"כשראינו שיירה של מוניות לפני הכניסה ידענו שהצלחנו" - מורן ושלומי עמר חוגגים שנה לפיפט אבניו

מאת: רותם נועם ● 6/7/2016 11:10 ● ערב ערב 2766
"הציפיות מאיתנו היו גבוהות, ולא פחות מכך שלנו מעצמנו. מפחיד לעזוב בית של עשר שנים, לצאת מהמקום הנוח, ולהמציא את עצמנו מחדש" = שלומי ומורן עמר – הזוג שמגדיר את חיי הלילה באילת סוגר שנה ומדבר על הכל = "לא ידענו האם הקהל ילך אחרינו, הפחידו אותנו שאנחנו מכוונים גבוה מידי לאילת". אבל בתום שנה של עבודה מאומצת ומיליון וחצי שקל השקעה ההבטחה התגשמה. וקהל הגולשים של אתר וואלה בחר במקום כרסטו בר הטוב בישראל לשנת 2015. ב- 14-15 ליולי כולכם מוזמנים לחגוג ביחד עמם בסופ"ש שכולו אלכוהול, אוכל מעולה ומלא הפתעות
''כשראינו שיירה של מוניות לפני הכניסה ידענו שהצלחנו'' - מורן ושלומי עמר חוגגים שנה לפיפט אבניו
הפך לנקודת חובה עבור הסלבס הפוקדים את אילת – ריטה, דידי ומיכל אנסקי כבר רשמו נוכחות

"לא פשוט לעזוב בית של עשר שנים ולצאת אל הרפתקה חדשה, במיוחד כשהמוכר הוא בגדר סוס מנצח", מתארת בהתרגשות מורן את השנה האחרונה שלה ושל האיש שאתה, שלומי. "עשר שנות פארק אבניו הגדירו לא רק את חיי הלילה של אילת, אלא לא פחות מכך גם אותנו". "כשנפלה ההחלטה לצאת לדרך חדשה בפיפט אבניו", משלים אותה שלומי, "ידענו שאנחנו לא מחפשים לשכפל את המתכון של הפארק, הרגשנו שמיצינו ושצריך להמציא את עצמנו ולהביא בשורה חדשה לעיר וכשאתה משנה תפיסה זה תמיד מלווה בחששות האם הקהל יאהב ויתחבר לקונספט החדש".

ניו יורק - תל אביב - אילת

שנה לאחר שפיפט אבניו פרץ לחיינו אפשר בהחלט להכריז בהקלה שהניתוח הצליח וחיי הלילה של אילת עברו שדרוג נדרש. אך האם השנה הזו היתה קלה עבור הזוג שמכיר אולי טוב מכולם את סצנת הבילוי המקומית? "מורכבת", הם בוחרים להגדירה, וכשאני מתעקש על הפרטים הם מסבירים: "לפארק היה קהל נאמן שאהב את הקונספט ולא קיבל בקלות את השינוי, המוסיקה התחלפה משנות השמונים וקריורקי לדיפ האוס משולב להיטים. בלי מזרחי ועם מטבח שברא את עצמו מחדש. החלטנו שאנחנו מביאים את קו ניו יורק תל אביב לאילת ולא משנה כמה הזהירו אותנו שבאילת זה לא יעבוד. אנחנו הלכנו עם האמת שלנו, ואחרי שנה אנחנו יכולים להביט לאחור ולומר בפה מלא שצדקנו והקהל מצביע ברגליים". מי שביקר במקום לאחרונה צפה בשינויים שעברו על המקום לאורך השנה הראשונה – עמדת הדי ג'יי התמקמה במרכז החלל ("קוראים לזה בוילר רום"), התקרות הונמכו לטובת אווירה אינטימית יותר וכמובן התפריט העשיר, המקבץ חמישה מטבחים תחת ידיו האמונות של השף בעל הקבלות דלווד קופי (הזכור לכם ממסעדות פדרו ובוסטון) עבר 'פיין טיונינג'. לצד אלו נחנך במקום בר קוקטיילים חדש שהצלחתו הצליחה להפתיע אפילו את הזוג עמר: "הכנסנו את טרנד המיקסולוגיה לאילת, מדובר בקוקטיילים מושקעים לא כמו הזרחניים המוכרים מפעם אלא יצירות מורכבות שכוללות פרות טריים ואלכוהול משובח", מסבירה מורן. והקהל האילתי השמרן מעז להתנסות? אני שואל, "אנשים מגלים פתיחות מפתיעה" משיבים השניים בחיוך, "יש קוקטיילים קשוחים יותר שמתאימים לטעם הגברי וישנם כאלו שכל בחורה תשמח להחליף את הקולה דאייט הסטנדרטי בהם, ושיצליחו לסחוט ממנה קריאות התפעלות. יש לנו גם פטיש לכוסות מיוחדות, בכל מקום שאנחנו נוסעים אליו אנחנו חוזרים עם כוסות קוקטייל מטורפות".

מצלמים לאינסטגרם

ואולם לצד ואולי על אף השינויים הרבים חייבים תמיד לזכור, שבין אם קוראים מקום פארק אבניו או פיפט אבניו, בסופו של דבר אנחנו מדברים על שלומי ומורן עמר, מהזוגות המוכרים והאהובים באילת, הם הלב של המקום, ואחריהם נוהה הקהל המקומי, כי את הטאץ' האישי שלהם אי אפשר לשכפל. "בסופו של דבר זו האהבה שלנו למקום העבודה שלנו שהוא בעצם כל חיינו", הם מסבירים, "אנחנו אלא שצריכים לחשוב בכל ערב איך מפתיעים את הקהל מחדש, ובמיוחד את קהל הבית שלנו, האילתים, שהם אלה שממליצים ומביאים אלינו את אורחיהם. המשימה שלנו היא להוכיח להם שיש לאילת בהחלט במה להתגאות, שהסטנדרט שהצבנו לעצמנו לא נופל מכל סטנדרט בינלאומי", ואיך יודעים שזה עובד? אני מקשה, "אם הלקוחות שולפים טלפונים ומתחילים לצלם את המנות והקוקטיילים, אתה יודע שהצלחת", מחייך שלומי, ומוסיפה מורן: "בלילה בו ראיתי לראשונה שיירה של מוניות חונה בפתח המקום, ידעתי שהצלחנו".

ריטה, פינס ודידי גם

בשעה 23:00 משנה הפיפט אבניו את פניו, וממסעדה עם מוסיקה נהדרת, הוא הופך לבר מסעדה הכי טוב בעיר ואת זה לא אנחנו אומרים, אלא אתר וואלה שבחר במקום כרסטו בר הטוב בארץ לשנת 2015, ובעצם אם לדייק זה לא אתר וואלה שבחר, אלא מאות אלפי הגולשים שבו שדרגו ובחרו בפיפט אבניו האילתי לפני מוסדות תל אביביים מובילים כמו סיטארה, אריה והפאב של מסעדת מסה. כיצד מגיעים למעמד אייקוני כזה תוך שנה? ובכן, עם הרבה יצירתיות ותעוזה, כך למשל חברו השניים לשף הסלב אביב משה ממסעדת מסה הידועה, שהתחבר עם שלומי בחיבור שרק ירושלמים אסלי יבינו, וירד להתארח במטבח של השף דלווד. עד כדי כך היה החיבור מוצלח שבקרוב ישוב השף התל אביבי לחגוג במקום את מסיבת הרווקים שלו רגע לפני שישבור את הכוס, בשעה שמורן ושלומי כבר עסוקים בלארגן אירוח של שפים נוספים. ואם בסלבס עסקינן, אי אפשר מבלי להזכיר שהפיפט אבניו הפך בתוך שנה למעוז הסלבס היורדים לאילת. ריטה, מיכל אנסקי, מושיק גלאמין, דידי הררי והרשימה בלתי נגמרת, אפילו גיא פינס הגיע עם צוותו על מנת לעשות כתבה על המקום שכבש לעצמו שם ברחבי הארץ  – בתוך שנה, הפך הפיפט אבניו לתחנת חובה עבור הסלב המפציע בעיר הדרומית, מה שאומר שממש אל תתפלאו אם תמצאו עצמכם מתחככים בתור לשירותים עם היפים והמוכרים.

"בסוף זה הכל בזכות האילתים"

ואולם בסופו של דבר, הסוד של הפיפט אבניו טמון כמובן במטבח שלו ובקונספט הייחודי המשלב חמישה מטבחים המאפשרים לכם לשלב בשולחן אחד פיוז'ן עצום של טעמים: "רצינו להביא את ניו יורק על חמשת הרובעים האתניים שלה", מסביר שלומי, ומה המטבח האהוב ביותר על הישראלים? אני שואל, "אין ספק שהמטבח המקסיקני הצליח להפתיע, ולצדו המטבח האיטלקי", פוסקים השניים. ואם נתבקש לאפיין את הקהל של המקום, נאמר עליו שהוא מורכב מבני 25+ שמחפשים מקום המתאים לאירוע ולא סתם עוד מסעדה. "בגלל זה אנחנו המקום המושלם לאירועים פרטיים", מסבירים השניים, "את ימי ראשון אנחנו מקפידים לסגור עבור אירועים החל ממסיבות רווקים, דרך ימי נישואין, ימי הולדת וכל באירועים משרדיים", עליהם יכול גם כותב שורות אלה להעיד, שכן את מסיבת הפרידה מעובדת ותיקה במערכת העיתון בחרנו לחגוג בפיפט אבניו ואין מה לומר, האירוע היה טעים באופן בלתי נשכח, וכשמצרפים לחוויה הקולינארית את הטאץ' האישי של הזוג עמר שיודע לפנק, מקבלים חווית אירוע חד פעמית.

רגע לפני סיום אני שואל את השניים מה שלום הצלע הבלתי נפרדת – עובד קימה. ובכן זה שלא ראיתם אותו בפיפט לא אומר שמשהו השתנה בחיבור הסמביוטי שבין שתי המשפחות. "אנחנו שותפים יחד בחוף פארק אבניו וכמובן שהמשפחות מחוברות בקשרי חברות אמיצים", מרגיע שלומי, "אבל הפיפט אבניו הוא חלום שלי ושל מורן". ומה אתם מאחלים לעצמכם לתשע השנים הבאות? "שנמשיך לשמש מקור לגאווה עבור אילת ונקודת חובה למבקרים בה, אבל לא פחות חשוב מכך, שנמשיך לזכות באמון הקהל האילתי שכן הוא הסיבה שבגללה אנחנו אוהבים להגיע לעבודה בכל יום מחדש".

 

 

 חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש