מעוררות והוא משמש גם לשמירה על הזיכרון. אפשר להוסיף לחליטת תה חם או קר!

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש