מעצבים אילתים- דור העתיד

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/10/2015 10:41 ● מה נשמע
הם אוהבים עיצוב, רואים בכל מבנה פוטנציאל לעיצוב מחודש. חזק עם היד על הדופק בכל החידושים, הטרנדים, החומרים והצבעים, ילוו אתכם משלב התוכניות ועד העיצוב המוגמר. צעירים, שאפתנים, שרוצים לשנות את העולם, ואם לא את כולו, לפחות את עיצובו
מעצבים אילתים- דור העתיד

אם בעבר הלא ממש רחוק, עיצוב הבית או ליווי אדריכלי נחשבו למותרות, הרי שעם העלייה בארץ ובכלל זה באילת במודעות לעיצוב פנים וליווי אדריכלי, לרבים כבר ברור, שמה שיכול לעלות לכם קצת יותר, יכול לחסוך לכם הרבה טעויות ובעיקר הרבה כסף. לצד הפריחה העיצובית, פורחים גם בתי הספר לאדריכלות ועיצוב פנים שמולידים עוד ועוד אנשי מקצוע שיעצבו לנו את המחר, או לפחות את הבית. הצצה על ארבעה מעצבים אילתים.

הטרנד- ערבוביה מנצחת

תמונת כתבה
מי? ססיל וייצמן (38) מעצבת פנים. בתחום מזה שש שנים. בוגרת החוג לעיצוב פנים בבית הספר 'אולטימה דיזיין' במכללת 'בילדינג', מרכז הבנייה הישראלי. מה ברקורד?מרכז הגיוס של רשת מלונות 'פתאל', 'פיפט' אבניו' 'הוטלו' מערכות ממוחשבות, 'מטאור' קירור ומיזוג,משרדי הביטוח 'מדאנס', קפה רייצ'ל, הג'ימבורלנד, ועוד שלל לקוחות פרטיים. למה עיצוב? "כל חלל שנגעתי בו מקטנות השאיר טעם טוב בפה מעבר לפונקציונאליות שיצרתי. לאורך השנים ההתעסקות שלי בחללים הייתה חווייתית. זה משהו שהיה ב'בילד אין' שלי ועם השנים רק הלך והתחדד. לאחר שסיימתי תואר ראשון במנהל עסקים, החלטתי במקום להמשיך לתואר שני ללמוד עיצוב פנים". הקו המנחה? "קווים נקיים, מינימליסטים. טביעת האצבע שלי ברורה בעבודות- אין עומס בחללים. בסיס ברור אליו נלווים נגיעות צבע, שימוש בחומר מסוים וכדומה". ההשראה מהיכן? "בעיקר מתערוכות בארץ ובחו"ל בהן מקפידה לבקר ומטיולים בעולם שחושפים אותי לעיצובים שונים". ישראל על המפה העיצובית? "בהחלט. אם בעבר עיצוב פנים דיבר בעיקר למוסדות, הרי שבשנים האחרונות הוא נכנס חזק למגזר הפרטי. יש מודעות מאוד גבוהה בנושא, הלקוחות יותר ויותר מודעים לצרכים, לרצונות ולאסתטיות, אם כי עדיין קיימת בארץ התפיסה שעיצוב פנים שווה מותרות" עד כמה זה עיצוב פנים זה באמת מותרות? "לקחת מעצב פנים יכול לחסוך הרבה טרחה וטעויות שעולות כסף. חשוב שהליווי יהיה נכון, מוקפד, כבר משלב התוכניות. בחירת חומרים מתאימים וכל זאת במסגרת התקציב הקיים". מתאים לכל כיס? "אפשר להגיד שכן. מי שלא יכול להשקיע בגדול, יכול לצאת לדרך עם חלק מהתהליך כמו למשל רק סטיילינג לבית. אפשר להתאים ללקוח חבילה מסוימת על פי התקציב, כל אחד והיכולות שלו". טרנדים חמים היום? "הסגנון המינימליסטי העכשווי- עיצוב שמאופיין בפשטות, לצד פונקציונליות. שימוש בצבעים מונוכרומטים לרוב בגווני לבן, אפור ושחור. שימוש נרחב בסגנון תעשייתי, חומרים עכשוויים כמו בטון חשוף, זכוכית, עץ בהיר, נירוסטה וכיוצא בזה. לצד כל אלו האקלקטיות תופסת פיקוד- התחושה שהכל הולך עם הכל. השנה עוד יותר מהשנים הקודמות יש ערבוב סגנונות שיוצר עיצוב חדש ומעניין- חידוש רהיטים, שילוב כפרי מול מודרני, קלאסי מול מינימליסטי ועוד. גם הצבעים נכנסים בשנה הזו לבית. לא עוד לבן ושמנת, אלא יותר תעוזתנים: צבעי פסטל מעושן כמו ירוק, תכלת, צהוב ורוד וגם גוונים עזים של כחול, טורקיז ועוד, צבעים שנותנים את התחושה הים תיכונית". ישראל לעומת חו"ל? "עשינו בארץ בשנים האחרונות קפיצת דרך משמעותית בנושא האדריכלות ועיצוב הפנים. יש בארץ לא מעט אנשי מקצוע בתחום שמעלים את ישראל על המפה העולמית כשכמובן העיצוב בארץ מוכתב על פי חומרים מתאימים לתנאי המחייה כאן". מה לא תעשי? "בגדול אין משהו שאני פוסלת. אוהבת פחות להעמיס בעיצוב ואוביל את הלקוחות אגב הסבר לקו שלי. תמיד אפשר להתגמש ולהוביל את הלקוח למה שהוא רוצה בדרך העיצובית הנכונה". מה הכי חשוב בעבודה? "שיהיה קשר טוב עם הלקוחות. ברגע שזה ישנו אני אוהבת כל פרויקט מתחילתו ועד סופו. אני תמיד אומרת שבעבודה כזו חשוב להתרגש. התרגשות, סקרנות ותשוקה הם המשולש הקדוש".
תמונת כתבה
תמונת כתבה
הפרויקט הכי יקר? "וילה פרטית. הבעלים זרמו איתי בכל פנטזיה ורעיון. זו הייתה חוויה מרנינה להגשים כל פנטזיה עיצובית שלי בלי מגבלת תקציב ועם אמון מלא מצד הלקוח. מבחינתי זו הייתה שיא ההגשמה. אנ י שמחה שיש לי את הזכות לעסוק ביום יום במשהו שאני אוהבת. זה לא ברור מאליו". הסנדלר הולך יחף? "ממש לא. הבי תשלי הוא מבצרי. עיצבתי אותו על פי כל הכללים ומכאן באים לי הרבה רעיונות. אצלי חשוב שהכל יהיה במקום". כשמסיימים פרויקט? "יש תחושה של שלמות, הקלה ובעיקר תחושה של מיצוי עצמי. אתה גאה ומלא ממה שיצא. זה לגמרי כייף".

הטרנד- ייבוא מסין

תמונת כתבה
מי? שמרית(36) ודן (34) לוי. בעלים של משרד אדריכלות ועיצוב פנים. היא בוגרת לימודי עיצוב ואדריכלות פנים במכללה הטכנולוגית בבאר שבע, והוא בוגר מכללת 'ספיר' במסלול הנדסאי, אדריכלות ועיצוב פנים. בעוד שדן עוסק בתחום פול טיים, שמרית עוזרת לצידו בחלק מהתוכניות ונחשבת לחלק בלתי מהנפרד מהמשרד. בתחום מזה כשמונה שנים. מה ברקורד? האנגר 72, אנג'לינה, קאפיש, רפאלו, האקדמיה לברמנים, המיון החדש של ש.ר.פ, מכון קוסמטיקה סטודיו 28, ניין בר בפארק הקרח וכמובן לקוחות פרטיים. למה עיצוב? דן: "מאז שהייתי ילד התעסקתי בציור, פיסול ודי ידעתי שכשאגדל אעסוק באמנות בדרך כזו או אחרת. כשבגרתי חשבתי איך לשלב בין אמנות לפרנסה וזה לקח אותי לכיוון האדריכלות ועיצוב הפנים". הקו המנחה בעבודת? "אני תמיד רודף אחרי החידושים, חומרים חדשים, מתנסה בכל דבר חדש כדי למשוך לכיוונים חדשים. בשונה מאדריכלים מפורסמים שיש להם חותם, לי אין כזה ואני גם לא רוצה. אני מקשיב בעיקר למה שהלקוח מולי רוצה ומה שמתאים לו וגורם לו לרצות את מה שאני חושב שהוא נכון בדרך עדינה ונכונה. אחרי הכל כשאני אצא מדלת הבית שלו הוא יישאר לחיות בו, ואם הוא יחייה בבית שלא נוח לו, לא עשינו כלום". מאיפה ההשראה? "ספרות מקצועית, אתרי אינטרנט שחושפים אותך לעולם. בכל נושא אליו נכנס, לומד את הרעיון לפרטי פרטים". ישראל עולה על מפת העיצוב? "יש מגמה חיובית. הפכנו לפתוחים יותר ברמה האדריכלית ובעיקר בעיצוב הפנים. אם עד לפני חמש שנים אנשים היו עושים שיפוץ בבית והשיפוצניק היה מציע להם מה לעשות, היום הם רוצים איש מקצוע שיכוון, יתאים, יסביר ויציע. אנשים נחשפים היום יותר למדיה, לתוכניות עיצוב ומתבלבלים ומחפשים מי יביא אותם להגשמת הפנטזיה. במקביל, הראש הישראלי מוליד מעצבים משכבם ומעלה ואדריכלים שנותנים היום את הטון בעולם". מותרות? "עיצוב פנים זה לא רק איפה נשים את הספה ובאיזה צבע יהיה הוילון. כל נושא תשתיות המים, החשמל, תאורה, מיזוג, נכנסות לתוך ההגדרה. אפילו ריצוף, שזה נשמע לכאורה פשוט, צריך להיות מתוכנן כך שלא ייצאו חיתוכים מיותרים. הסטיילינג זה רק קטגוריה אחת בתוך העיצוב ואנשים מבינים את זה היום יותר". מתאים לכל כיס? "לא. מתאים בעיקר למי שרוצה יותר להשקיע וזה לא סותר את העובדה שהעיצוב עונה על צורך". הטרנדים החמים? "ייבוא אישי מסין. משהו שהמשרד שלי עושה באופן בלעדי בעיר. היום אפשר להביא מכולה שלמה מסין מא' ועד תו' לטובת הבית כולל ריצוף, כלים סניטריים ועד לריהוט בחיסכון שנע בין 30-50% לעומת המחירים בארץ, כולל הטיסות והאירוח שם. תוך חודשיים המכולה מגיעה לארץ. אם אנשים חושבים שהם ראו 'עיצוב', שיהיה ברור שמה שהם ראו לא מתקרב לעוצמה, לגודל ולאפשרויות הבלתי מוגבלות שמצויות שם ומתאימות לכל כיס".
תמונת כתבה
תמונת כתבה
מה לא תעשה? "לא אעשה משהו שאני חושב שהוא טעות, גם במחיר של לאבד את העבודה וכמובן כל מה שקשור לתוספות בניה שאינן מאושרות". יש פרנסה בתחום? "הבעיה של האילתים וזה בכל תחום, שהם לא מאמינים בחומר המקומי. אם אני מגלה שחבר שלי, שלמד ממש כמוני, מוזמן לאילת לתכנן עסק וזה רק בגלל שבאילת חושבים שמי שמגיע מבחוץ הוא טוב יותר, זה מרגיז. ומתי נזכרים בכוח המקומי? כשהם מגלים שמי שהם הביאו מבחוץ לא עשה את העבודה כמו שצריך. הגיע הזמן שאנשים בעיר יבינו שיש להם בעיר כוח אדם טוב ומקצועי. מצד שני יש בעיר אנשים שאוהבים את מה שאני עושה והולכים איתי לאורך כל הדרך גם בעבודות הבאות". כשמסיימים עבודה? "בתחילת הדרך הייתי מאוד רגשי לעבודות. כשהייתי מסיים פרויקט היה לי קשה לשחרר. היום אני כבר יכול לחשוב על כמה עבודות במקביל ולהמשיך הלאה אם כי תמיד אתה מרגיש שאתה משאיר מאחוריך משהו ממך. הכיף הגדול הוא להגיע לעסק ביום הפתיחה ולראות אלף איש רוקדים ונהנים במקום שיצרת עבורם"

יסמין שושני כרמל

תמונת כתבה
מי? יסמין שושני כרמל בת 40, הנדסאית, אדריכלית ומעצבת פנים. בתחום 15 שנים. בוגרת בית הספר להנדסאים של אוניברסיטת תל אביב.
תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
מה ברקורד? החממה הטכנולוגית ((eilat huB, מסעדת 'פדרו', משרדי מנהל החינוך בעיריית אילת, 'הסנדויץ' בר' (שדרו תהתמרים), 'קטי דגן- הפקת חינה', 'פרפקט לייזר' של רומית (בגלריה מעל צנזורה), מתחם פסטיבל הגאז ועוד שורה של פרויקטים עסקיים ופרטים. בימים אלו עובדת על שיפוץ מחלקת הגביהי בעיריית אילת. למה עיצוב? "התלבטתי בין פסיכולוגיה לאדריכלות", היא צוחקת. "היום אני עושה בפועל יותר פסיכולוגיה מעיצוב, מסתבר שזה קשור. כשיצאתי לטיול הגדול של אחרי הצבא, היה לי ברור שזה מה שאעשה, מעין אינטואיציה פנימית וזכיתי. אין מהנה יותר לעבוד במשהו שאתה אוהב". הקו המנחה? "הלקוח. כל פרויקט שלי נראה אחרת לגמרי כי הוא לא נבנה על פי יסמין, אלא על פי הלקוח, הצרכים שלו והחזון שלו. אני מתחברת לפנטזיה של הלקוח ומארגנת לו אותה". ההשראה? "המון 'גוגל' בכל מיני נושאים שמתאימים לי, תערוכות בארץ ולמידה על חומרים וטכנולוגיות חדשות. כמי שגרה ועבדה בניו יורק באדריכלות ועיצוב שלוש שנים, הסגנון, הפרטים והאלמנטים נשארים לך בראש". ישראל עלתה על מפת העיצוב? "ישראל התפתחה מאוד בתחום זה בטוח ורואים את זה על פי הדרישה. אנשים רוצים היום יותר ליווי אדריכלים והם צודקים. יש דברים שאנשי מקצוע רואים ולא האדם בבית. אנשים יוצרים מישמש עיצובי ולא מצליחים להבין למה זה לא עובד. אחרי שהם מבזבזים עשרות אלפי שקלים, הם לוקחים מישהו שעושה להם סדר בבלגאן. הישראלים מבינים היום שהם לא חייבים לדעת הכל ויש אנשי מקצוע שיעשו להם את זה". מותרות? "להיפך. זו אחריות אישית. אתה הולך לקנות ריהוט לסלון ב- 10,20 אלף ₪, תשקיע עוד קצת ותקנה את הדברים הנכונים. לקחת מעצב מלווה זה זול יותר מאשר לתכנן מוטעה. למרות שזה נראה פשוט, קשה לבחור ולחבר. למי שאין תקציב לליווי לאורך כל הדרך, ניתן לקבוע פגישת ייעוץ רק למתן טיפים וכיוון. לפעמים מייעוץ נקודתי אפשר להוציא המון". הטרנדים החמים? "ההשפעה האורבנית הניו יורקית. הסגנון התעשייתי בעלייה- בטון המוחלק. אקלקטיות- האריחים הפרחוניים, בריקים קטנים קלאסיים, צבעי טיח, יש היום דברים מדהימים". מה לא תעשי? "בחיים לא אכריח לקוח לעשות משהו שהוא לא שלם איתו. אכפה עליו לא לעשות טעויות, אבל לא אכריח אותו לעשות מה שהוא לא רוצה. בדרך כלל מי שבא לשאול בעצתי מקשיב בקולי". הכי אוהבת בעבודה? "את היצירה. לראות את הסקיצות שלי הופכות למציאות. לפעמים אני מפנטזת דברים מאוד מורכבים כמו ארון היין ב'פדרו'. אנחנו מתגברים על כל המכשולים ומייצרים". איך ממשיכים הלאה? "כשמדובר בבית פרטי, אני שומרת הרבה פעמים על קשר עם הלקוחות וקופצת לבקר אולי בגלל זה אני אוהבת את הפרויקטים הציבוריים, שם אני יכולה לבקר בלי להפריע לאף אחד. אין מה לעשות, כל עבודה כזו היא ה'בייבי' שלך. זה ממש כמו לייצר הרבה תינוקות פונקציונליים שעונים על בקשת הלקוחות. נשאר רגש, אחרי הכל זה שלי". הפרויקט הכי אהוב? "הבית שלנו. זה הפרויקט שלי שאני הכי נהנית ממנו על בסיס יום יומי. אני חווה בו את ההתרגשות של האנשים שמגיעים אלינו, חוץ מזה שאנחנו אוהבים את הבית ונהנים ממנו. הוא הפנטזיה שלנו ואנחנו חיים בכל יום בתוך הפנטזיה הזו". 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש