טור יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 4/5/2016 09:25 ● מה נשמע 442
בס"ד / מאת: הרב דוד שנה
טור יהדות

פרשת קדושים

בשבוע הבא נחגוג בעזרת ה', את יום העצמאות השישים ושמונה של מדינת ישראל. הציניקנים הקבועים מה יאמרו, וכי מה יש לחגוג כאן? שלטון מושחת, העשירים מתעשרים יותר והעניים מסכנים יותר. פיגועים, בירוקרטיה, אין עבודה, ואם יש, אז בשכר מינימום, ואם כבר תרוויח יותר משכר מינימום מיד מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות יקרעו לך את הצורה, כך שיותר טוב לא לעבוד. גירשו יהודים מגוש קטיף והביאו עלינו את חטיפת גלעד שליט ובעקבותיה שחרור מאות מחבלים רוצחים שמאז שהשתחררו הרימו את המורל למחבלים כמותם לצאת ולדקור יהודים. מלחמת 'עופרת יצוקה' ואחריה 'צוק איתן' וכולם מחכים כבר לסבב הלחימה הבא שמחכה בפתח. ראש ממשלה בכלא, נשיא מדינה בכלא, שר אוצר בכלא, ראשי ערים עורכים ביניהם תחרות מי יכנס ראשון לכלא. אפשר לכתוב טור שלם רק על קיטורים כמה "לא טוב" במדינת ישראל. צודקים, באמת. פעם היה הרבה יותר טוב. הנה לא מזמן, רק לפני 70 שנה, איזה כיף היה באירופה. היה לנו אושוויץ, בוכנוואלד, ברגן בלזן, באבי- יאר, שם לא היו עשירים או עניים, לא היה שכר מינימום או מקסימום, לא מיסים ולא בטיח כולם היו שווים- למשרפות. טוב זה היה באירופה, אולי בצפון אפריקה היה יותר כדאי לחיות. (גילוי נאות אני מורה להיסטוריה באולפנת 'תהילת ישראל') שכחו את חוקי עומר, אסור ליהודי לרכב על סוס או ללכת על המדרכה. המוג'הידין חייבו את כל היהודים להתאסלם או למות. אם נולדה תינוקת, חייבים עד גיל 6, מקסימום גיל שמונה, לחתן אותה לפני שהגויים ייקחו אותה כשלל. ילד יתום חייב להתאסלם ותקצר היריעה. רק ארץ ישראל עומדת שוממה. בקושי גרו כאן יהודים. הרמב"ן כותב במכתב לבנו, כשהוא עלה לארץ ישראל לפני 800 שנה, שביקר בירושלים ומצא שם שני אחים יהודים צבעים. שני יהודים בכל ירושלים!!!איזה כיף היה פעם בלי מדינה. אולי יותר טוב היה כששלטו כאן הבריטים! הטורקים, הביזאנטים, הרומאים, היוונים, מי בדיוק?

ה' מצווה אותנו בפרשת קדושים (באופן פלאי כמעט תמיד, פרשת קדושים נקראת בשבת הסמוכה ליום העצמאות)- כאשר תבואו אל הארץ- אתם צריכים לטעת עצי מאכל ,עצי פרי. תמתינו, אל תאכלו את הפירות מיד, הם עדיין בוסר. צריכים להמתין 3 שנים מרגע שנטעו את העצים, בסבלנות, עד שהפירות יהיו מותרים וראויים לאכילה. למה להמתין, בואו נאכל מיד כשיוצאים הפירות. לא. אסור. סבלנות! לוקח זמן לגדל משהו שנותן פרי, לא ביום אחד. הנביא יחזקאל אומר לנו את הנבואה הבאה "ואתם הרי ישראל, ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא". וחז"ל מסבירים בגמרא שהסימן המובהק לכך שעם ישראל נמצאים בתהליך של גאולה והמשיח קרוב, הוא כאשר העצים בארץ ישראל נותנים פירות בעין יפה. כי כל זמן שעם ישראל בגלות, ארץ ישראל תהיה שוממה ולא תיתן את פירותיה לגויים שישבו בה. כמו אישה נשואה ששומרת ומחכה ומצפה לבעלה שישוב ממרחקים. ואם נתינת פירות בארץ הוא סימן לגאולה, אז איך נגדיר את הפלא הנס ופלא הזה שנקרא "מדינת ישראל"?

אנחנו זוכים לחיות בדור נפלא. בתקופה הכי טובה שהייתה לעם ישראל מאז ימי בית שני. יש לנו ארץ, מדינה, אז נכון, לא הכל מושלם, בסדר. סבלנות. תמתינו, לא ביום אחד. לוקח זמן לגדל משהו שנותן פירות. המדינה בסך הכל בת 68. היא מתפתחת בצורה יוצאת מן הכלל. יש צבא יהודי, יש משטרה יהודית, יש בתי ספר יהודים, בתי חולים יהודים, הייטק יהודי, ערים יהודיות, ממשלה יהודית בישראל. נכון, זאת לא הגאולה השלמה, עדיין. אבל אנחנו כבר בהתחלת הגאולה. אנחנו כבר יכולים לטעום, קצת, מהפרי. עוד מעט ונזכה בעזרת ה' לגאולה השלימה במהרה.

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש