מבשלים את העתיד

מאת: רותם נועם ● 3/2/2016 15:41 ● ערב ערב 2064
מכשירי מטבח חכמים, גנבו את ההצגה בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם CES כבר בשנה שעברה. רצינו להציג בפניכם את המיטב שבטכנולוגיית המטבח, כפי שראו אותה המותגים המובילים ב-2015. אבל עד עליית הגיליונות לדפוס, הסתיימה תערוכת Consumer Electronics Show 2016 והוסיפה לחגיגה כמה המצאות שאו ט וטו ינהלו לכולנו את המטבח
מבשלים את העתיד

CES 2015

ב-2015 פגשנו  סוף סוף בתנור המופעל באמצעות פקודות קוליות ולמדנו להסתייע ברובוט בישול, ייצרנו בירה במבשלה ביתית והתלהבנו מהאפשרות לבדוק מזון אורגני באמצעות סנסור ייחודי. כיאה לעיר המארחת, לאס ווגאס, בה הכל מוגזם, מתאמצות היצרניות ולצדן הסטארט אפים מתחום המטבח, להרשים. הנה תשע מתצוגות הקונספט אודות המטבח העתידני, שהרשימו אותנו:  

 
Whirpool, שדרגו את גרסת הפרוטו-טייפ שהציגו ב-2014, אודות מטבח העתיד כפי שהם חוזים. גרסת 2.0 שלהם מציעה מרכז מדיה חברתית מחובר, המסתנכרן אל כל המכשירים (סמרטפון, טאבלט, דסק טופ) ואף מחבר בין כל מכשירי החשמל בבית למערכת פיקוד אחת. החברה הציגה מסך אינטראקטיבי על קיר המטבח, ואפילו כיריים המתחברות אל חשבונות המדיה החברתית, לאתרים, ולמאגרי מתכונים, המאפשרים התאמת תפריט על גבי משטח העבודה החלק.
לסרטון המדגים את המטבח העתידני:
https://www.youtube.com/watch?v=VsE_WSJzgzI
 
 
תוספת חיבור ה-Wi-Fi  למכונת הקפה של Smarter, מאפשר הפעלה מרחוק, מעתה תוכלו לטחון את פולי הקפה, ולווסת את רמת המים הרצויה בכוס, דרך הסמארטפון שלכם. האפליקציה תאפשר לכם לבדוק את כמות הפולים במכונה, ותתריע כשאלו אוזלים. ניתן לרוכשה תמורת 258 דולר באתר החברה.
http://smarter.am/coffee
 
 
 
 
 
את מדפסות האוכל הראשונות יצרו כבר ב-2006, אבל בהחלט לקח להן זמן להפוך למשהו שכל אחד מאיתנו יכול להציב במטבח. רק בשנתיים האחרונות ניתן להתייחס אליהן כאל מוצר עם עתיד מזהיר ומחיר שפוי. לפחות ארבע חברות עוסקות במלאכה: Natural Machines, Chefjet, TNO, והרביעית XYZPrinting, שהמדפסת החדשה שלה אמנם מוגבלת לחומרים המיועדים לייצור ממתקים, אך מתמודדת יפה עם חומרי גלם של עוגיות, שוקולד וסוכריות. את הצורה ניתן לבחור כרצונכם (באמצעות חיבור USB), או לבחור ממאגר מגוון, בלחיצה על מסך המגע שלה. מחירי הדגמים השונים נעים בין 2000 ל-5000 דולר ויש גם יקרים יותר, אבל לצרכים תעשייתיים. מתי נוכל להדפיס סטייק בבית? ובכן נראה שעוד ארוכה הדרך.
לצפייה בסרטון הדגמה:
https://www.youtube.com/watch?v=YRsxRlokG8g
http://eu.xyzprinting.com
 
 
 
אם תמיד חלמת לבשל לעצמכם בירה בבית, אבל לא היה לכם חדר פנוי, מעתה תוכלו להשתעשע עם הרעיון בעזרת מבשלת בירה ביתית שגודלה אינו עולה על זה של מיקרו. לוקח בערך ארבע שעות על מנת לבשל בה בירה מותססת והמכשיר מאפשר לשנות כל מרכיב באופן עצמאי, כדי לשכלל את המתכון עד לשלמות, או סתם על מנת להתנסות עם מתכונים חדשים. ניתן לגשת לבסיס הנתונים ובו 100 מתכונים, או להכניס מתכונים משלכם.
2000 דולר באתר החברה
http://picobrew.com
 
 
 
ה-Penguin Organic Food Safety Checker, הוא חלומם הרטוב של הטבעונים ומעריצי המזון האורגני. בקרוב לא יהיה עוד צורך להאמין לתוויות היצרן אודות שימוש בכימיקלים, חומרי הדברה ואנטיביוטיקה. הפינגווין הקטן יעשה עבורנו את העבודה, ובקלות. מכניסים פיסת מזון או טיפת נוזל לתא החיישן, ולאחר מספר דקות מתקבלות תוצאות מפורטות. אם נראה לכם שהתהליך מעט מסורבל, חשבו איזה כלי משנה משחק המכשיר הזה עתיד להפוך, עבור חקלאים, מוסדות ויצרני מזון וכמובן עבורנו הצרכנים.
עדיין לא ניתן להזמין את המכשיר, כך שאין גם מחיר, אך בהחלט ניתן להודיע לחברה שאתם מעוניינים בו, באתר.
http://penguinsensor.com

Sereneti Cooki, הוא רובוט בישול המופעל באמצעות Wi-Fi, זרוע הבישול שלו עובדת מעל כיריים משלו, תוך שהיא מסוגלת לערבב ולבחוש, ולבשל ארוחה. הסטארט-אפ אף מציע תוכנית ארוחות, המלווה את המכשיר, והמיועדת עבור מי שיש לו מגבלות /שונות במזונות. בתמורה לחמישה דולר, תקבלו מגשים ייעודיים עבור מרכיבים טריים, שכל שנדרש הוא להעמידם לבישול תחת הכף, בתוכנית המותאמת להם. 

לצפייה במתכנת המוצר מסביר ומדגים את הפרוטו-טייפ סרקו את הברקוד

http:// https://www.youtube.com/watch?v=DGrfOqLP3tA

כך נראה הפרוטוטייפ שהוצג בתערוכה:

וכך זה אמור להראות בגרסה הסופית במטבח שלכם
 
ה-Chef Collection Slide-in Induction range, הוא משטח כיריים, שמלבד מראה עתידני ולהבות LED וירטואליות, מבטיח תוצאות טובות משל אלא המבוססות על חשמל או גז. ב-Samsung טוענים לטכנולוגיית פיזור חום ייחודית, המתמקדת בסיר או המחבת ולא במשטח, באופן המאפשר למקסם את החום, להביא לבישול אחיד, ולקצר את משכו. יחידת התנור נחלקת לשני תנורים נפרדים, המאפשרים בישול חכם עם שני מוקדי טמפרטורה שונים והתחייבות שריחות התבשילים לא יתערבבו זה בזה. השליטה בזמן הבישול, בטמפרטורה ובתוכניות הבישול היא אינטואיטיבית ופשוטה וניתן לבחור מבין מגוון מתכונים את אלה האהובים עליכם.
3699 דולר 

http://samsung.com

 
 
 
 
 
 
מטבח העתיד של Panasonic מכניס את המצלמות למטבח. מצלמה בתוך התנור, בתוך המקרר ואפילו בתוך מדיח הכלים. באמצעותן תוכלו לעקוב אחר פעילות המטבח על גבי מסך אחד. במטבח העתיד של פנסוניק, סירים מערבבים את עצמם, ובדומה לתנור של סמסונג, ניתן להניח את הכלים על משטח הכיריים בכל מקום שרוצים והם יחממו רק את החלק שמתחת לסיר, שאר המשטח יישאר קר ולא תסתכנו בשריפת האצבעות. גם בעיצוב המטבח התחדשו פנסוניק, עם מקפיא הממוקם מתחת לכיור במטרה לחסוך במקום, כיור בצבע שחור במקום כסף, וסידור מכשירי חשמל המאפשר לפתוח אותם במעין "סרגל", המקל על השימוש בהם וחוסך מקום. כאמור זהו מטבח קונספט, כך שלא בטוח שכל הרעיונות יגיעו לכדי ביצוע, אבל שווה לחלום.
לסרטון הדגמה:
https://www.youtube.com/watch?v=9Sohwn1xRAs
 
חברת Dacor, עשתה צעד גדול קדימה עם היכולות החכמות של תנוריה. אם ב-2013 היא הצמידה מסך מגע תואם אנדרואיד על התנור שלה, על מנת להסתייע בטכנולוגיית ענן לבישול ובקרת חום בעומק התנור, ב-2014 היא הרחיבה את יכולות האפליקציה התואמת כך שניתן יהיה גם להדליק את התנור מרחוק ולשלוט בטמפרטורה ובמשך הבישול ותוכניותיו דרך הסמרטפון (בדומה לאפליקציית Brillion מבית GE). השנה היא הוסיפה למוצר הפרימיום הזה את יכולת הבקרה הקולית אותה ניתן יהיה להפעיל גם מרחוק באמצעות הסמארטפון. יישומי האפליקציה זמינים בחינם, אבל התנורים עצמם נעים בטווח שבין 9000 דולר – 12,000 דולר, תלוי בגודל התנור. 
לסרטון הדגמה של תנור הפלא:
http://www.dacor.com/Products/Ranges/Discovery-48-Dual-Fuel-Range
http://dacor.com

 

CES 2016

Keurig ידועה כיצרנית מכונות קפה משובחות, המופעלות באמצעות קפסולות ייעודיות, במגוון טעמים. השנה היא הפתיעה עם מכשיר חדש עבור משקאות קלים, אותו פיתחה בשיתוף חברת קוקה קולה. המכשיר הביתי מסוגל לספק קשת רחבה של טעמים ומשקאות, החל מכל טעמי המוגזים, דרך תה קר, מים בטעמים ואפילו משקה זלצר למי שסובל מצרבות. 299 דולר ואין עוד צורך להיסחב עם בקבוקים כבדים מהסופר.
http://keurig.com

 
LG הצליחה להזיז את המקררים צעד אחד קדימה, עם סדרת ה-Signature, שלה של מוצרי מטבח חשמליים. לא רק שכל מדף מואר כאן בנפרד, טכנולוגיה חדישה מאפשרת להפוך את דלת המקרר לשקופה באמצעות נקישה עליה, כך שאין צורך לפתוח אותה. פיצ'ר מגניב אחר, פותח את דלת המקרר באמצעות חיישן שחש כשרגלכם קרובה, ומבטיחים שידע לזהות בין רגל אדם לחיית מחמד. עם זאת, הדלת תפתח כדי חרך בלבד ועדיין תצטרכו להושיט יד או מרפק כדי לפתוח אותה לרווחה. עדיין לא נקבעו מחיר ותאריך יציאה לשוק.

Panasonic, הוציאה לשוק את מלך הבלנדרים ה-High-Power Blender, שיקצוץ, יכתוש, יחבוץ ויקרים כל מה שתכניסו אליו. הוא מתוכנת לששה מצבים: שייקים, מיצים, קפואים, מטבלים, אגוזים וקפה ומרקים. לבלנדר מנוע שאמור לפעול 180 שעות לפחות על פי הבטחת היצרנית, ומערכת סכינים כפולה, כשחלקה העליון מיועד לקציצה גסה וחלקה התחתון לקיצוץ דק ויסודי. הסכינים קלות לתחזוקה וניקוי והקיבולת שלו 1.8 ליטר. אפילו כיסוי השומר על קור המשקה יש לו. השייק שלכם מעולם לא היה מושלם יותר.

600 דולר 

http://shop.panasonic.com


Smarter הציגה השנה שלושה גאדג'טים מגניבים אש עבור כל מי שרוצה לשדרג את המקרר שלו, אבל לא מסוגל להוציא 5000 דולר על מנת לרכוש את ה-Family Hub החדש של Samsung. ה-Fridge cam היא מצלמה המותקנת בתוך המקרר ומצלמת את תכנו בכל פעם שאתם פותחים את דלת המקרר. ניתן להציבה בקדמת או באחורי המקרר ואחר כך לבדוק את מצב הדברים בסמארטפון כשאתם בסופר. (100 דולר). הגאדג'ט השני הוא ה-Mat, משטח הנפרש על מדפי המקרר ומשמש כמשקל. מרגע שהנחתם עליו קופסא או כלי, הוא מתעד את משקלן באמצעות חיבור Wi-Fi ואז שוקל ומשווה בכל פעם שהכלי מונח פעם נוספת. המשטח יגיע במספר גדלים ומחירו יחל מ-80 דולר. השלישי בסדרה הוא ה-Detect, שבאמצעות חיבור דומה, מלמד את הסמארטפון שלכם מהו הצליל המאפיין את סיום העבודה של כל מכשיר בבית, בין אם זהו מייבש הכביסה, התנור, הטיימר במטבח, או השעון המעורר, החישן לומד אותם, וכשהם מופעלים הוא משגר התראה אל הסמארטפון. לעולם לא תשכחו עוד עוגה בתנור. השלושה צפויים לצאת לשוק בקיץ בארה"ב.
http://smarter.am
 
 
 
 
 
 
 
 

רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת