ילדים - החדר של היום כבר לא החדר של פעם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/4/2016 10:57 ● מה נשמע
מסכים, פלייסטיישן, כורסאות אירוח. תשכחו מחדר הילדים שהכרתם אם בעבר הלא ממש רחוק, חדר הילדים היה ממלכה של צבע וצעצועים, הרי שהיום, בעידן בו המחשבים תופסים פיקוד, גם חדר הילדים שינה פניו והמשחקים מפנים מקומם לשלל מסכים. ובכלל, אם חשבתם שתוכלו לעצב לילד שלכם את החדר לפני טעמכם, תשכחו מזה. הילדים של היום יודעים בדיוק מה הם רוצים גם אם מדובר בעיצוב.
ילדים - החדר של היום כבר לא החדר של פעם

את מקומה של שידת הצעצועים תופסת היום בחדר הילדים פינת הכתיבה, עליה מונח המחשב הפרטי של הילד. את הקיר מעטרת במרבית מחדרי הילדים הטלוויזיה, וגם אם יש הורים שעדיין דוגלים ברעיון שלא טוב ולא מומלץ להירדם עם טלוויזיה, עדיין מדובר בפריט חובה בחדר הילדים לטובת הפלייסטיישן, הוי או שאר משחקים טכנולוגיים. את מיטת הילדים תופסת מיטה חשמלית נוחה עם ראש מתכוונן, והיכונו גם לפינת אירוח שמזמנת אל חדר הילדים כורסה נעימה עליה יוזמנו לשבת החברים- הכל כמובן תלוי בגודלו של החדר. הכורסה תשמש לא רק לאירוח חברים אלא תהייה נוחה גם לילד עצמו לטובת קריאת ספר וזמן רגיעה.

 

 

 

 

לצעוד בקצב הזמן

הילדים של היום הם לא הילדים של פעם וזו עובדה. לפיכך גם החדר מתאים עצמו. לאור העובדה שהילדים של היום מתבגרים מהר יותר וצועדים טכנולוגית עם קצב הזמן, מומלץ וכדאי להתאים גם את חדרם לקצב ההתפתחות המהיר. כבר מגיל צעיר כדאי לעצב את חדר הילד כחדר של נער מתבגר, שכן מהר מאוד תגלו שהוא כבר לא רוצה את הצעצועים וגם לא את הצבע הסגול. לעומת זאת, מיטה מתכווננת, וילונות, שידות ושולחן סטייל ניו יורק או פאריז יהיו אין וגם מדבקות קיר ענקיות יתפסו את עיקר העיצוב והצבעוניות של החדר. גם פתרונות האחסון בחדר הילדים של היום שינו צורה. לא עוד ארון ילדותי ירקרק, אלא ארון הזזה בצבע אחיד שישתלב עם החדר. גם ה'אדומים' הנפתחים תופסים פיקוד, ורצוי בעיצוב בסגנון רטרו. 'אדום' כזה נפתח משמש מקום אחסון טוב וגם מאפשר ישיבה נוחה וניצול מקסימאלי של המרחב בחדר בעיקר אם הוא קטן.

לא לוותר על תאורה טובה

אורה הטובה לא פחות חשובה בחדר הילדים של היום. עם כל הכבוד לתאורה עדינה ומשתלבת, לא זה מה שצריך חדר הילדים, אלא תאורה חזקה, חסכונית (ברוך הבא הלד), כזו שלא תגרום לילד שלכם לאמץ את העיניים. שימו לב לגוף התאורה שבחרתם. עם כל הכבוד לעיצוב,  לא כדאי שזה יפגום בעוצמת התאורה בחדר. חשוב להוסיף תאורה טובה ומתכווננת אל שולחן הכתיבה.

הצבע של היום


תתפלאו אבל הצבעים בחדרי הילדים של היום מפנים את מקומם מצבעי הילדות שהכרנו לצבעי הבית בכלל. לצד האפור בהיר, קרם ולבן מלוכלך, תוכלו להתפרע על ירקרק עדין, אבל שיהיה ברור, חדר הילדים של היום משתווה לכל חדר אחר של הבית. את הצבעוניות שבו יוסיפו הפריטים השונים ולאו דווקא צבעי הקיר המתמתנים. אם לא די בזה, הרי שמומלץ לצבוע מבעוד מועד בצבע קיר רחיץ, שיאפשר לכם לנקות את הקירות בכל רגע נתון ולא לקטר שרק צבעתם את החדר וכבר הוא מטונף. עם כל הכבוד לספוגית הפלא, גם היא עדיין מורידה שכבה עדינה של צבע מהקיר. צבע רחיץ הוא הפתרון הנדרש לחדרי הילדים. 

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש