טיולי שורשים ברחבי העולם

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/9/2016 22:54 ● ערב ערב 2776
טיול שורשים הוא ההזדמנות שלכם לראות במו עיניכם איפה גדלו הדורות הקודמים במשפחה, מאיפה הגיעו ההשפעות התרבותיות ואיך זה קשור למנהגים שהשתמרו עד היום. חוץ מזה, ביעדים האטרקטיביים תוכלו ליהנות מערך מוסף ומסיור מודרך. הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא
טיולי שורשים ברחבי העולם

נסיעה למקומות וליעדים שבהם גדלו וחיו הדורות הקודמים של המשפחה צריכה לקבל עדיפות על פני סוגים אחרים של חופשות. טיול שורשים הוא הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לראות מקומות חדשים, אך גם לעקוב אחר ההשפעות התרבותיות והמנהגים שהשתמרו אצלנו עד היום. השאלה היא כיצד עושים זאת בצורה נכונה, או איך מנצלים את הטיול גם כדי ליהנות מערך מוסף, אוכל טוב וסיורים מודרכים.

 

מרוקו: טיול שורשים אותנטי וייחודי

 

מרוקו נמצאת בצפון אפריקה והיא הייתה בעבר מקום מושבם של מאות אלפי יהודים. חלק מהיהודים הגיעו לארץ באמצע המאה הקודמת, אך עד היום ניתן לראות בה את הכפרים האותנטיים והמאפיינים הייחודיים.

טיול שורשים במרוקו מתחיל בדרך כלל במפגש עם הבירה רבט ונסיעה לכיוון טנג'יר, שם ניתן לערוך תצפית על העיר ולשוטט ברחובות ובטיילת. לאחר מכן מטפסים אל הרי הריף, מבקרים במקנס ומגיעים לסיור בפס. את שאר הימים של הטיול ניתן להקדיש לטיפוס על הרי האטלס התיכונים, לטיול בסהרה ולביקור בעיר המפורסמת של מרקש.

חוץ מזה, יש חברות שמארגנות טיולים לצפון אפריקה וכמובן גם למרוקו. החברה הגיאוגרפית למשל מציעה טיול מאורגן למרוקו במחירים נוחים. זה טיול שורשים קלאסי שמתאים למי שמצד אחד לא רוצה להתאמץ כדי לבחור מקומות ולתכנן מסלול, אך מצד שני לא מוכן להתפשר על איכות החוויה ועל המגוון של האטרקציות.

 

ספרד: ערש התרבות המערבית

 

טיול שורשים בעקבות יהודי אירופה מתחיל בדרך כלל בספרד. היא נחשבת למקום בולט בהיסטוריה היהודית וגם לערש התרבות המערבית, מה שהופך את הטיול לחוויה בלתי נשכחת עבור כל הגילאים. ספרד מהווה בפני עצמה יעד תיירותי אטרקטיבי, אך רצוי לתאם הדרכה על מנת להוסיף את הנדבך היהודי.

טיול שורשים בספרד כולל ביקור במדריד, טולדו, קורודובה וסביליה. אפשר לבצע התאמות מיוחדות של הטיול וגם כאן להתייעץ עם מדריכים ואנשי מקצוע.

 

רומניה: ארץ גדולה ומגוונת

 

טיול שורשים ברומניה מתאים לכל המשפחה. הוא כולל ביקור בארץ גדולה ומגוונת, שיכולה להפתיע את מי שלא בקיא בהיסטוריה של מזרח אירופה. היתרון של טיול שורשים ברומניה בא לידי ביטוי בזמן נסיעה קצר. המחירים של הטיולים לרומניה זולים לכל אורך השנה, ואפשר לשלב אותם עם טיולי ג'יפים וסיורים מודרכים.

רצוי לשקול טיסות פנימיות כדי לעבור בין ערים ברומניה, בעיקר אם מעורבים מבוגרים בטיול. כדאי להזמין מראש מקומות לינה ושירותי קרקע, לחסוך זמן וטרחה ולנסות ליצור קשר עם הקהילה היהודית שנשארה במקום.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש