עצבו לכם דלת

מאת: רותם ג'קסון ● 6/4/2016 11:36 ● מה נשמע
עשויות פלדה, עץ גושני, משולבות בזכוכית או ענקיות שהגיעו מפירוק של טירה= דלתות הכניסה של היום הן הרבה יותר ממה שיגן על יושבי הבית
עצבו לכם דלת

אחרי שחשבתם על התכנון והעיצוב, בחרתם סגנון והשקעתם בריהוט הבית, לא תוכלו להשאיר את דלת הכניסה ליד הקבלן. בשנים האחרונות, ככל שעולם הבניה משתבח, כך צצות להן תופעות עיצוביות שכבר אי אפשר בלעדיהן- אחת כזו היא דלת הכניסה לביתכם. 

דלתכם היא אתם

דלת פלדה ודלת עץ, דלת עם כנף כפולה ודלת עם זכוכית סבתא, דלת מסורגת ודלת חלקה, דלת רחבה ודלת מפרופיל בלגי...  
בתוך עולם הרהיטים ועיצוב הבית, נדמה כי דלתות החוץ נמצאות בתוך עולם משלהן. בין אם בניתם את ביתכם כקוטג', וילה פרטית, או בין אם החלפתם עיצוב בדירה בבניין, לא תוכלו להישאר אדישים לנוכחותה של דלת הכניסה, שהיא הדבר הראשון שמבדיל בין דירה לדירה, שהרי איך אפשר להשלים את עיצוב הבית בלי דלתות כניסה ראויות שמשדרות משהו, שמשתלבות עם העיצוב הכללי של הרחוב, ועדיין עם העיצוב של הבית הייחודי שלנו.
דלתות כניסה הן הרושם הראשוני שמתקבל על הבית אליו אתם עתידים להיכנס, וכזה המעיד על יושביו ואומר משהו על הטעם שלהם ועל הרמה שלהם. אפילו בקהילה העסקית מבינים לגמרי את כוחן העיצובי של דלתות כניסה, ומשרדים רבים בוחרים בדלתות כניסה מעוצבות שירשימו את קהל הלקוחות שעובר את מפתנם. ועדיין לא דיברנו על הצד הבטיחותי. אין פלא אם כן שדלתות כניסה הפכו בעשור האחרון לתעשייה בפני עצמה המנסה לשלב את הפן העיצובי עם הפן הבטיחותי. לפיכך שוק העיצוב מוצף במלאי בלתי מוגבל של דלתות כניסה מסוגים רבים ומגוונים. 

כל דלת ניתן לפרוץ

על פי דעת המומחים חשוב לבחור את הדלת הרצויה עוד בשלב הבנייה או השיפוץ של הבית, מכיוון שאת המשקוף מתקינים מיד עם תום גמר השלד ומבטנים אותו במהלך הבנייה, ורק לאחר סיום צביעת הבית, מתקינים את הדלת. מהפן הבטיחותי, חשוב לבדוק שבדלת יש שבעה בריחים ושהצילינדר חדש ולא משומש. הבדיקות העיקריות הנערכות לדלתות הן: בדיקות פריצה, בדיקות בידוד אקוסטי, בדיקות מחזורי פתיחה וסגירה ובדיקות לחיצה על הבריחים, הצירים והדלת. אם אתם מאלה שחשוב להם נושא הבטיחות, כדאי שתצאו מתוך נקודת הנחה שלא קיימת דלת שלא ניתן לפרוץ מאחר והתקנים מחייבים שבשעת חירום מכבי-אש יוכלו לפרוץ את הדלת. מה שכן עושה את ההבדל הוא בחירת מנגנוני הנעילה. המחמירים במיוחד טוענים שמה שבאמת משפיע ויכול לתת מיגון משמעותי לבית, הוא הוספת מנעול כספת. זהו מנעול שמעכב משמעותית את הפורץ במהלך הפריצה. בייחוד בדירות בבתים משותפים רבי-קומות, שבהם הפריצה מתבצעת בעיקר דרך הדלת ולא דרך החלונות.

לא כל פלדה אפורה

הגורם הביטחוני הביא לכך שבישראל, דלת הכניסה הרווחת הנה דלת פלדה או בשפה העממית דלתות 'רב בריח'. דלתות כניסה מפלדה ידועות כדלתות אמינות ובטוחות אשר קשה לפרוץ ושיוצרות בידוד אופטימלי. מכיוון שהשפה העיצובית של דלתות הפלדה משדרת קור, ריחוק והצבת גבולות, בשעה שהצרכן הישראלי רוצה את הביטחון, אבל מעוניין גם במראה ביתי, דלתות הפלדה של היום כבר מציעות ללקוח לא רק הגנה מקסימאלית, אלא גם חזות בסגנונות שונים, בצבעים מרהיבים ובשילוב עם חומרים נוספים. 

העץ של היום כבר לא העץ של פעם

קל להבין מדוע רבים מעדיפים דלתות כניסה מעץ מלא. שום דבר אחר לא משתווה לחום של החומר או מציע כל כך הרבה אפשרויות עיצוב. אל תמהרו לשפוט כי דלת עץ מזוהה רק עם המראה הכפרי, כי כיום ניתן למצוא דלתות עץ המגיעות גם בסגנון סופר מודרני ובגוונים חדשניים שמשתלבים עם כל עיצוב נבחר גם הייטקיסטי. דלת עץ יכולה להיות מותאמת אישית ובעלת מבנה גמיש מבחינת אופן עיצוב העץ, גילופו וצביעתו, ואין עוררין על כך שעץ מלא משדר חום ויוקרה. בעבר דלתות עץ לא הצטיינו בעמידות מול מזג האוויר, כיוון שהן היו עשויות מעץ גולמי ללא כל הגנות, חשופות למזיקים וללחות, לכן בגלל הבלאי המהיר, הן לא היו מומלצות בקרב אנשי המקצוע. בעשרים השנים האחרונות דלתות העץ קיבלו תפנית, והיום הן עשויות משכבות של עץ דחוסות אחת לשנייה, כאשר השכבה האחרונה הינה קליפת עץ טבעי המקבל 5-6 שכבות לכה. כמו כן קיימות היום דלתות ביטחון מפלדה המחופות בעץ אמיתי, כך שרמת הביטחון נשמרת. מדובר במנגנוני ביטחון ובאותה ליבת פלדה, אבל עם עיצוב השומר על מראה העץ. למרות כל אלו, עדיין מומלץ למקם מעל דלת העץ פרגולה שתחסום את השמש ואת הגשם על כל צרה שלא תבוא.

מה שלא עושה המנורה

דלתות כניסה משולבות זכוכית הופכות יותר ויותר טרנדיות בעיקר בקרב בעלי בתים פרטים. בארצות הברית זו כבר תופעה נפוצה, אולם בארץ רק בשנים האחרונות משלבים יותר ויותר זכוכיות שקופות, מעוצבות (זכוכית סבתא) ו/או חלביות בייצור דלתות כניסה. הטרנד הדומיננטי ביותר בתחום של חלונות ושל דלתות כניסה הוא סגנון הפרופיל הבלגי אשר מורכב משילוב של אלומיניום או עץ וזכוכיות שקופות, חלביות או צבעוניות. הזכוכית היא ללא ספק אחד החומרים האהובים ביותר על מעצבי פנים ואדריכלים, הן בבנייה הפרטית והן בבניה התעשייתית. מצד אחד היא חסכונית, ומצד שני היא משדרת יוקרה, יצירתיות ואסתטיקה. החיסרון שלהן הוא שלילת הפרטיות של המתגוררים בבית, אבל גם לזה ניתן למצוא פתרונות יצירתיים. חסרון ויתרון נוסף של הזכוכית הוא אור השמש שחודר דרכה. במקרה הטוב הוא מכניס אור טבעי לבית, ובמקרה הרע הוא מחמם את הבית יתר על המידה, בייחוד אם הדלת ממוקמת ישירות לאור השמש בבתים השוכנים באזורים חמים כמו שלנו. מטעמי בטיחות, כדאי להקפיד על זכוכית תלת-שכבתית, כדי שתשמש לבידוד ותהיה עמידה כנגד פריצות.

הרוחב כן קובע

המפתן הרחב בכניסה לבית הוא טרנד נכבש שהביא לייצור דלתות כניסה גדולות מהממוצע ואף לדלתות כניסה כפולות, כך שהכניסה לבית הופכת מרווחת, נוחה ומלכותית משהו. חשוב לזכור שדלתות גדולות במיוחד הן דלתות בהזמנה מיוחדת, ולא דלתות סטנדרטיות שניתן למצוא בכניסה לבתי דירות משותפים כפי שייצר אותם קבלן אחד. 

הלוך ושוב

הכנף הכפולה רוכבת על אותו גל של המפתן הרחב והפכה בשנים האחרונות לטרנד חם המזוהה בעיקר בבתים הפרטיים. הסגנון האריסטוקרטי משהו מקובל בבניה הפרטית בחו"ל ובעיקר בארה"ב בקרב בעלי בתים גדולים או כאלה המעוניינים במראה מפואר ומעוצב. דלתות כניסה עם כנף כפולה נוחות לאירועים רשמיים ומסיבות בבית, כאשר אנשים רבים מבקשים להיכנס ו/או לצאת בו זמנית.

בשם המיזוג


 דלתות כניסה ממגוון חומרים הן הצעקה האחרונה. השימוש בחומרים תעשייתיים כגון זכוכיות, אלומיניום, אבנים ופלסטיקים מאפשר עיצוב דלתות ייחודיות, ואנשים מוצאים את עצמם מול מבחר עצום של דלתות כניסה ממגוון חומרים בשלל עיצובים ובשלל גוונים מרהיבים. נראה כאילו כל דלת בשכונה שונה לחלוטין משאר הדלתות.

עצבו לכם דלת

תעשיית הדלתות של היום מציעה מבחר לא מבוטל של דלתות מכל הסגנונות ומכל החומרים האפשריים. זאת לצד עניין לא מבוטל שיש לצרכני הדלתות עם עיצוב, תכנון והשקעה. אנשים רבים המתכננים את ביתם כיום יודעים שבעלות לא גבוהה יחסית הם יכולים להגשים פנטזיות ולבחור את הדלת שחלמו עליה או שראו באיזה טיול בחו"ל. גם מתקיני הדלתות כבר מוכנים לכל הפתעה או דרישה מצד הלקוח, כך שהבחירה האישית הפכה קלה ומקובלת יותר מאי פעם.

בואו תפתיעו

דלתות הזזה הן פיתרון חדשני יחסית. הן דורשות שטח כניסה רחב יחסית, ומתאימות לאנשים שגרים בבית פרטי או דו-משפחתי, ופחות מתאימות לבנייני דירות משותפים.
 חיפוי מגנטי לדלת כניסה מתאים אך ורק לדלתות מתכת ולפיכך מקובל גם כחיפוי לדלת הממ''ד/מקרר. זהו פריט עיצובי בצורת טפט או טקסטורה עיצובית שמודפסת על גבי מגנט ענק. נצמד בחוזקה לדלת כניסה, מקרר או ממ"ד וניתן להעברה בקלות במקרה של דירות שכורות. הוא אינו גורם לנזק לדלת, אינו משאיר סימנים או שריטות וניתן לנקותו בקלות. הטפט מגיע ללא ההדפסה של הידיות,  המנעול והמשקוף. דרך חסכונית לשדרג ולהאיר את החלל במחיר אטרקטיבי.

 

 

 

 

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש