חופשה בקרפטוס (יוון) – היעד המפתיע הבא

מאת: או-מד מדיקל ● 27/1/2016 12:52 ● ערב ערב 2742
האי קרפטוס ביוון מדהים כמו סנטוריני, ולא בכדי והוא גם ראוי לאותה תשומת לב מהמטיילים, אבל זה לא המקרה, תודה לאל. כשמגיעים לקרפטוס לאחר העונה החמה בקיץ, אפשר להימנע מהדוחק שמאפיין איים פופולריים אחרים של יוון. אין המונים על החוף וגם לא המון תיירים בכול מקום.
חופשה בקרפטוס (יוון) – היעד המפתיע הבא

קרפטוס הוא אחד האיים הדרומיים ביוון. רק 30 דקות באוויר או 5 שעות במעבורת מהיעד הפופולרי של רודוס Dodecanese, אבל עולם אחר לגמרי. ברודוס מבקרים מיליוני תיירים בשנה, כולל חבילות שכר של "הכול כלול", אבל, טיסות לקרפטוס הן שונות בתכלית. חופשה רגועה וחופים נפלאים אבל אף פעם לא עמוסים. 
בכול מקום שתטיילו באי, תמצאו אתם עצמכם מטפסים במעלה ההר, או גולשים במורדו, אין כמעט שטחים שטוחים. ביקור בכפרים בתוך ההרים יביא אתכם לנופים נהדרים בכול הכיוונים.
על דרך החוף שמוליכה צפונית ל-Pigadia אתם מוזמנים לעצור לעיתים קרובות כדי להשקיף ממרומי ההר על החולות המזמינים והמפרצונים המבודדים שנחצבו בקו החוף הסלעי.
עד מהרה תלמדו שקרפטוס הוא אי שמחולק לשני חצאים
Pigadia והכפרים ההררים של Menetes, Volada ו-Piles, כפרי הדייגים של Finiki ו-Arkasa, והאי שעליו שדה התעופה – כולם במקום יחסית פופולרי יותר בדרום, בעוד שמעבר לכפר הזעיר Spoa, הצפון, הוא אזור עם אוכלוסייה מועטה ופסגות סלעיות שמשקיפות על עמקים קטנים ופראיים, אזור כפרי צחיח.
בצפון יש כפר מבודד על ההר, כמה יישובים קטנים ורשת של מסלולי הליכה. חלק גדול מהצפון הרחוק, אזור שמקיף את מפרץ Tristomo והאי הסמוך Saria – מיועד להגנה, מקלט לזן של כלבי ים שנמצא בסכנת הכחדה, צמחים נדירים ובעלי חיים אחרים.
הרחק, הרחק מהמסיבות הסוערות
קל לדמיין שכך נראו פעם האיים של יוון, שהיום קורצים לכול מי שאוהב חגיגות, מועדונים ומסיבות (כמו מיקונוס ו-Ios). 
מלבד הפעילות מסביב ללוח הזמנים של המעבורת, נמל Pigadia הוא מקום מנומנם בשעות היום, אבל תוסס למדי בכול ערב, עם מבחר נאה של מסעדות למקום בגודל קטן שכזה. טברנות החוף פופולריות מאוד, אבל אלה שנמצאות רחוק יותר מהחוף, הן מעניינות יותר.
מפרצונים נסתרים לשחייה
Achata, Kyra Panagia ו-Apella הם שלישיית מפרצוני שחייה מדהימים שמתחבאים בחוף המזרחי המשונן של האי.
עם שמות שנשמעים כמו אלות יווניות, חופים אלה הם השראה לפולחן השמש בקרב מתרחצים שזופים שמתחממים תחת קרני השמש היוונית הזוהרת על חוף הים האגאי הצלול, כשמדי פעם הם לוגמים קפה פראפה קר כקרח בטברנה הקרובה לחוף.
Acheta הוא המפרצון הקטן ביותר והקרוב ביותר ל-Pigadia. נראה שקט יותר משאר המפרצונים, כנראה בגלל שהתחבורה הציבורית לשם מוגבלת, ואולי כי החוף סמוי מן העין, עד שתגיעו לחניון.
Kyra Panagia, נראית מכביש החוף והיא אזור חוף מדהים של חול מנוקד בשמשיות.
בנוסף לחופים ולמפרצונים, עתיקות שנחשפו במקומות שונים ברחבי האי כוללות רצפות פסיפס, בעיקר רומיות ב-Arkasa ובורות מים תת קרקעיים ליד Lefkos, וגם בחוף המערבי. האתרים ההיסטוריים באי שווים את המאמץ וכדאי לבקר בהם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש