נחנכה ה'חושה' המחודשת באתר 'אום רשרש'

מאת: או-מד מדיקל ● 18/11/2015 16:32 ● מה נשמע 418
צילום: יהודה בן יתח עבור עיריית אילת / בקתת החמר באתר הלאומי 'אום רשרש', האחרונה שנותרה מבין חמש החושות, נחנכה ביום שלישי השבוע לאחר שבוצעו בה עבודות שימור ושיפוץ על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שביקש ונענה לביצוע העבודות ציין, כי את האתר פוקדים במהלך השנה, מאות אלפי תלמידים מכל הארץ במסגרת טיולים שנתיים, נופשים ותיירים מכל העולם. "זאת דרכנו לשמר ולפאר את המורשת", ציין ראש העירייה. 
נחנכה ה'חושה' המחודשת באתר 'אום רשרש'
תלמידי אלמוג שרים

במהלך טקס החנוכה, שנערך במעמד ראש העירייה, ראש אגף מורשת במשרד ירושלים ומורשת – ראובן פינסקי ומנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל – עומרי שלמון, הוסר הלוט מהשלט המסביר על מהותה של 'החושה' בפרט ואתר 'אום רשרש' בכלל. במהלך הטקס, נהנו המשתתפים משירתם הנפלאה של מקהלת ילדי בית ספר 'אלמוג'. עוד במהלך הטקס, ציירו תלמידי מגמת האמנות בבית ספר 'אלמוג' את החושה עצמה, והציור הוענק לראש העירייה. "חנוכת השימור והחידוש של החושה המפורסמת והחשובה הזו אליה ניגשנו בחרדת כבוד של ממש, היא חוב שמילאנו ללוחמי תש"ח, למייסדי העיר אילת ובוניה, לנוער הנכון תמיד ושמשימותיו האקטואליות ליצירת מדינה טובה יותר, לא נופלות מזה של דור תש"ח ולעם ישראל שיבוא, שיסייר, שיבקר, שילמד מורשת וסיפור מקום, סיפור לאומי", ציין מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת. בפגישה מקדימה בין המנכ"ל לבין ראש העירייה, סוכם לקדם בכל דרך את הקמת המוזיאון התת קרקעי באתר 'אום רשרש', כמיטב חזונו של רחמים לוי ז"ל ממייסדי העיר שהשאיר אחרי לכתו את כל תוכניות הקמת המוזיאון מוכנות וערוכות. 
העבודות לשימור 'החושה' כללו: תיקונים וציפוי בחומרים טבעיים, תיקוני דלתות, שחזור החלונות, שיפוץ הגג, התקנת תאורת למבנה והתקנת אמצעי שמירה וביטחון. עלות העבודות כ- 400,000 ₪ שהוקצו לכך על ידי המועצה לשימור אתרים, פרויקט מורשת במשרד ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט. יצוין, כי האתר שופץ בפעם האחרונה בשנת 1991 ומאז בוצעו שדרוגים בעיקר בסביבתו.
מבנה האתר 'אום רשרש' שימש כעמדת משטרה בריטית, אשר נכבשה על ידי חיילי 'חטיבת הנגב' אשר הניפו את דגל הדיו המאולתר מעל המבנה האמור.  לאתר הלאומי 'אום רשרש' מגיעים מדי שנה למעלה מ- 200,000 תלמידי תיכון במסגרת סיורים וטיולים שנתיים, זאת לצד מבקרי תיירות שונים אשר פוקדים את האתר. עיריית אילת התקינה באתר לפני כשנתיים עמדת 'מסבירן' אלקטרוני הדובר שתי שפות (עברית ואנגלית) אשר מטרתה לתת הסבר אודות האתר ומורשתו. 

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש