לא רק טלוויזיות וסמרטפונים-סיכום תערוכת הטכנולוגיה CES לאס ווגאס 2015

מאת: רותם נועם ● 28/10/2015 10:33 ● ערב ערב 2064
רחפני על חלל. משקפי מציאות מדומה. מצלמות אבטחה. וכל מה שמסוגל להתחבר לאינטרנט החל מנעל מתחממת, דרך מוצץ וכלה במברשת שיניים. תערוכת CES לאס ווגאס הציגה את מיטב השדרוגים בתחום האלקטרוניקה וה''אינטרנט של הדברים''. קבלו הצצה על כל מה שהוא לא סמרטפונים וטלוויזיות
לא רק טלוויזיות וסמרטפונים-סיכום תערוכת הטכנולוגיה CES לאס ווגאס 2015

אין ספק שאם המלכות הבלתי מעורערות של תערוכת CES השנתית שנערכת מידי שנה בלאס וגאס, הן היצרניות LG, סמסונג וסוני, הרי שנסיכי הכתר שלהן הם כמובן מסכי הטלוויזיה והסמרטפונים שהן משחררות מידי שנה, ואולם לא לשם כך התכנסנו, שכן בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, נותר מקום אף לאינספור גאדג'טים מעוצבים שמציגים את המילה האחרונה בטכנולוגיה, זו הלבישה וזו של "האינטרנט של הדברים" (מושג הבא לתאר כל מכשיר חשמלי היוצר אינטראקציה עם הרשת באמצעות אפליקציה או שידור נתונים), להלן סקירה של הפיתוחים הכי מעודכנים השנה, שאף שהתאפיינו בשדרוג הקיים, הצליחו להפתיע גם בקריטריון היצירתיות:

סלפי הדור הבא

תמונת כתבה
אם ניתן היה להצביע על טרנד בתערוכת השנה, הוא בהחלט נחת על הרחפנים (Drones), אותם כלי טיס בלתי מאוישים המזמזמים מעל ראשנו כבר כמה שנים, ומעלים סוגיות של פרטיות וחדירה לצנעת הפרט. מספר היצרניות שהצטרפו לשוק הזה קפץ משמעותית בשנה האחרונה ובתערוכה ניתן היה לפגוש מספר לא מבוטל של יצרניות סיניות מהתחום, שחלקן הציגו מודלים שטרם עברו משלב הקונספט לביצוע. היצרנית המוכרת יותר בתחום היא Parrot הצרפתית, שהציגה השנה את דגם Bebop הכולל מצלמה ברזולוציית Full HD המשדרת את הצילום בזמן אמת אל המשקפיים של המרכיב. מה שנקרא הכי קרוב שיש לתא הטייס. חברת Trace, הציגה רחפן המסוגל לעקוב באופן אוטומטי אחר המשתמש וזאת ללא סיועו של שלט רחוק, באמצעות טכנולוגיה לזיהוי פנים המוטמעת בו, או כל סימן זיהוי אחר שתחליטו עליו כמו בגד או תכשיט. מדובר בשדרוג של רחפנים שהיו מסוגלים לעקוב אחרי המשתמש רק באמצעות מכשיר עיקוב שהיה מונח על המשתמש, או לכל הפחות ברקוד עליו הרחפן ננעל. בגרסה הנוכחית, אתם בוחרים על מה ינעל הרחפן ואין צורך ברכיב אלקטרוני או ברקוד. למי זה טוב? לכל מי שרוצה לצאת לרכיבת אקסטרים על אופניים ורוצה צילום צמוד ולג'ק באוור. הרחפנים של היום, אגב, מסוגלים לצלם תמונות באופן יזום על ידכם או עצמאית, הם עמידים למים, ומסוגלים להתרומם גם תוך כדי נפילה חופשית, הם יכולים לעקוב אחריכם בכל גובה שתבחרו וניתן להצמיד להם גלגלים לנחיתה על אזור קשה, או מגלשיים לנחיתה על שלג או מים.

סוף סוף מציאות מדומה

תמונת כתבה
כבר שני עשורים לפחות שאנחנו חולמים עליה, מתנסים בחוויות שמגיעות רק "ליד" הדבר האמיתי, נוטשים טכנולוגיות לא מוצלחות ומתנחמים במה שיש, אבל אז הגיעה תערוכת CES 2015 והציגה, אולי לראשונה, את הדבר הכי קרוב לדבר האמיתי בתחום המציאות המדומה. חברת Oculus, שנרכשה לפני שנה על ידי פייסבוק בסכום הבלתי נתפס של 2.2 מיליארד דולר, הציגה את הOculus Rift, משקפי המציאות המדומה, שמרק צוקרברג מאמין שישנו את פני עתיד הגיימינג והאינטרנט. הסיפור של אוקולוס מופלא לא פחות, רק לפני ארבע שנים עוד ישב Palmer Luckey בן ה-17 בגארז' של הוריו ובנה את הפרוטו טייפ של המשקפיים הללו. בשלב כלשהו הוא העלה את המיזם לאתר קיקסטארטר ובתוך זמן קצר גייס סכום עצום של 2.4 מיליון דולר, ששלחו אותו היישר לעמק הסיליקון. המרחק משם ועד לצילום משותף עם צוקרברג ולמעלה משני מיליארד דולר בבנק, לא ארך זמן רב. איש הפייסבוק הימר על הטכנולוגיה של הילד מלונג ביץ' קליפורניה והעתיד התקרב להווה. ובכן אף שטרם ניסינו בעצמנו, אנחנו מאמינים לכל מי שכן, שזה לא דומה לשום דבר שהכרתם בתחום. נכון המשקפיים לא נראות משהו, למעשה הן די מגושמות ויפסידו בכל קרב עיצובי מול הגוגל גלאס, אבל למי אכפת כשהן מכסות באופן מוחלט את כל טווח הראייה ומעיפות אתכם בתוך שנייה אל תוך עולם וירטואלי אמיתי המלווה במערכת סראונד תלת ממדית אף היא. ולא, זה לא מרגיש כמו לצפות במשהו מהצד, או אפילו לא כצפייה בטלוויזיה, אתם מרגישים שאתם לגמרי בתוך המשחק. בתערוכה אפשרו לנסיינים להיכנס אל שדה קרב לשש דקות של שכרון חושים. הנסיינים הסתובבו בזירה, ראו דמויות בגודל אמיתי, חשו כאילו יורים עליהם ונאלצו להתכופף מפחד חפצים מתעופפים. הם יכלו ללכת קדימה, להתקרב לחפצים ולהביט בהם משלל כיוונים ממש כאילו היו בעולם האמיתי. לא פלא שהביתן של אוקולוס היה הפופולארי ביותר בתערוכה השנה ותורים ארוכים השתרכו מולו, בתקווה להתנסות בפלא שהולך לשנות את העולם.

האבטחה עולה מדרגה

תמונת כתבה
מצלמות אבטחה הן אולי אחד מהמוצרים הוותיקים בתערוכה ועם זאת, הן ללא ספק הולכות ומשתדרגות משנה לשנה. חברת Withings, המוכרת מגוון טרקרים ומשקלים אלקטרונים, עומדת גם מאחורי אחת ממצלמות האבטחה המעוצבות והמתקדמות ביותר כיום עבור הבית. תמורת 200 דולר (באתר החברה Withings.com) תקבלו מצלמה בעלת זווית רחבה של 135 מעלות, מה שמאפשר לה צילום מקרוב באיכות מושלמת וללא עיוות, היא מצוידת בראיית לילה ויש לה מיקרופון ורמקול המאפשרים לשמוע את האדם בבית ואף לשוחח עמו. המצלמה יודעת להתריע על כל פעילות בבית באמצעות חיישני תנועה ורעש והיא עושה כן הישר לאפליקציית בעל הבית (זמין כרגע רק ב-IOS). יתרה מכך, היא יודעת לנטר את איכות האוויר בבית ולהתריע מפני זיהומי אוויר באמצעות תאורה מיוחדת על המצלמה. עבור הורים עם תינוקות היא יכולה לשמש כמתריע האולטימטיבי לבכי. מצלמת Wlcome של חברת Netatmo, הציגה יכולת מעניינת לכשעצמה – יכולת זיהוי של האנשים הנכנסים לבית באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים, והתראה על כניסתם היישר אל הסמרטפון של בעל השליטה. הילד חזר הביתה אחרי שנרדמתם? אבוד לו! באותו האופן היא תדע להתריע על כל חדירה של אדם לא מוכר ואם תרצו התראה בכל פעם שדלת נפתחת, ניתן להרכיב חיישנים מיוחדים על הדלתות שיספרו למצלמה גם את היסטוריית הפתיחה והסגירה שלהן. המחיר 200 יורו באתר החברה (netatmo.com).מצלמה נוספת שתפסה תשומת לב היתה זו של D-Link, שמלבד צורת הכדור המעוצבת שלה, מתייחדת ביכולת הסיבוב שלה על ציר של 180 מעלות, מה שמאפשר לה לעקוב אחר תנועה בבית. הסרטונים שלה עולים מייד ל-Google Drive, מה שהופך אותה למצלמת 'אח גדול' לכל דבר ועניין, באם חשקה נפשכם לתעד את חייכם אונליין (100-170 דולר באתר החברה (shop.us.dlink.com).

עוד דרך לשפר את ביטחונכם

תמונת כתבה
פעמון הדלת של Ring הוא כנראה הגרסה הכי משודרגת של המוצר הנדוש הזה, הוא מתחבר הישר לסמארטפון שלכם, כך שאתם יכולים להעמיד פנים שאתם בבית אם גנב מחליט לצלצל בפעמון כשאתם בדיוק על ספינת תענוגות, אתם גם יכולים להסריט את הפרונט של הבית ולתעד כל מה שמתרחש מולו. אין זה משנה כלל אם אתם בבית או לא, בכל רגע שבו מישהו יצלצל בפעמון שלכם, אתם תדעו על כך ותחליטו אם לתקשר עמו או לא. הפעמון כולל מצלמת וידיאו, רמקול, מיקורופון ואפליקציה מחוברת WiFi. חיישני תנועה ייחודיים אף יכולים להתריע כאשר מישהו מסתובב ליד הדלת אף אם הוא אינו מצלצל בפעמון. ring.com 200 דולר

מותק הילדים התחברו

תמונת כתבה
חברת Blue Spark המתמחה בטרקרים, החליטה לקחת את הנושא צעד קדימה ולהתביית על שוק הצומח בצעדי ענק בשנתיים האחרונות – תחום התינוקות, שגם להם מתחילים לייצר מכשירים תואמי "האינטרנט של הדברים". כך למשל זיהו בחברה את הקושי שיש לכל אם הנדרשת למדוד את חום תינוקה כשהוא אינו חש בטוב, אך אינה רוצה להפריעו. מדבקת ה- TempTraq עונה בדיוק על הצורך הזה. פשוט מדביקים אותה תחת זרוע התינוק ומאותו רגע משודרת טמפרטורת הגוף שלו באמצעות בלוטות', ישירות לאפליקציה בסמרטפון שלכם. אם חלה חריגה מעל הנורמה, האפליקציה תתריע ובהחלט ניתן לנתר באמצעותה מספר תינוקות. מחיר המדבקה 25 דולר באתר החברה (temptraq.com).

המוצץ החכם בעולם

תמונת כתבה
הקץ למוצצים הנעלמים. חברת BlueMaestro, הציגה את המוצץ החכם בעולם, ה-Pacif-i, המכיל שביב בלוטות' וחיישני תנועה המאפשרים להורים לאתר את המוצץ באמצעות צפצוף, קצת בדומה לאיך שאתם מחפשים את הרכב בחניה בעזרת השלט. לא פחות חשוב מכך, ניתן לכוון את המוצץ להתריע בסמרטפון בכל מקרה בו מזהה המוצץ כי התרחק (כלומר התינוק רחק) מההורה. לא פחות חשובה היא יכולתו למדוד חום ולשלוח את האינפורמציה לאפליקציה ייעודית.

הנעל המתחממת הראשונה

תמונת כתבה
חברת Glagla glaglashoes.com)) שילבה בלוטות' בנעל מדגם Trek Connect, ובאמצעות שבב אלחוטי, הפכה אותה לשפוטה של אפליקציה תואמת. זו מצדה מורה לנעל מתי עליה להתחמם וכן, היא מסוגלת להתחמם בשלושה מקומות שונים, מתחת לאצבעות, מעליהן ובצדדים, כשאתם שולטים על הטמפרטורה בכל צד. מדובר בנעל קלה במיוחד, אטומה למים, ובעלת סוליה עם אחיזה גבוהה במיוחד, ההופכת אותה לנעל טרקים מושלמת וכן היא סופרת צעדים, מודדת שריפת קלוריות ואפילו את הגובה בו אתם צעדים מעל פני הים. החיסרון היחיד הוא בצורך להטעין את הנעל (בעזרת USB) מידי יום (הנעל טרם הגיעה לשוק).

לצחצח ולישון

תמונת כתבה
גם בתחום ההיגיינה האישית הציגה תערוכת CES לא מעט חיבור ל"אינטרנט של הדברים", כזו היא המברשת החכמה של Kolibree, שהחלה כמיזם באתר קיקסטארטר והצליחה לגייס למעלה מ100,000 דולר בתוך ימים ספורים מרגע השקתה. שנה וקצת אחר כך היא כבר מוצגת בתערוכת CES לאס ווגאס (149 דולר באתר החברה kolibree.com). מפתחיה של המברשת הבינו שילדים לא אוהבים לצחצח שיניים, ובכן, אלא אם הופכים עוברם את החוויה למשחק. כך חוברה לה המברשת אחר כבוד אל בלוטות', המפעיל מצדו משחק בסמרטפון ובו דמות הקופצת וזזה לצדדים בזמן שהיא צריכה לאסוף מטבעות. השליטה, ניחשתם, נעשית באמצעות צחצוח השיניים בצד בו נמצאת הדמות. כך מתמיד הילד בצחצוח לפחות שתי דקות, שזהו הזמן המומלץ על פי רופאי השיניים. עבור מבוגרים מציעה החברה חיווי בזמן אמת של הצחצוח על מסך הסמרטפון. הדבר נעשה באמצעות הדמיה של השיניים, כאשר האפליקציה מציעה לכם הנחיות כיצד תצחצחו טוב יותר. גם חברת Oral B, הציגה אפליקציה משלה בשם SmartSeries, הכוללת התקן בלוטות' וחיבור לאפליקציה, האוספת מידע על הזמנים בהם אתם מצחצחים. האפליקציה אף מכוונת את המצחצח אל המקומות הבעייתיים, ומאפשרת כיוון תוכניות מיוחדות כמו ניקוי עמוק יותר או רגיש (156 דולר באתרAmazon.com או ב'סופרפארם' הקרוב למקום מגוריכם). 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש