היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: סימונה סולומון שאואט ● 28/9/2016 21:59 ● ערב ערב 2779
היכל התרבות

 

תיאטרון אלעד - מופע תיאטרון 'פלייבק'

 

13 באוקטובר, החווה של בני

הצגה ראשונה 19:30 | הצגה שנייה 21:30

 

מופע אימפרוביזציה חוויתי שכולו מבוסס על סיפורים מהקהל. במהלכו המשתתפים זוכים לראות סיפורים שהם מביאים מחייהם מומחזים על ידי שחקנים מקצועיים בליווי מוסיקה חיה.

המופע מוליד הזדמנות לספר על חוויה אישית או סיפור משמעותי ולזכות בפרספקטיבה חדשה באמצעות התבוננות חיצונית על המתרחש.

הסיפור המומחז מתעורר לחיים דרך הצגה מרגשת, מצחיקה ומעוררת מחשבה ומעודד ניתוח, פתיחות, קשב ואמפתיה.

בימוי והנחייה: שי פיטובסקי.

שחקנים: נעמה ארמון, דנה יצחקי, בעז דן, הללי ננר, רוי קלדרון.

מוסיקה: אילון גינזבורג. 

לכרטיסים חייגו 050-6706009, בפייסבוק ובאתר 'תיאטרון אלעד'.


 

המלצת ספר - ספר חדש: נסטרן מאת רחל גבריאל

 

'נסטרן' מאת רחל גבריאל בהוצאת הספרים 'אוריון' הוא סיפור אהבה מרתק, נוגע ללב ורצוף תהפוכות = רומן מרגש ועוצר נשימה מתחילתו ועד סופו = הוא מתחיל ונגמר בתל אביב ועובר בדרך-לא-דרך באיראן זמן קצר אחרי המהפכה

לפני מותה משביעה אסתר, אמה של שרה, שרק בתום השלושים למותה תוציא מהמחסן שבחצר ביתם קופסה שהטמינה שם מיום שעלו לארץ מאיראן. לאחר מות אמה כשפותחת שרה את הקופסה, היא מוצאת בתוכה צרור מכתבי אהבה מרגשים מבחור בשם עזיז המיועדים לנערה בשם נסטרן. שרה שלא שמעה מעולם את השמות האלה ואת הקשר שלהם לאמא שלה, פונה לדוד מנשה, אחיה של אמה אסתר שיעזור לה בפתרון התעלומה. "את פותחת פה תיבת שרצים שתשנה את כל מהלך חייך", מזהיר אותה הדוד, אך היא מתעקשת לפתור את תעלומת המסתורין שאפפה תמיד את אימה. באין ברירה הוא נותן לה כתב יד שכתב אחיו הסופר שאול ארזן בו סיפור קורות חייה הטרגיים של נסטרן.

המכתבים פותחים בפניה צוהר לסיפור משפחתה הקשה: לקורות חייה הטרגיים של נסטרן ואהבתה האסורה לעזיז, בנו של בעלה האכזר, לגורלם של זוג האוהבים ולבסוף לקשר שלהם לשרה ולבקשת הסליחה של אמה שהוצמדה בפתק לצרור המכתבים.

בשל איומיו של מר רזין, סוחר תכשיטים עשיר, אלמן בן 48, המאיים על חיי אמה, נאלצת נסטרן בתה של נג'ין, שטרם מלאו לה 11 שנים, להסכים להינשא לו. למרות ההבטחות שהבטיח לאמה להתנהג בהגינות אל הילדה, מתגלה האיש כחיית אדם שמתאכזר ברוע לב אל אשתו הילדה. "בעוד החרדה גואה בחזה והפחד משתק את גופה, החל קורע את הבגדים מעליה בתוך קללות ונאצות, דומה שהוא היה לכוד ברוחו הרעה בלי להבחין מיהי העומדת מולו, גם כשנשארה במערומיה לא התעכב כדי להביט בה. הוא הדף אותה למיטה כפי שדוחפים כבשה סוררת המסרבת לזוז עם העדר, ובעל אותה בכוח" (מתוך הספר).

עזיז, בנו הבכור של רזין, עלם חמודות הגדול מנסטרן בשבע שנים, שהיה גם הוא צורף זהב וכסף, תכנן לבקש את ידה ברגע שתגיע לבגרות. הוא לא ידע על מזימותיו של אביו. תחושת מועקה רבצה כאבן על ליבו כשראה את אביו גוזל את בחירת ליבו מתחת לידיו. הוא ניסה לברר לעצמו מדוע אינו יכול להתנתק מהמחשבות עליה? כל כך הרבה נערות צעירות המעוניינות להשתדך לו פוקדות את חנותו, אך הוא רוצה רק את נסטרן. "איך ייתכן שזו שהייתה אמורה להיות אשתו הפכה להיות אמו החורגת? הכעס על אביו הוציא אותו מדעתו. הוא לא ידע את נפשו מרוב כמיהה אליה" (מתוך הספר).

בחשאי נרקמה אהבה עזה כמוות בין עזיז לנסטרן. הוא לחש באוזנה מילות אהבה שהשכיחו ממנה את הפחדים שבהם הייתה שרויה עד כה. "שפתיו נשקו לצווארה ולשפתיה. היא נצמדה אליו בלהט שלא ידעה כי קיים בה. כל ישותה ערגה אליו" (מתוך הספר) - לו רק ידעו לאן תוביל אותם אהבתם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש