טור יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 18/11/2015 16:26 ● מה נשמע 418
בס"ד
טור יהדות
פרשת 'ויצא'

שבוע קשה עובר על הצרפתים. בעקבות מתקפת הטרור המחרידה שהייתה בפריז בערב שבת אני רוצה להודיע ש "אנחנו מגנים אלימות מכל סוג שהוא. אנחנו קוראים לשני הצדדים להפסיק את האש באופן מיידי, אנחנו קוראים לשלטונות בצרפת לנהוג באיפוק ולהגיב באופן מידתי, על הממשלה הצרפתית להפסיק באופן מיידי כל אפליה כלפי אזרחיה המוסלמים, חובה לסמן מוצרים שמייצרים בדרום צרפת, על מנת שנדע להבחין בין צרפתי טוב לצרפתי מסוכן. אנחנו קוראים לממשלת צרפת לפתוח מיד את כל הגבולות ולאפשר למיליוני מוסלמים זכות שיבה. עליהם לפעול במהירות על מנת להוריד את כל התסכולים שיש למוסלמים האומללים בצרפת, תסכולים אשר דוחפים את הצעירים המוסלמים לייאוש, אשר בגללו הם נהרגים בסוף. ולבסוף אני רוצה לצאת בקריאה נרגשת לכל צרפתי – תפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותכם על מנת לשכנע את ממשלתכם להקים סוף סוף "מדינה מוסלמית" בלב צרפת. זה יהיה מעשה הומני ממדרגה ראשונה ואני בטוח שמדינה כזאת תביא שלום אמיתי יציב ובר קיימא לא רק לצרפת אלא לאירופה כולה". זאת התגובה שהייתה צריכה להישמע מפיו של ראש ממשלת ישראל, כי אלו הם ציטוטים מדויקים, כמעט מילה במילה, מפי ראש ממשלת צרפת בכל פעם שמרחשים פיגועים מזוויעים בארץ ישראל. אין כאן שום שמחה לאיד, אבל בהחלט יש כאן הבנה, שמי שתומך בטרור, שלא יתפלא אם הטרור דופק לבסוף בדלתות ביתו. מאז שנת 67 הצרפתים הם ראש חץ של אירופה בכל מה שקשור "לפלסטינים המסכנים". בכל ההצבעות באו"ם הם פועלים לטובת הערבים ונגד מדינת ישראל. ובכן אהלן וסהלן.

השבת נקרא בפרשת 'ויצא' כיצד יעקב אבינו בורח מפני עשיו אחיו לחו"ל במצוות הוריו. יעקב נאלץ לצאת מארץ ישראל לגלות ארוכה שנמשכה 36 שנים, המון זמן. יעקב סובל בגלות בחרן מרדיפות,  אליפז הבן של עשו רדף אחריו ושדד ממנו את כל רכושו, עד כדי כך שיעקב מתפלל לה' שייתן לו לחם לאכול ובגד ללבוש. גם כסף לנדוניה אין לו והוא נאלץ לעבוד 14 שנים בעבודת פרך יומם ולילה על מנת שיוכל  להתחתן עם רחל ולאה. לאחר שיעקב מתחתן עם לאה ועם רחל, הוא נשאר אצל לבן, הדוד שלו, עוד 6 שנים נוספות ובסיומן מבקש יעקב מלבן- די, שחרר אותי, אני רוצה וצריך לחזור לארץ ישראל. מה קרה, מה השתנה? מדוע עד עכשיו לא הפריע לך לגור בחו"ל ופתאום בוער לך לחזור לארץ? חז"ל מסבירים שהשינוי התחולל אצל יעקב אבינו ברגע שנולד יוסף. כל זמן שיוסף טרם נולד, ידע יעקב שיהיה לו קשה מאוד להתמודד מול אחיו, עשיו הרשע, אך ברגע שנולד יוסף- יודע יעקב שנולד שטנו של עשיו. כלומר, נולד המושיע, הילד בעל הכוחות הרוחניים והגשמיים שיוכל לעמוד מול עשיו הרשע ולנצח אותו. כפי שאומר הנביא עובדיה: "והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשיו לקש", ומסביר רש"י- יעקב הוא אש כלפי עשיו, אבל ללא הלהבה של יוסף, האש לא שולטת מרחוק. יוסף הצדיק הוא הלהבה הארטילרית שתפגע  בעשיו הרשע גם מרחוק , הוא חיל האוויר, הוא כח ההרתעה היחיד שמסוגל לעמוד כנגד  ציר הרשע ולגבור עליהם. היכולת והכח נמצאים ברשותנו , כעת אנחנו צריכים לאזור את העוז ושאר הרוח ולהשתמש בכלים שנתן לנו הקב"ה על מנת שנתגבר על הרשעה ונהלום בכל הכח.

 ברגע שנולד יוסף, נולד השבט שיבעיר את האש על עשיו הרשע. אם עשיו רוצה לשחק באש, שידע- האש תאכל אותו בסוף. האש שתבער בעשיו תאכל את כל עשיו, גם את "האזרחים התמימים" "והחפים מפשע" בביתו של עשיו, " והרשעה כולה בעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ ". מתוך תקווה ותפילה לימים טובים יותר לכולנו.

 

 

 חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש