רואים עולם ב-360 מעלות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/1/2017 15:55 ● ערב ערב 2794
בשנה האחרונה הולך וגובר השימוש במצלמות של 360 מעלות בצורה משמעותית. למעשה, גם היצרניות כבר זיהו את המגמה הזו והן מציעות פתרונות יצירתיים שיאפשרו כמעט לכל אחד ליהנות משיטת הצילום החדשה הזו. אם אתם עדיין לא מכירים את המצלמות הללו או טרם זכיתם להיחשף לתמונות המלהיבות שהן מפיקות, בהחלט הגיע הזמן – ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.
רואים עולם ב-360 מעלות

 

התמונה המלאה

 

התמונה הקלאסית, זו שמציגה את מה שנקלט בעדשת המצלמה, בזווית מאוד מסוימת וממנה בלבד – זה מה שאתם מכירים מכל מצלמה ומכל טלפון חכם. בתמונות השגרתיות הללו אנחנו לא יכולים לראות שום פרט נוסף מעבר למה שנגלה ממש מול עינינו. כל מה שמחוץ לטווח הראייה של העדשה פשוט לא קיים. מצלמת 360 מעלות משנה לחלוטין את כללי המשחק ומאפשרת לנו לגלות עולם אחר לחלוטין, לראות פרטים שלא חלמנו לראות בעבר ולהרגיש שאנחנו נמצאים שם פיזית, במקום שבו תמונה צולמה. אם תערכו חיפוש קצר ביוטיוב תגלו גם לא מעט סרטונים שיצליחו לתעתע בכם ולעורר בכם את התחושה ממש שם, בלוקיישן המתועד.

 

כך זה עובד

 

כצופים מרחוק, דרך מסך המחשב או הטלפון החכם שלכם, אתם למעשה יכולים להזיז את הצג ולראות את התמונה מזוויות שונות, ממש כאילו הייתם שם בעצמכם וניסיתם לבחור את זווית הצילום הטובה ביותר. אם תזיזו את הצג מעלה תראו את השמים הבהירים ואם תסתובבו ב-180 מעלות תראו את מה שקורה ממש מאחוריכם. הטכניקה הזו מתאפשרת בעיקר בזכות הנוכחות של מספר מצלמות המשולבות יחד, מה שיוצר זווית צילום רחבה יותר, רזולוציה גבוהה ותמונות שפעם יכולנו רק לחלום עליהן.

 

מה צריך לדעת לפני שבוחרים?

 

חברות שונות מציעות היום מגוון מצלמות 360 מעלות, ומה שבטוח הוא שהעיצוב שלהן מרשים ביותר. כמובן שלצד ההבדל העיצובי קיימים גם הבדלים במחרים (360 של פייסבוק במחיר 113 אלף שקלים)השילוב בין מספר עדשות במקביל והצורך לאפשר צילום בטווח רחב מבטיח שכל מצלמה שבה תבחרו תהיה מרהיבה, לא פחות. עם זאת חשוב שתבדקו עוד כמה נושאים טכניים קטנים, בהתאם לצורך שלכם. למשל, אם אתם מתכוונים לצלם סרטים עדיף שתבחרו במצלמה מתקדמת ומשוכללת יותר, בעוד צלמים חובבנים שרוצים ליהנות משיטת הצילום החדשנית והמלהיבה הזו יכולים להסתפק בדגם קצת יותר פשוט, ועדיין מרשים. שימו לב שלמצלמות 360 גם לא תצטרכו תוכנה מיוחדת או כישרון עיצוב מרשים – אלא פשוט מצלמה טובה. מצד שני, אם אתם עומדים להתחדש במצלמה כזו כדאי שתפנו לעצמכם את לוח הזמנים לתקופה הקרובה. זאת משום שלא יהיה לכם פנאי לעבודה או לכל מה שקורה מחוץ לעדשת המצלמה. אתם עומדים להתמכר – ובגדול.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש