בלונים לבריתה – כיצד בוחרים באילו בלונים להשתמש

מאת: או-מד מדיקל ● 6/3/2016 10:05 ● ערב ערב 2748
אחת הטענות שנשמעות בשנים האחרונות, לגבי כל עניין כמעט שקשור לילדים היא, עצם העובדה שקיימת הפרדה והבדל בין מה שמשתמשים במקרה של בנים לבין מה שמשתמשים במקרה של בנות.
בלונים לבריתה – כיצד בוחרים באילו בלונים להשתמש

כולנו יודעים שיש צעצועים שנחשבים רק של בנים כמו שיש צעצועים רק של בנות, זה נכון לגבי בגדים וזה נכון מצעים, צבעים ויש עדיין מי שעושה הפרדה בין שמות של בנים לכאלה של בנות. הורים רבים מבקשים לשבור את זה, למשל בכך שהם לא קונים צעצועים מסוג אחד או בוחרים צבע מסוג ספציפי אלא יוצרים תהליך מעורבב, תהליך משולב. כך יוצרים השלמה בין שני המינים ולא הפרדה ביניהם.

דוגמא טובה לכך הם בלונים לבריתה. כידוע אנחנו משתמשים בבלונים לאירועים שונים, הן אירועים של בנים והן אירועים של בנות, עלינו להחליט באילו אירועים נשתמש בצבע כזה ובאילו אירועים נשתמש בצבע אחר. כמובן שההבדל בין הצבעים מסמל ברמה מסוימת את ההבדל בין המינים, נכון שזה מתחיל בגיל מאוד צעיר ואין כאן משהו מחייב ובכל זאת, ההחלטה כבר כעת באילו בבלונים לבריתה נשתמש יכולה לבשר לא מעט על אופי החינוך שאנחנו מבקשים להנחיל לילדים שלנו על ההבדלים בין המינים והאופן בו אנחנו תופסים את הצבעים בחינוך ילדינו. נכון שזה לא מחייב אך זה מלמד לא מעט.

בלונים לבריתה – קווים לדמותו של הצבע

אם נניח נחליט להשתמש בצבעים בהירים, צבעים כמו כחול ותכלת, צבעים שנחשבים "זכריים" בבריתה, אז מיד נראה לקהל האורחים שלנו שאנחנו שוברים את המוסכמה. הם לא חייבים לאהוב את זה וסביר להניח שהם יחשבו שאנחנו עושים פה משהו שהוא מנוגד לתפיסה הרעיונית שלהם ואולי אף של רוב האנשים מחוץ לאירוע.

לעומת זאת אם נחליט על שימוש של בלונים לבריתה בצבעים "נקביים", למשל אדום, ורד וכדומה, אז מן הסתם העניין ייתפס בצורה הרבה יותר ברורה מאליה, הרי מדובר באירוע של ידדה. מצד שני יהיו מי שיטענו שאנחנו יוצרים כאן הנצחה של המצב. הרי כל השנים נשים נתפסות בצבעים כאלה, והנה אנחנו כעת במודע מפילים על הילדה שלנו להסכים לקבל את הצבעים האלה ולהסכים שאלה הצבעים איתם היא צריכה להזדהות כי הם צבעיים נשיים. לא במקרה נשים רבות, בעיקר משכילות בוחרות בצבעים אחרים. זו הסיבה שגם אימהות רבות בוחרות להשתמש באירוע במסגרת בלונים לבריתה שאי אפשר לתייג אותן כבלונים של בנות.

כך למשל, הן משתמשות בבלונים עם צבעים של "זכרים" לצד בלונים בצבעים "נקביים" או לחילופין שימוש בבלונים בצבעים ניטראליים, למשל ירוק, כתום, צהוב ועוד. מדובר בצבעים מבריקים, נקיים, ויפים. חשוב להבין שבניגוד מה שנתפס לא פעם בציבור ובכלל, אלו צבעים יפים מאוד שקל מאוד להרכיב מהם עיצוב ייחודי שהופכים את המקום למיוחד.

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש