רואה חשבון – כיצד בוחרים חכם

מאת: או-מד מדיקל ● 14/12/2015 09:08 ● ערב ערב 2736
כל אדם בעל עסק, עובד עצמאי, פרילנס, צריך לעבוד באופן צמוד עם רואה חשבון. הוא זה שדואג עבורו לכל הרישומים במס הכנסה, ביטוח לאומי, הוא זה שדואג לו לקבלת מקדמות מהרשויות, הכנת תיק בסוף שנה, הצהרת הון ושאר העניינים שהרשויות השונות דורשות
רואה חשבון – כיצד בוחרים חכם

בחירת רואה חשבון היא לא דבר פשוט, בדרך כלל אנשים משתמשים בהמלצות של חברים ומכרים בשביל למצוא מישהו איתו הם יכולים לעבוד. בשנים האחרונות נוסף למעגל האפשרויות למציאת רואה חשבון, גם האינטרנט, שמאפשר למי שמחפש, לקבל גם מידע על רואי חשבון מגוונים באזורים שונים, לקרוא המלצות וחוות דעת שונות, וכן מאמרים מקצועיים שיעזרו לנו ללמוד יותר על מה שרואי חשבון עושים וכיצד הם יכולים לעזור לנו.

חשוב לקרוא את המאמרים האלה בשביל לדעת שני דברים, ראשית, מה בדיוק אנחנו מקבלים מאותם רואי חשבון, מה הם אמורים לספק לנו. שנית, ככה נדע על השינויים בתחום, מה בדיוק התרחש, אילו שינויים ערך מס הכנסה ועוד. ככל שנלמד יותר, נדע להבין טוב יותר מה הזכויות והחובות שלנו, מה מצבנו ועוד.

כיצד בוחרים רואה חשבון בצורה חכמה

ישנם כמה פרמטרים לבחירת רואה חשבון בצורה חכמה:

ראשית, ניסיון. חשוב לוודא שמדובר ברואה חשבון מקצועי ומנוסה. אומנם לעיתים רואה חשבון מנוסה הוא פחות רעב מרואה חשבון צעיר, אך הסיכוי שהוא יעשה טעויות הוא הרבה יותר קטן. לכן עדיף להיעזר ברואה חשבון מנוסה, שעובד שנים בתחום, זה נותן לנו גם יתרון שהוא מכיר אנשים ברשויות השונות שיכולים לעזור לנו.

שנית, זמינות. כמו כל בעל מקצוע, אנחנו נרצה שהרואה חשבון יהיה זמין לצרכים שלנו כמה שיותר, ובכל עת שנצטרך אותו, הוא יהיה שם בשבילנו. זו הסיבה שנבחר רואה חשבון שתמיד יהיה זמין למה שאנחנו מחפשים ומבקשים.

שלוש, היכרות עם התחום שלנו. זה לא הכרחי כמו במקרים אחרים, למשל עריכת דין, אך זה כן חשוב שרואה חשבון שעובד איתנו, ידע במה אנחנו מתעסקים, איך בנוי התחום שלנו, מה המחזוריות שלו, כיצד הוא מבוסס מבחינת עולם התשלומים וכדומה. ככל שהוא ידע יותר, יהיה לו קל יותר להציג בפנינו תוכניות עבודה נכונות.

ארבע, אמינות. זה אומנם רק מספר ארבע ברשימה שלנו, אך למעשה מדובר בדבר החשוב ביותר. אנחנו צריכים לדעת שאנחנו יכולים לסמוך על רואה חשבון, לדעת שהוא אמין וישר, לא מעגל פינות, לא מנסה לתמרן אותנו או את המערכת. רואה חשבון אמין יעשה עבודה ישרה ואמינה וידאג שכל הספרים שלנו יהיו מנוהלים בצורה ישרה ואמינה. רק כך נוכל לדעת שאנחנו לא נסתבך עם רשויות החוק השונות.

לסיכום, בשביל למצוא רואה חשבון כלבבנו, כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לקרוא באינטרנט המלצות וחוות דעת, ואלה כבר יעזרו לנו למצוא אותו.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש