פרסומת
דלג

"השדה החדש של אילת יהיה פרימיטיבי"

מאת: עומר כרמון ● 9/12/2016 22:31 ● ערב ערב 2789
יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני: היום אין דבר כזה שבונים נמל תעופה בינלאומי בלי שרוולים. סמנכ"ל הכספים של רשות שדות התעופה: נמל התעופה באילת ישרת כמות נוסעים בהיקף דומה להיום והוא יהיה גרעוני ברמה של כ-200 מיליון שקלים בשנה, לכן עדיף להשקיע כספים בנתב"ג. נציגת משרד התחבורה: שדה התעופה החדש באילת לא יהווה אלטרנטיבה לנתב"ג. הוא רחוק מדי
''השדה החדש של אילת יהיה פרימיטיבי''
יושב ראש ועדת הכנספים של הכנסת, משה גפני

ועדת הכספים אישרה את ההסכמות בין משרדי האוצר והתחבורה, להעברת 2.33 מיליארד שקלים מרווחי רשות שדות התעופה (רש"ת) לקופת המדינה. לחברי הוועדה הוסבר כי נערכה בדיקה מעמיקה של תזרים המזומנים והדו"חות הכספיים של רשות שדות התעופה וזאת, בין השאר, על רקע הקמת שדה התעופה החדש של אילת, 'רמון'. הבדיקה העלתה כי בתקציב רשות שדות התעופה צפויים להצטבר עודפים משמעותיים, לפיכך סוכם כי בשנים 2017-2018, רש"ת תעביר לקופת המדינה תמלוגים בשיעור של 2.33 מיליארד שקלים. 

 

"לבחון איפה נכון לשים את ההשקעות"

 

יו"ר ועדת הכספים בכנסת, משה גפני, הביע מחאה על כך שלמרות רווחי רש"ת, לא נמצא התקציב לבניית גשרי עליה למטוס (שרוולים) בנמל התעופה החדש של אילת שצפוי להיפתח בשנה הבאה. "ביקרתי באילת ושם אמר לי איש מוסמך של רשות שדות התעופה, שהנמל החדש יהיה פרימיטיבי", אמר ח"כ גפני. "היום אין דבר כזה שבונים שדה תעופה בינלאומי בלי שרוולים". סמנכ"ל הכספים של רשות שדות התעופה השיב לח"כ גפני כי נמל התעופה המוקם באילת צפוי להיות גרעוני ודל בנוסעים, ולכן הרשות מעדיפה להשקיע את כספיה בנתב"ג: "נמל תעופה אילת זאת השקעה של 1.7 מיליארד שקלים מתקציב רשות שדות התעופה. הוא עומד לשרת מיליון עד מיליון וחצי נוסעים פנים ארציים, -בהיקף שקיים היום, פחות או יותר, ועוד עד 300 אלף נוסעים בינלאומיים. (בהשוואה ל-16 מיליון נוסעים בנתב"ג). הנמל באילת הוא גרעוני ברמה של כ-200 מיליון שקלים בשנה. אנחנו נדרשים גם לראות איפה נכון לפתח? האם אנו רוצים לפתח את התשתיות בנתב"ג - שכיום אנו מכירים גם את הביקושים וגם את הרצון שלנו להתאים את התשתיות כדי לתת מענה גם לחברות התעופה וגם לאוכלוסייה. ככל שהשמים והתשתיות שלנו יותר מפותחות, יש יותר חברות תעופה שטסות לכאן, יותר מושבים והטיסות יותר זולות. ולכן צריך לבחון איפה נכון יותר לשים את ההשקעות". בתום הדיון הסבירה נציגת משרד התחבורה לח"כ גפני, כי שדה התעופה של אילת צפוי לשמש בעיקר טיסות 'לואו קוסט', וחברות התעופה עצמן מעדיפות כי העלייה למטוס תתבצע ללא שרוולים. "אם שדה תמנע יצליח, נוסיף לו שרוולים", היא אמרה. ח"כ גפני השיב שנמל התעופה החדש של אילת אמור להיות גם אלטרנטיבה לנתב"ג. נציגת משרד התחבורה ענתה כי הדבר אינו נכון. "השדה באילת רחוק מדי. הוא לא ישמש כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג", היא אמרה.

חדשות אילת

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש