בתיווך אישי עם נחמן שכטר

מאת: או-מד מדיקל ● 2/12/2015 12:09 ● ערב ערב 2735
בתיווך אישי עם נחמן שכטר

ותק בענף: 30 שנה

איך הגעתי למקצוע: אני עוסק בענף התיווך מעל 30 שנה (מוותיקי הענף בארץ ובאילת כפרט) מוביל חוק המתווכים וכ- 15 שנה (עד לאחרונה) נשיא מתווכי הנדל"ן בישראל-מלד"ן. הגעתי למקצוע בתחילת שנות ה 80 מהיותי סוכן ביטוח ומתוך ביטוחי הדירות והנכסים התאהבתי בענף הנדל"ן ככלל ותיווך כפרט. במהלך שנות ה- 80 ו ה-90 למדתי את הענף ביסודיות מתוקף היותי דירקטור ויו"ר חברות העוסקות בנדל"ן ובפיתוח תיירותי (אילת וים המלח).


כיצד הקמתי את המשרד שלי: המשרד החל בחיפה כמשרד לביטוח ותיווך בשם 'שכטר-משקיעים'. המילה משקיעים טובה ללקוחות אבל היא משהוא אחר-אלו שמות חמשת ילדיי כדלקמן: מ-תי  ש-רון  ק-רן י[בורא עולם] ע-ומר  י[בורא עולם] מ-מור.


הנכס הראשון שמכרתי: הנכס הראשון היה בחיפה, הכנסתי שותף ב 50 אחוז למלון ובו זמנית השכרתי נכס מסחרי במלון דן פנורמה חיפה למייסד העיר עמנואל ולימים המיליארדר מוטי זיסר.


המקרה הכי מוזר או מצחיק שקרה לי: בשנת 1993 במשרדי במרכז רכטר זוג יהודים מצרפת ששתו קפה אצל שמעון מ"הפאב של שמעון", נכנסו לבדוק רכישת דירה באילת. תוך כדי קבלת פרטים אישיים מסר הבעל ביידיש ובאנגלית עילגת ששמו מרדכי וינדיש. התרגשתי כי אמי ז"ל היא משם זה- שהוא שם נדיר. התברר שהיהודי הוא בן דוד של אמי שנחשב עם אחיו כנספי שואה, אלא שהסתבר כי הם הוברחו בגיל שלוש לפריז ומאז התגוררו שם. הוא משמש פרופסור באוניברסיטת סורבון ואחיו, בעל מפעלי ענק לאופנה. הבעלים של חברת ארקיע דאז, בורוביץ', הטיס אותם לחיפה לפגישה עם אמי וזו היתה חוויה ענקית. אחיו הגיע בעקבותיו גם כן לארץ.
השכונה האהובה עלי באילת:  צופית עילית וצופית תחתית (ואני לא משוחד בשל כך שאני מתגורר באזור זה).


הטיפ שלי לקונה: 
א. בדוק רישיון תיווך בר תוקף לשנה המדוברת 
ב.בדוק ניסיון וידע של המתווך.
ג. חתום על מסמך קבלת שירות עם העמלה בגמר העסקה ואל תשכח להתווכח על העמלה, המילה "שני אחוז" אינה חוקית, היא קרטל, אתה יכול להתווכח על הנושא.
ד. בקש את מירב הפרטים של הנכס, על פי סעיף 8 לחוק המתווכים, מתווך במקרקעין יפעל בנאמנות והגינות וימסור ללקוחו כל מידע מהותי...". 


הטיפ שלי לראש העיר:  אנא קדם את תמ"א 38 - העיר אילת נמצאת בשבר הסורי אפריקאי המפורסם, המועד לרעידות אדמה ומוטב להקדים ולשנות את התב"ע לאלתר.


יש עוד משהו שרצית שנדע עליך? אני מציע ללקוחות בכל ענפי התיווך: דרשו במפגיע לחתום על שירותי תיווך ומה עמלתו של המתווך, רצוי בבלעדיות. בדקו את החוק או דרשו מהמתווך את נוסח החוק כי הוא ברור מאד לגבי מהו תפקידו של המתווך ומהם לוחות הזמנים - מה הוא צריך לבצע וכו. אציין שאני בעל תעודת הסמכה לגישור והתמקצעות בענף הנדל"ן והתיווך כפרט (למעלה מ 25 גישורים) - רוב הבעיות הן בתחום החתימות ובתחומי האחריות של המתווך, אך גם ללקוח ישנן מחויבויות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש