צמיגי ברידג'סטון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/1/2017 15:44 ● ערב ערב 2793
כל עסק, כמעט, רוצה להיות הטוב ביותר בתחומו ולהפוך למספר אחת, אבל התאגיד היפני ברידג'סטון הציב לעצמו יעד שאפתני אפילו יותר: להוביל בהפרש ניכר וללא עוררין. ביפנית, באופן לא מפתיע, מספיקות שתי מילים כדי לומר זאת - Dan Totsu - ועפ"י נתוני המכירות של הצמיגים של ברידג'סטון התאגיד אכן עומד ביעד שהציב לעצמו.
צמיגי ברידג'סטון

 

החדשנות המתמדת כמפתח להצלחה מרשימה

 

התעשייה היפנית מזוהה באופן כללי עם הקפדה על רמת איכות בלתי מתפשרת ועם חדשנות מתמדת, וגם ב-Bridgestone מדובר בשני ערכי יסוד של החברה. בהתאם צמיגי ברידג'סטון מומלצים ע"י כל אנשי המקצוע בתחום וע"י חברות שעוסקות בשיווק צמיגים ותיקונם כמו למשל צמיגי זוארץ.

דוגמה אחת מני רבות לחדשנות המרשימה של ברידג'סטון היא צמיג שנקרא אקופיה (Ecopia). צמיגי אקופיה, שבין היתר מורכבים בדגמים החדשים של הטויוטה פריוס, מבטיחים צמצום משמעותי של צריכת הדלק הודות למינימום התנגדות לצמיג ובדרך זו גם חוסכים לנהג סכומי כסף בלתי מבוטלים וגם מסייעים להפחית את זיהום האוויר הנגרם עקב השימוש בכלי רכב.

צמיג אחר שגם הוא מורכב בדגמי טויוטה פריוס (ומכוניות רבות אחרות, כמובן) הוא הטורנזה (Turanza). צמיגי הטורנזה מיוצרים מחומרים מתקדמים ומתאפיינים בחריצים רחבים מאוד ובצירים קשיחים מהרגיל. התוצאה: יכולת פינוי מים גבוהה שמבטיחה אחיזת כביש מקסימלית גם בימים גשומים, וחווית נהיגה חלקה ורכה לאורך כל השנה.

בנוסף לפיתוח צמיגים משוכללים יותר ויותר, בדרך לאחיזת כביש איתנה יותר ויותר כמו גם נסיעה שקטה במיוחד וצריכת דלק מינימלית, משקיע התאגיד היפני סכומי כסף רבים גם בתחומים נוספים. ב-2016, למשל, הודיעה ברידג'סטון שהצליחה לפתח שיטת אבחון יעילה, מהירה ומדויקת למחלה הפוגעת בעצים שונים שמהם מיוצר גומי. בעבר הובילה מחלה זו להיעלמות יערות שלמים בדרום מזרח אסיה (ללא אבחון יעיל מספיק, היא התפשטה במהירות רבה), וכעת השיטה החדשה תסייע בצמצום הנזקים האקולוגיים והכלכליים.

בסך הכל משקיע התאגיד שהכנסותיו השנתיות הן עשרות מיליארדי דולרים סכומי עתק במחקר ופיתוח. ב-2015, לדוגמה, היקף המכירות של ברידג'סטון עמד על 31.4 מיליארד דולר וההשקעה במו"פ הייתה כ-800 מיליון דולר.

 

צמיגי ברידג'סטון - ניצחונות גם במרוצים

 

צמיגי ברידג'סטון לא רק מעניקים לנהגים ה"רגילים" חווית נהיגה משובחת במיוחד אלא מסייעים גם לנהגי מרוצים לזכות בניצחונות.

כך לדוגמה ברידג'סטון הייתה יצרנית הצמיגים הבלעדית במשך מספר שנים במרוצי פורמולה 1, ובפרט הייתה שותפה מלאה ללא פחות מחמש זכיות במרוץ היוקרתי עם חברת פרארי והנהג האהוב מיכאל שומאכר (שבאופן טראגי בתום הקריירה עבר תאונת סקי ממנה הוא מתקשה להתאושש).

גם במרוצים בולטים אחרים כמו האינדיאנפוליס 500 של ארה"ב ומרוצי גראנד פרי ביפן הפגינה ברידג'סטון נוכחות מרשימה - והידע שנצבר במסגרת התאמת הצמיגים למהירויות המסחררות שימש גם לייצור צמיגים לקהל הרחב.

 

כך כבשה ברידג'סטון את ארה"ב

 

צמיגי ברידג'סטון הוקמה ב-1930 ע"י שוג'ירו אישיבאשי, שקודם לכן עבד במפעל לייצור נעליים של משפחתו. מעט לאחר מלחמת העולם השנייה כבר הייתה ברידג'סטון החברה מספר אחת ביפן בתחום הצמיגים ובשנות השבעים החלה להתפרס למדינות שונות ברחבי העולם.

קפיצת דרך של ממש נרשמה ב-1988, כשברידג'סטון קנתה את חברת הצמיגים הגדולה ביותר בארה"ב של אותם ימים, פיירסטון.

החיבור בין שתי החברות המובילות יצר תאגיד ענק, שכיום מוכר צמיגים איכותיים בכ-150 מדינות בכל רחבי העולם ובהן כמובן ישראל, בסכומים שמגיעים כאמור לעשרות מיליארדי דולרים בשנה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש