עוברים דירה? כך תבחרו מובילים

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 16/9/2016 14:21 ● ערב ערב 2776
ענף ההובלות בישראל סובל ממוניטין בעייתי וזה בלשון המעטה. רבות כבר דובר על קונפליקטים ותקריות שבין מובילים לבין לקוחות, כאשר הבעייתיות נובעת מהמצב הרגיש בדרך כלל שבו נמצאים הלקוחות – שלב מעבר הדירה – דבר שמנוצל לרעה על ידי חלק מהמובילים.
עוברים דירה? כך תבחרו מובילים

בנקודה זו ברצוני להדגיש את המשפט – חלק מהמובילים, מאחר וכמו בכל תחום, לצד אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים, קיימים גם כאלה שלא הייתם שמחים להעסיק, אחת כמה וכמה כאשר מדובר על מעבר דירה, בו לא רק שאתם צריכים להעסיק את המובילים, אתם גם צריכים להכניס אותם לביתכם, ועדיין לא דברנו על השירותים הנוספים שניתנים על ידי מובילים כגון אריזת דירה למעבר.

 

על תרגילים של מובילים

 

אני מאמין שכדי לבחור מובילים מקצועיים, צריך להכיר את נקודות התורפה שמנוצלות לרעה על ידי חלק (קטן לדעתי) מחברות ההובלה במטרה פשוטה – לקחת מכם יותר כסף מהסכום שסוכם תחילה. סיכמתי מספר תופעות נפוצות שעשויות להפוך את יום המעבר לכזה שלא ממש תרצו לזכור.

 

מה צריך להוביל?

 

בישראל כמו בישראל, כאשר מדובר בהובלת דירה, לקוחות רבים יעדיפו להתקמצן בתיאור הפריטים שיש להוביל מצד אחד (פתאום המזנון מעץ מלא הופך לשולחן קטן...), בעוד חברות הובלה מסוימות, יעדיפו לספק הצעת מחיר נמוכה מהשווי האמיתי – רק כדי שתשכרו את שירותיה מתוך מחשבה להעלות את המחיר בדיוק ביום המעבר. שהרי מה כבר אתם יכולים לעשות? תיקחו חברת הובלות אחרת? כנראה שכבר לא יהיה לכם את הזמן לכך.

 

מרחק למשאית

 

בואו נתערב שרוב האנשים אינם מודעים לעובדה שאם המרחק בין פתח הבניין לבין המשאית, עולה על 15 מטרים, מובילים רבים יגבו מכם תשלום נוסף. אתם לא יודעים זאת אך המובילים - יודעים גם יודעים וחלקם ינצלו את העובדה כדי להעלות את המחיר.

 

מעלית או מנוף

 

חשבתם האם ישנה גישה לדירתכם? האם ישנה מעלית והאם היא מספיק גדולה על מנת להכיל את הרהיטים שברשותכם? אולי בכלל צריך מנוף? האם יש גישה למנוף? כל אלה שאלות שצריכות להישאל טרם שכירת חברת הובלות ולהיות מיושמות בתכנון המעבר כבר בשלבים ההתחלתיים.

אם כן, ברור לכולנו שהמפתח למעבר דירה מוצלח טמון בבחירת מובילים מקצועיים ואמינים אך באותה נשימה, נשאלת השאלה, כיצד תדעו לבחור מובילים איכותיים. תשמחו בוודאי לשמוע שהתשובה לכך הרבה יותר פשוטה ממה שרוב האנשים נוטים לחשוב. אנו מאמינים שביישום מספר טיפים פשוטים, תוכלו לדעת אילו מובילים טובים ואילו לא הייתם רוצים להכניס לביתכם.

 

איך תבחרו מובילים כמו מקצוענים

 

ראשית, צריך להכיר בחשיבות שבבחירת מובילים איכותיים להצלחת מעבר הדירה. השורות הקודמות אינן באות להפחיד אתכם אלא להביא לידיעתכם את הסיכונים שעומדים לפניכם. יחד עם זאת, אני מאמין שגורל הצלחת תהליך מעבר הדירה שלפניכם, תלוי בראש ובראשונה בכם, ובחירה נבונה של מובילים תהפוך את המעבר וההובלה להרבה יותר נוחים ונינוחים.

היערכות למעבר דירה הוא תהליך חשוב ועל כן צריכים להתייחס אליו ככזה. בחירת מובילים אינה יוצאת דופן ולכן צריך להתחיל ולאתר מובילים מקצועיים מספר שבועות לפני מעבר הדירה. כמה שבועות אתם שואלים? התשובה מורכבת מהביקוש לחברות הובלה. בחודשי הקיץ לדוגמה, תצטרכו להתחיל באיתור במובילים כבר חודשיים מראש בעוד בחורף, תוכלו להתחיל כחודש וחצי לפני המעבר.

המלצות – יש לכם חברים או בני משפחה שעברו דירה לאחרונה ונהנו משירותי הובלה איכותיים? קחו את הטלפון של חברת ההובלות. מעבר לכך, ישנם אתרים רבים שישמחו להציג לכם חוות דעת של לקוחות אמתיים ואם אתם לא מסתפקים בזה, תמיד תוכלו להעלות סטטוס לפייסבוק ותוך מספר שעות לקבל רשימת מובילים מומלצים על ידי חבריכם.

הצעת מחיר – הגיע שלב הצעות המחיר. ככלל, אני מאמין שכדי להימנע מאי נעימויות וחוסר הבנה, יש לנהוג בשקיפות – משני הצדדים. על כן, הצעתי היא לקבל הצעות מחיר בפגישה פיזית שבה המובילים יכולים לראות מה צריך להוביל ולבחון את תנאי השטח. מעבר לכך, פגישה תאפשר לכם להתרשם מהאנשים שעומדים לפניכם.

ביטוח – ידעתם שיש ביטוח להובלות דירה? חברות איכותיות יחזיקו בביטוח שכזה. דרשו לראות את הביטוח במו עינכם.

שירותים נוספים – מי אורז את הדירה ופורק אותה, האם אתם זקוקים לקרטונים למעבר דירה? כל אלה שאלות שצריכות להישאל בנקודה זו מאחר וסביר מאוד להניח שלחברות ההובלות יש את הפתרונות להם אתם זקוקים.

חוזה – לבסוף, הגענו אל עמוד התווך של כל עבודה מוצלחת – חוזה הובלות קצר ותכליתי שמתאר את כמות הרהיטים והקרטונים שיש להוביל, תאריך ושעת ההובלה, מספר המובילים, כתובות המגורים וכמובן המחיר הסופי. החוזה יכול לכלול כל פרט שנראה לכם הגיוני ואמור להגן על כל הצדדים ולשים את ההסכם תחת מסגרת חוקית ומחייבת.

אני מאמין שאם תנהגו לפי הכללים שפרטנו כמו גם תכירו בסיכונים שעומדים לפניכם ותנטרלו אותם במעוד מועד, תהליך המעבר יהיה הרבה פחות קשה ממה שאתם מתארים לעצמכם.

והכי חשוב – בהצלחה בביתכם החדש!


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש