צלילי הקלאסי כבשו את העיר

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 10/1/2017 13:08 ● מה נשמע 478
בפעם ה - 19 כבשו בסוף השבוע האחרון צלילי המוסיקה הקלאסית את העיר ● מלון ה'רויאל ביץ'' שאירח את פסטיבל ה'קלאסיקאמרי' לבש חג, ולאורחים, כמו גם לתושבי העיר, חובבי הז'אנר, שלא נותרו אדישים, הייתה עדנה
צלילי הקלאסי כבשו את העיר

לתושבי אילת, חובבי מוסיקה מכל הסוגים, ניתנה בסוף השבוע האחרון, כמיטב המסורת בימי החורף הקרים מזה 19 השנים האחרונות, הזדמנות ליהנות ממופעי מוסיקה קלאסית ברמה גבוהה ביותר. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל, התקיימו עשרות מופעים מיוחדים ומגוונים. השנה כיכבה בפסטיבל בפעם הראשונה באילת תזמורת 'סימפונט רעננה', שביצעה מגוון יצירות של המלחינים הגדולים מכל הזמנים. ביניהם: רספיגי, ויוואלדי, שוברט, רוסיני ומוצרט. בטהובן וגריג, שופן, סקריאבין ומנדלסון, לצד יצירות של המלחינים האמריקאים היהודים גרשווין, גולדמרק, גולד וגוטשלק. בקונצרטים שהתקיימו בערבים ובמשך שעות היום באולם המופעים של מלון 'הרויאל ביץ'' ובקפה 'בולבארד', במלון 'רויאל גרדן'. במופעים השונים לקחו חלק בין השאר המנצחים קרלו גולדשטיין מאיטליה, ירון גוטפריד מישראל, והמנצח ונגן החצוצרה ערן ראמי, הפסנתרנים- אלישע אבס, המחלק את זמנו בין ניו יורק לישראל, הפסנתרן דודי זבה, ג'ואי שכטר ונדיה וינטראוב, הכנר נתאי צרי, אנסמבל גלעד אפרת - (כינור שירה צ'לו ומנדולינה ) ולהקת ה'סיקסוז', הזמרות קרן הדר, הילה בגיו, יסמין רביב, איילה פוספלד, נופר יעקובי, וסולני האופרה גוני כנעני, דניאלה סקורקה, וענת צ'רני, אמן הקלרניט הבינלאומי אנטון דרסלר מאיטליה, המשלב ג'אז, מוסיקת כלייזמרים, עם יצירות קלאסיות  ומולטימדיה.

 


ה'היי לייט' מרעננה


 לראשונה בתולדות הפסיטבל ה'קלאסיקאמרי' שמתקיים בעיר, השתתפה בו תזמורת ה'סימפונט מרעננה', שנחשבה, איך לא ל'היי לייט ' של הפסטיבל. התזמורת שהוקמה בשנת 1991 כאוסף של עולים מברה"מ לשעבר וישראלים צעירים, היא כיום אחת מהתזמורות החשובות הפועלות בישראל ומקיימת כ- 350 קונצרטים בארץ וברחבי העולם בשנה. התזמורת חרטה על דגלה לפעול בנושא החינוך המוסיקלי וחשיפת קהלים רבים וחדשים למוסיקה קלאסית, כך שלא תהיה נחלתם של אוכלוסיות מסוימות בלבד, והיא רואה כחלק מתפקידה החברתי, הבאת המוסיקה לכל מקום ולכל אזרח. יעד נוסף המשמש כנר לרגליה, הינו טיפוח מורשת המוסיקה היהודית לדורותיה, העשרת אוצר המוסיקה הישראלית והנצחת השואה והגבורה ומקפידה לבצע לצד הרפרטואר הקלאסי, יצירות מקוריות המעשירות את אוצר המוסיקה הישראלית ומהוות חוליה איתנה בקשר שבין עושרה של המוסיקה היהודית של ה'אתמול' לרעננות הישראלית של ה'היום והמחר'. פעילותה המוסיקלית המגוונת של התזמורת, כוללת אופרות, מחזות זמר, מחזות מוסיקליים לילדים, מופעים המשלבים מחול ומולטימדיה, הקלטות עבור חברת 'סוני אינטרנשיונל', והיא מקדמת פרויקטים מוסיקליים חינוכיים לקידום המוסיקה הקלאסית ולקידום ערכים חברתיים תרבותיים באמצעות המוסיקה, מתוך אמונה וידיעה שהמוסיקה מעשירה את יכולת הלמידה ואת עולמם התרבותי של ילדים ונוער וכדי להגיע ככל האפשר לקהל חדש וצעיר. התזמורת לוקחת חלק בפסטיבלים נחשבים בארץ ואף הוזמנה להופיע במדינות שונות בחו"ל בהן ארה"ב, צרפת, פולין, גרמניה, דנמרק, אריתריאה, אזרבייג'אן, קנדה, בלגיה, שוויץ ואוקראינה.

 


מזוית אישית - תרבות במייטבה באילת


ושוב ניתנת לי ההזדמנות לענות לכל האילתים המתלוננים שאין תרבות באילת. תרשמו לפניכם- זה ממש לא נכון. אילת של היום מציעה תרבות מכל הסוגים-  פסטיבלים של מוסיקה קלאסית, קאמרית וג'אז בחורף וגם פסטיבל ג'אז גדול בקיץ. ויש מופעי תיאטרון – תיאטרון ממוסד שמגיע אלינו במסגרת מפעל המינויים של  מתנ"ס 'בית רובין' ו'מועדון מופת', ויש לנו גם תיאטרון שוליים, את תיאטרון 'אלעד' המקומי שמפתיע ובגדול, הצגות לילדים, מופעי מחול של הכוחות המקומיים וכאלו שמגיעים מחוץ לאילת, מופעים שמביאה העיריה עם מיטב הזמרים הנחשבים בארץ במחירים מסובסדים, מפגשים בספריה לקטנים ולגדולים עם סופרים ומשוררים, שלא לדבר על הספרייה העירונית המצוינת המביאה את מיטב הספרים החדישים, הרצאות במסגרות המתנ"סים, קונצרטים במסגרת הקונסרבטוריון, ועוד לא אמרנו כלום על סרטי קולנוע ו(אפילו 'מועדון הסרט הטוב' יש לנו), כך שאם רק רוצים, אפשר גם באילת ליהנות מתרבות על כל גווניה. גם אם תגורו בתל אביב אני משוכנעת שלא תראו יותר משתי הצגות בחודש, ומפעם לפעם אולי גם קונצרט. כך שהגיע הזמן להפסיק להתלונן על מה שאין, ולהתחיל ליהנות ובגדול ממה שיש וכחובבת תרבות אני יכולה להעיד שיש. ואל תשכחו את פסטיבל הג'אז החורפי ואת פסטיבל המוסיקה הקאמרית, שיגיעו לאילת בפברואר. אפשר כבר להתחיל לספור לאחור.


חדשות אילת
    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש