גאדג'טים אלקטורניים מתערוכת CES

מאת: רותם נועם ● 25/11/2015 17:28 ● ערב ערב 2064
סרט ראש שמתריע מפני טביעת ילדים. אלקטרודות שמשחקות עם המוח שלכם ● כיפה שמודדת פגיעות ראש אצל ספורטאים וסתם טראקר מגניב שעטה עליו סברובסקי בשביל האוונטה ● תערוכת CES לאס ווגאס הציגה את מיטב השדרוגים בתחום האלקטרוניקה ● קבלו הצצה על קטגוריית הכושר והבריאות
גאדג'טים אלקטורניים מתערוכת CES

תערוכת CES הנערכת מידי שנה בלאס ווגאס, ידועה בעיקר כמכה של הסמארטפונים ומסכי הטלוויזיה, אך השנה ניתן היה בהחלט לחוש ב-Shift המשמעותי שחל כלפי קטגוריית הכושר והבריאות, שצמחה בקצב מבהיל בשנים האחרונות. עד כדי כך ניתן להבחין בצמיחתו של שוק חדש, לאור החלטתם של מארגני התערוכה להקצות, לראשונה, בנין שלם ועבור הקטגוריה, בנפרד מהשגעת המאפיינת את מרכז הקונגרסים של ווגאס, עליו משתלטים מותגי הסלולר והטלוויזיה. מאות אלפי מ"ר של חברות מציגות, הפכו את תחום הלייף סטייל של הגאדג'טים, לעסק הכי מנותר בשטח. החל מציוד המנתר תינוקות, או קשישים, דרך טראקרים ופדים עטורי חיישנים, אך לא רק, גם משקלים מרושתי Wi-Fi,  המתעדים את משקלכם לנצח, או סרט מצח המתקשר עם המוח שלכם באמצעות גלים השולחים אותו אל אזורי הרגיעה שלכם. חלק מהמוצרים מגיעים מתחומים שטרם נוסו לאורך זמן וככאלה עדיין ניצב מעליהם סימן שאלה לגבי מידת יכולתם לשרוד ולהתפתח בשוק, שכן ברור לכל כי מי שיפענח מהי הטכנולוגיה המועדפת לשימוש בקרב הצרכנים, יחזיק בידיו את 'הגביע הקדוש', לפיו יאלצו כל היתר, בסופו של דבר, ליישר קו על מנת לשרוד. זהו, אם תרצו, תהליך האבולוציה של "האינטרנט של הדברים". ריכזנו עבורכם את המיטב מתערוכת CES 2105 בתחום, אז התחילו להשתדרג ושיהיה לבריאות:

לדווש בחוכמה

 

הפדל החכם מבית Connected Cycle, עושה גלים בקרב קהילת הרוכבים, שכן לא רק שהוא מנתר מצבי מהירות, דרכים ושיפועים, ולא רק שהוא סופר קלוריות, הוא אף מתריע באמצעות אפליקציה אם מישהו מנסה לגנוב את האופניים שלכם. מאתר GPS יסייע לכם לאתר להיכן נלקחו האופניים. החברה מבטיחה כי שיווק הפדל יחל עד לסוף השנה, אך עדיין אין תאריך השקה או מחיר.
connectedcycle.com

הכי נוצץ

 

מנתרי תנועה כבר ראיתם לעייפה, אבל כמו זה עוד לא ראיתם. אם תרצו זהו ה'הוט קוטור' של הטראקרים, שעטה זוהר עקב שיתוף הפעולה עם חברת סברובסקי שקישטה אותו בקריסטלים תחת השם Misfit Swarovski Shine Collection. הצמיד מנטר פעילות במהלך היום והלילה והוא מגיע בגרסה שקופה ובקריסטל סגול. בעוד שהגרסה השקופה דורשת טעינה של הבטרייה אחת לחצי שנה, זו הסגולה אינה דורשת טעינה כלל וכל שנדרש לה היא חשיפה למקור אור על מנת להטען. המוצר מתגאה בהיות עמיד למים, מה שמאפשר לכם שלא להסירו לפני רחצה או כניסה למים. כמו כן התכשיט/טראקר הוא מודולארי וניתן לענוד אותו לצד מגוון רחב של אקססוריז. לחברת Misfit יש 'ליין' לא קטן של אקססוריז, אך עם סברובסקי הם השיקו ליין ייחודי של תשעה כאלה, הכוללים תליונים, טבעות וצמידים תואמים. הקולקציה משווקת בקיטים התחלתיים הכוללים את הטרקר פלוס שני אקססוריז, ומחירם של הקיטים נע בין 170 ל-250 דולר. ניתן כמובן לרכוש את האקססוריז גם בנפרד במחירים הנעים בין 70 ל-180 דולר. 
חפשו אותם באתר של סברובסקי
Svarovski.com


לברך את השמש מסונכרנים

 

המזרן הזה אינו מזרן יוגה רגיל, ה-SmartMat מסתנכרן עם אפליקציה ויודע להבחין מתי אתם יוצאים מבאלאנס ומחפפים ביציבה. או אז הוא יעיר ויתקן אתכם בקולו. המזרן צפוי לצאת לשוק בתוך חודשים ספורים, ומחירו שיעמוד ככל הנראה על 497 דולר, עומד כעת, בהזמנה מוקדמת, על 297 דולר בלבד.
smartmat.com

השעה ה-25

 

ה-Mio Alpha 2 הנו שעון ספורט חכם, המגיע עם חתימה מופלאה מבית Mio Global והוא כולל לא רק את מוניטור הלב המופעל באמצעות פטנט ייחודי, אלא גם אקסלומטר פנימי המסוגל למדוד קצב, מהירות ומרחק, מה שאומר שאתם יכולים לרוץ מבלי להיות תלויים בסמרטפון שלכם, הוא אף עובד בשיתוף פעולה עם אפליקציות אייפון ואנדרואיד מגוונות ובאפשרותכם לצבור עליו דאטה של עד 25 שעות פעילות. לשעון גם אינדקטור המהבהב בשישה צבעים שונים, בהתאם לקצב פעימות הלב שלכם, כך שתקבלו התראה מתי עליכם להאיץ ומתי להרגיע. 
199 דולר
mioglobal.com

חלומות מתוקים

 

זהו המוצר שזכה השנה בפרס החדשנות: מנטר שינה שלראשונה אין צורך להצמידו לגוף בעת השינה. די להניחו למראשותיכם והוא כבר יקלוט את קצב ודפוס נשימתכם, את תנאי הסביבה ועוד, לאחר מכן תקבלו ניתוח שיסביר מה בדיוק השפיע על דפוס השינה שלכם וטיפים אודות כיצד לשפר אותה. 
155 דולר
sleep.mysplus.com


הכישלון של התערוכה?

 

אם ישנו 'גביע קדוש' בעולם הגאדג'טים של הכושר והבריאות, הרי הם אותם אלה המתיימרים לשלוט על המוח, ובהתאמה על מצב הרוח שלנו. הצלחות משמעותיות טרם נרשמו, לפחות לא בשוק החופשי ואולם ה-Thync Calm Kit, מבקש לשנות זאת. המדובר באחד מהפרויקטים הסודיים של חברת Thync, שאבטיפוס שלו הוצג בתערוכה ואף נוסה על ידי עיתונאים. בצד ההבטחות, אמור המכשיר להרגיע או להמריץ אותנו (הוא אמור לקיים בשני המצבים), בעזרת נרו סיגנלים המשדרים מפד משולש המוצמד לצד המצח, הישר אל המוח. האם אתם באמת רוצים לשדר למוח שלכם פולסים חשמליים ממכשיר שאינו מאושר על ידי ה-FDA?, לא בטוח. לפחות הנסיינים שאנחנו צפינו בביקורת המצולמות שהעלו, נתנו לפרוטו-טייפ הזה ציונים נמוכים למדי. בוודאי בעבור מחירו המופקע – 199 דולר. כולם דיברו על כך שהמכשיר גרם להם להזיע, יצר      תחושה לא נוחה, ואצל חלקם אף גרר כאב ראש. רק אחד מתוך ארבעה זיהה האם המצב אליו כוון המכשיר היה ממריץ או מרגיע, וכולם התלוננו על כך שהוא אינו נצמד טוב למצח. בקיצור יש על מה לעבוד.


פני עבור מחשבותיך...

 

טכנולוגיית מוח מעט שונה הציגה חברת myBrain Technologies, גם כאן המטרה הפרה-רפואית היא לשפר את בריאותכם ואת הרגשתכם הכללית, באמצעות יצירת תחושת רוגע ולמידה כיצד לנהל מתחים. הערכה כוללת מעין אוזניות חלליות, המכסות את ראשכם, בתוכן שוקעו אלקטרודות המסוגלות לנטר את פעילות המוח שלכם, לפחות כך טוענים בחברה, שהשקיעה לדברי מנהליה שנתיים של מחקר מעמיק על מנת ללמוד את גלי המוח ואת הקשרם למצב רוחנו ותחושתנו הכללית. מיד לאחר שהחיישנים שבאלקטרודות למדו את דפוס פעילות המוח שלנו, תכנס לתמונה אפליקציה תואמת אשר תדריך אותנו במשך רבע שעה, כיצד לעבור חוויה מוסיקלית אינטראקטיבית, אשר תכניס אותנו למצב שליו. המוצר הזה מזכיר מוצר אחר שיצא בשנה שעברה תחת ידה של חברת Muse (299 דולר באתר אמזון) המלמד בעזרת סט אוזניות דומה, כיצד להיות רגועים ומפוקסים. 

בטיחות חכמה בדרכים

 

חורף עכשיו ומחשיך מוקדם, ולכל מי שרוכב על אופניים בשעות הערב, מעיל הרוח הזה מבית Visijax's  יעשה עבודה כפולה, הוא כמובן יגן עליו מפני צינת הלילה המדברית, אבל על הדרך משולבת בו טכנולוגיה לבישה מתקדמת, שחשה את כיוון הנסיעה 0או הריצה), יודעת מתי אתם מרימים יד על מנת לאותת, או מטים את כיוון הנסיעה מצד לצד. בהתאמה, ידלקו 23 נורות לד, הממוקמות מלפנים ומאחור, שיסמנו את שהותכם בכביש, ויסייעו לנהגים סביבכם להבין להיכן פניכם מועדות, ובהתאמה להימנע מהיתקלויות בלתי רצויות.
130 דולר באתר אמזון
visijax.com

למנוע את הטביעה הבאה

 

ה-ISwimBand, הוצגה לראשונה ב-CES 2014, השנה, השתדרג המוצר בגומייה וקליפ המאפשרים לענוד אותו כצמיד או כסרט מצח, ובכך הוא הפך לא רק למודולארי יותר, אלא גם לנוח. אך האם יש לו זכות קיום בעולם התינוקות גם בעתיד? עדיין מוקדם לדעת. בגדול, זהו מכשיר התראה המיועד בעיקר לילדים צעירים שאינם יודעים לשחות, או שיש חשש שיטבעו. אם עונדים אותו כצמיד הוא ישמש כמתריע בכל עת בה יבוא העונד אותו במגע עם מים, ובמידה והוא שוחה ללא ליווי, הרי שלבישה שלו סביב מצח, תיתן אינדיקציה במידה והוא ישהה מתחת למים זמן ממושך מידי. כשאנחנו אומרים אינדיקציה אנחנו מתכוונים לצלצול חזק ועצבני כך שאין צורך לעקוב אחר המכשיר, הוא כבר יתעורר לחיים במידת הצורך.  על מנת להפעילו אין צורך ביותר מאשר ניעור החיישנים, וטווח הקריאה שלו מהסלולר שלכם ועד לילד, עומד על 33 מטר. מושלם לבריכה ולחוף הים, בתנאי שהנייד עליכם בכל עת.
בינואר כשיצא לשוק עמד מחירו על 80 דולר, כיום הוא כבר נמכר ב-23.5 דולר בלבד.
iswimband.com

בומבה של רעיון

 

ה-Linx IAS Concussion Monitoring System, עשוי להפוך בקרוב מאוד למוצר חובה כמעט בכל ענף ספורט תחרותי ולא רק אצל ילדים, פשוט בשל המידע הקריטי שהוא מסוגל לספק. זוהי רצועת מצח (או כיפה, לבחירתכם) בה מוטבעים חיישנים אשר בכוחם למפות כל פגיעת ראש, באמצעות אפליקציה שלא רק מדרגת, אלא אף מציגה בגרף ובתמונת ראש תלת ממדית, את ממדי והיקף הפגיעה. את תוצאות הקריאה ניתן לשדר במידת הצורך גם לבית החולים, שיודה על מידע משמעותי כמו היכן ובאיזו עוצמת פגיעה מדובר. למכשיר בטרייה המסוגלת לעבוד 14 שעות בין טעינות, ומחירו 200 דולר. הוא זכה השנה בפרס בחירת השופטים, ובהתאמה תמצאוהו גם ברשימת המומלצים של CES 2015. 

linxias.com

אופניים חכמים בנגיעת אצבע

 

אם אתם רוכבי אופניים, אתם פשוט חייבים לעצמכם את הלהיט הבא – ערכת COBI, שללא ספק גנבה את התואר הערכה הכי קולית לשנת 2015. היא כוללת מעגן לסמרטפון שלכם אותו מחברים במרכז הכידון, כך שהטלפון הופך למסך המוצב לנוחותכם לאורך הרכיבה. בקדמת המעגן ישנם אורות נסיעה, ומאחור מתחברים אורות עצירה. בצד הכידון מתחבר השלט הידני שמשתלט על הנייד ומאפשר לכם לשלוט בו בקלות תוך כדי רכיבה: מוסיקה, מזג אוויר, תכנון מסלול, או מענה לשיחות והודעות, הכל נתון לשליטתכם בנגיעת אצבע קלה. עצרתם לנוח והתרחקתם מהאופניים? האפליקציה התואמת תתריע במידה ומישהו יגע באוצרכם. בעתיד מבטיחים לצרף למכשיר מצלמה, ולדגמי האופניים ההיברידיים, אינטגרציה מלאה ל-e-bikes.
150 דולר
cobi.bike

בתנועה מתמדת גם בישיבה

 

אוקי, מודים, כסא התעמלות נשמע כמו משהו גריאטרי למדי, ועדיין ה- Tao exercise משתדל מאוד לנצח גם בגזרת העיצוב. לא סגורים על האם הוא גם מצליח. הוא אמור להיות ארגונומי בעיצובו ונוח למדי, ומאפשר לבצע דחיפות ומשיכות של הידיות, תוך אחיזה נוחה, -המפעילות את שרירי הידיים, והבטן. הכסא מגיע עם סנסורים מובנים המנטרים שריפת קלוריות. אמרנו גריאטרי? ובכן לא בטוח כלל שהתלוצצנו. הכסא טרם יצא לשוק ואין עליו עדיין תג מחיר.
taochair.com


הפעם זה יצליח...

 

לכל מי שאי פעם ניסה להפסיק לעשן וכשל, אבל עדיין לא הפסיק לקוות, קבלו את שיטה מספר 18,964 להפסקת עישון, וכן, גם הפעם מבטיחים לכם את מה שלא ניתן להבטיח לעולם, שזו תהא הסיגריה האחרונה. ה-QuitBit lighter הוא מצת אלקטרוני מעוצב שהופך לחבר הכי טוב שלכם בדרך לגמילה, שכן הוא מאפשר לכם לנטר את הרגלי העישון שלכם: שעות, כמויות, הפסקות בין סיגריה אחת לשנייה וכל שנותר לכם הוא לקבוע תאריך לסיגריה אחרונה. עם הגע התאריך המיוחל, המצת יתחיל להוריד עבורכם את כמות הסיגריות, בהתאם לדפוס העישון שלכם אותו הוא למד.  
100 דולר
quitbitlighter.com


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש