תרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 10/1/2017 17:09 ● ערב ערב 2793
כל אירועי התרבות באילת 12-19.1.2017
תרבות

 

קלאסיקה במיטבה

 

מאת: הניה בל   /    צילום: יניב כהן

 

לאחר שלגמנו יין מובחר וטעמנו ממיטב פינוקי המטבח של מלון ה'רויאל ביץ'', פנינו לעניין המרכזי שלמענו התכנסו...כניסה אל תוך עולם קסום של צלילים, דימיון ויצירה

תענוג צרוף שנמשך ארבעה ימים של פסטיבל, עם אולמות מלאים של אורחים מכל קצוות הארץ וגם מאילת, שרכשו כרטיסים לכל המופעים, פסטיבל בו האורחת המרכזית שכיכבה לאורך כל ההופעות ובפעם הראשונה - היתה תזמורת הסימפונט של רעננה, שנוסדה בשנת 1991 ומונה נגנים מברית המועצות לשעבר, ונגנים נוספים יוצאי יחידת הנגנים המצטיינים בצה"ל. התזמורת מקיימת מאות קונצרטים בשנה ולוקחת חלק דרך קבע בפסטיבלים נחשבים (מתוך אתר התזמורת ס.ס.ש). התזמורת ביצעה מגוון רחב של יצירות של מלחינים ויוצרים גדולים בינלאומיים ומקומיים ומכל הזמנים.

תוכנית הפסטיבל חבקה עולם והביאה את המיטב הקלאסיקה: מוצרט, וויוולדי, שוברט, באך, שומאן ועוד רבים. אך גם מלחינים בני זמננו בוגרים וגם צעירים מאוד כמו תלמידים מוכשרים ביותר מבית הספר 'רימון' והזמרות הכשרוניות יסמין רביב (מלחינה בחסד) ואיילה פוספלד בעלת קול הפעמונים מאותו מוסד.

לקחו חלק בפסטיבל גם זמרות האופרה –סופרן- סולניות האופרה הבינלאומית - הילה בג'יו וקרן הדר והזמרות דניאלה סקורקה, גוני כנעני, ענת צרני ונופר יעקובי, שביצעו אריות מובחרות בליווי התזמורת ופסנתר.

בין האירועים המיוחדים, בלטו מספר קונצרטים, ביניהם:

'העתיד כבר כאן' - שילוב בין התזמורת וקבוצת זמרות בערב שירים של קורט וייל והקצב הברזילאי המוכר כל כך של Venicius de Morais ו- Carlos Jobim.

ביום שישי החגיגה היתה כפולה ומכופלת! שני קונצרטים מדהימים:

הראשון 'Jewish in G' מוזיקה אמריקאית של גרשווין וגולד וקובץ שירים מתוך המחזמר האלמותי 'פורגי ובס'.

ולקינוח- פיוז'ן מיוחד מאוד, חיבור בין אופרה ומוזיקת רוק של שנות השישים והשבעים באירוע שכל כולו נוסטלגיה וקצב: 'המסגר פינת דה וינצ’י'. היתה שמחה גדולה בקהל שאפילו פצח בזמר עדין ובתנועות גוף לנוכח ביצוע מקפיץ של ה'סיקסטיז' עם שירי ה'ביטלס', קליפורניה דרימינג ועוד.

אירוע נוסף מיוחד היה קונצרט LIVEMOVEMENT, אנטון דרסלר האיטלקי במופע חדשני ומיוחד בו הנגן הווירטואוזי מחבר בין הקלרניט למחשב ויחד מגיעים לתוצאות יפהפיות וצלילים מיוחדים במינם.

סגר את הפסטיבל קונצרט מרשים של מנדלסון: ארבע יצירות בליווי פסנתר של אסף קליינמן וגם עיבוד למנדולינה של שמואל אלבז שגם ניגן וניצח על הקונצרט.

זהו..תמו להם ארבעה ימים של הנאה צרופה. כל הכבוד על רשימת האירועים והאירוח למופת כיאה לרשת 'ישרוטל' באילת. ואנחנו כבר מחממים מיתר ומצפים לשנה הבאה.


 

לקראת מופע זמר - חנן יובל – מסע ישראלי

 

אתם זוכרים את השירים

הנכם מוזמנים למופע השני בסדרת מופעי הזמר. הזמר והמלחין חנן יובל במופע אינטימי המביא מבחר מיצירתו העשירה ועשייתו רבת השנים, שהפכו לחלק מפס הקול שלנו. מאות משיריו, שהלחין לעצמו ולאחרים, כמו: דור, ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר, אתם זוכרים את השירים, אני וסימון ומואיז הקטן, הלילה הוא שירים ועוד ועוד שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל אצל כולנו. בואו לקחת חלק בחוויה של קלאסיקה ישראלית במיטבה.

יום שני, 16.1.17, בשעה 20:30, ב'בית פיליפ מוריי'. כרטיסים: 08-6372257.


 

חורף קלאסי באילת - חוגגים תריסר שנים לפסטיבל אילת למוסיקה קאמרית

 

פסטיבל אילת הבינלאומי ה-12 בניהולו האמנותי של לאוניד רוזנברג ייצא לדרך בתחילת פברואר ויתקיים כמדי שנה במלון 'דן' אילת. הפסטיבל יציג תכנית בינלאומית נוצצת במרכזה כנרת העל ויקטוריה מולובה שתחבור לתזמורת קאמרטה ג'נבה לתכנית מלכותית ובה מוסיקה מאת מוצרט, היידן ואחרים. גבריאלי קונסורט בניצוחו של פול מקריש, בהרכב מלא של תזמורת ונגנים שיבצעו תכנית הנדל חגיגית. עוד יגיעו לפסטיבל הפסנתרנים פדריקו קולי ואמיר כץ, פסנתרן הג'אז הדגול ג'קי טרסון ופסנתרן הג'אז והמלחין גיא מינטוס ואורח מיוחד - ילד הפלא אלכסנדר מלופייב. עוד יתארחו - מיטב הסולנים וההרכבים מרחבי העולם - הכנרת מריאנה ואסילייבה וחברים בשני קונצרטים קאמריים; אלון אולארצ'יק ושלישיית מיתרים בעיבודים מרגשים לשיריו האהובים; רביעיית המיתרים ואן קואיק מצרפת, חמישיית הג'אז של החצוצרן ינס לינדמן מקנדה; וגם מופע לכל המשפחה עם הליצן הידוע פיודור מקרוב; עוד יתקיימו - סדנת האופרה וינה תל אביב וכיתות אמן לסטודנטים מישראל ומהעולם.

מכירת כרטיסים וחבילות מתקיימות ב: אתר הפסטיבל - www.eilatfest.com/ פייסבוק - www.facebook.com/EilatFestival. המרכז למוסיקה הים האדום - 08-6444816 ,08-6377036.


 

המלצת ספר - ילד נמר/שורינה ביבר

 

'ילד נמר' הוא סיפורה האוטוביוגרפי של המחברת, המתאר את התמודדותה עם מחלת הסרטן של ניר, בנה הקטן בן העשר. המחברת משתפת את הקוראים בגילוי לב, לעתים בכאב ולעתים בהומור, בחוויותיה – החל מגילוי המחלה, דרך הטיפולים האינטנסיביים ועד שלב ההחלמה. שגרת החיים החדשה מביאה עמה התערבויות רפואיות כואבות, ריצות בהולות לבית החולים, תופעות לוואי שונות של הטיפול והתנהלות מול הצוות הרפואי, שנע בין רגישות ואמפתיה לאדישות שחוקה; כל זאת תוך כדי ניסיון אמיץ לשמור על שגרה שפויה של זוגיות, של הורות ושל קריירה. הספר שלפנינו הוא סיפור אינטימי, מרגש ומעורר השראה של אופטימיות, של כוח רצון ושל קשר אמיץ בין אם לבנה, המחליטים להביט למחלה בעיניים, לנצח ולצאת חזקים ומאוחדים.

המחברת תשמח להפיץ, לשלוח, לחלק - ללא מטרות רווח את הספר בשל חשיבותו הרבה בהתמודדות עם מצבי משבר.

להזמנת הספר: שורינה biebers@walla.co.il.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש