משפצים את הדירה? איך תבחרו קבלן שיפוצים

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/10/2016 10:27 ● ערב ערב 2780
אם אתם מכירים מקרוב מישהו שלקח על עצמו לשפץ את ביתו, אתם בטח כבר מזדהים עם תחושת הכאוס ומבינים כי שיפוץ דירה עלול להיות מלווה בלא מעט כאבי ראש. אז מסתבר שזה ממש לא חייב להיות כך ואם עובדים בהתאם ללוח זמנים מאורגן, מכינים מסגרת תקציב ריאלית, מכינים רשימה של כל הפעולות שצריך לבצע ובעיקר נשארים נאמנים לעצמנו ונמנעים מלהיסחף אחר כל טרנד אופנתי שאנו פוגשים בחנויות העיצוב השונות, אפשר גם לעשות את זה אחרת ולשפץ את הבית בלוח זמנים מוגדר ובעיקר לסיים את שיפוץ הדירה בדיוק במסגרות שהצבתם לעצמכם.
משפצים את הדירה? איך תבחרו קבלן שיפוצים

 

המדריך הבא יעסוק בעיקרון הכי חשוב המאפיין פרויקט מורכב כמו שיפוץ דירה והוא בחירת קבלן שיפוצים. בעלי מקצוע וקבלני שיפוצים עשויים להיתפס ״כעם מיוחד" וחשוב לזכור כי קבלן שיפוצים ובעלי מקצוע מתחום הבנייה עשויים להיות שילוב של מקצועיות לצד אומנות. אם תדעו לתעל את היכולות הללו לצרכי השיפוץ של ביתכם, אני בטוח שתוכלו להרוויח מכך.

לכן, אחד מאבני הדרך בהצלחת תהליך שיפוץ של דירה הוא לבחור בקבלן שיפוצים מקצועי ואמין ויכוון אתכם בדרך להשגת המטרה שלכם במסגרות שתגדירו בשיתוף מראש. על מנת ליהנות התהליך שיפוץ מוצלח, יש להשקיע את הזמן הדרוש באיתור קבלן שיפוצים מקצועי עם המלצות מוכחות של לקוחות – רצוי כאלה שמכירים.

 

פגישה עם קבלן שיפוצים

 

שיחה עם קבלן השיפוצים טרם שכירת שירותיו היא הכרחית ותסייע לכם להבין אם יש ביניכם תקשורת וכימיה, אם אתם מתאימים לעבוד אחד עם השני והכי חשוב – אם הקבלן עומד בסטנדרט השירות והמקצועיות המקובלים.

 

מה צריך לבדוק לפני שכירת קבלן שיפוצים?

 

  1. עמידה בלוחות זמנים - בעל מקצוע שהגיע בזמן לפגישה שקבעתם, מכבד אתכם וכבר מגיעות לו כמה נקודות בונוס. מעבר לכך, מומלץ להיוועץ בלקוחות עבר ולנסות ללמוד על העמידה בלוחות הזמנים שהוגדרו בפרויקטים אחרים של שיפוצים.
  2. עבודה עם חומרי גלם איכותיים וברמת גימור גבוהה - אתם ממש לא רוצים שהפרקט שלכם יתקלף או יתעוות תוך 6 חודשים, שאריחי הקרמיקה בחדר האמבטיה יסדקו או שהקיר יתחיל להתקלף מיד אחרי הגשם הראשון. לכן, לסקירת שיפוצים קודמים שנעשו על ידי הקבלן חשיבות גבוהה מאוד. 
  3. מענה על שאלות - כאמור, דרך שיחת היכרות שתערכו תוכלו לדעת עם מי באמת יש לכם עסק. בקשו כאמור טלפונים של לקוחות עבר כדי לקבל המלצות, בדקו את לוח הזמנים שיוגדר מראש – מאחר והוא למעשה מהווה את אבן היסוד להצלחת הפרויקט שלכם.

 

חשוב לזכור, לקבלן השיפוצים שתבחרו יש התחייבויות ואורח עבודה מוגדר מראש. זמן שווה כסף ולכן מאוד חשוב לוודא שטרם חתימה על חוזה שיפוצים, אכן בחנתם כי קיימת התאמה בין לוח הזמנים של הקבלן לשלכם. זה מאוד חשוב!. ברגע שהשיפוץ שלכם מתעכב - אתם מפסידים המון כסף ולא בעל המקצוע ולכן חשוב לדבר באופן גלוי על לוחות זמנים בשפה פשוטה, ברורה אותה שני הצדדים יבינו ויחליטו כי הכל אכן מקובל ועומד להתבצע בזמן. מעבר לכך חשוב לעגן את זמני השיפוץ בחוזה השיפוצים עליו תחתמו במשותף.

 

החשיבות של הקשר ביניכם תוך כדי השיפוץ

 

אם החלטתם לקחת את השיפוץ על עצמכם, עליכם להישאר עם האצבע על הדופק כל הזמן. ההתעניינות בבעלי המקצוע, הנוכחות שלכם בשטח, אפילו הדאגה לאיזה בקבוק שתייה צונן וחטיפים יסייעו לשמור על קשר עם בעלי המקצוע השונים. אנשי מקצוע אמינים יעריכו את המחוות הקטנות ויסייעו לכם להשיג את המטרה – שיפוץ הדירה על הצד הטוב ביותר במסגרת האמצעים והתקציב המוגדרים. בדקו את ההתקדמות בתחילתו  של כל שבוע וזכרו מה אמור להתבצע בשבוע הנוכחי מבחינת השיפוץ. גילוי מעורבות הוא אמצעי יעיל בהבטחת איכות ביצוע שיפוץ הדירה.

 

אנו מאמינים שגילוי מעורבות ובחירת קבלן שיפוצים אמין ומקצועי היא הדרך להשיג את המטרה – שיפוץ דירה בפרק זמן הגיוני, תקציב שפוי ולא פחות חשוב – שמירה על שפיות. בניגוד לפעולות אחרות, שיפוץ דירה הוא תהליך מורכב שעשוי לערב מספר גורמים ובראשם קבלן השיפוצים שצריך לתאם בין הפעולות והצרכים שלכם. לכן המעורבות שלכם צריכה לבוא לידי ביטוי החל מבחירת הקבלן ועד לביקורת ותקשורת שוטפת. כמו כן לעולם אל תוותרו על חוזה שיפוצים מפורט שמתאר את זמני העבודה ואת מוסר התשלומים. אנו מאמינים שאם תבחרו לנהל את השיפוץ בדרך שהוזכרה, תוכלו ליהנות מפרי עמלכם – לעיתים בזמן קצר יותר ממה שחשבתם.


חדשות אילת

 

 

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש